اشتباهاتی که باید در دهه ۲۰ زندگی در کار انجام دهید (بخش اول)

زمانی که در مدرسه و دانشگاه هستید شاید یک نمره بد هم حالتان را خراب کند. اما وقتی وارد بازار کار می‌شوید می‌فهمید که یک اشتباه به معنای پایان دنیا نیست. حتی برخی اشتباهات هست که باید از ۲۰ تا ۳۰ سالگی انجامشان دهید تا بتوانید در کارهایتان موفق‌تر شوید.

کار

زمانی که در مدرسه و دانشگاه هستید شاید یک نمره بد هم حالتان را خراب کند. اما وقتی وارد بازار کار می‌شوید می‌فهمید که یک اشتباه به معنای پایان دنیا نیست. حتی برخی اشتباهات هست که باید از 20 تا 30 سالگی انجامشان دهید تا بتوانید در کارهایتان موفق‌تر شوید. 

مهم نیست که در دانشگاه چقدر کارآموزی کرده‌اید؛ دنیای کار واقعی بسیار متفاوت است. برای اکثر ماها اشتباه کاملا طبیعی است. این اشتباهات باعث می‌شوند که درس‌های مهمی بیاموزیم و از نظر فردی و از نظر حرفه‌ای پیشرفت کنیم. اگر این اشتباهات نبودند اتفاقات مهمی در تاریخ بشریت روی نمی‌داد. بعد از انجام این اشتباهات بود که پنی‌سیلین، اشعه ایکس و چیپس سیب‌زمینی کشف شد. کسی چه می‌داند؛ شاید اشتباه شما هم منجر به کشف چیپس شود!

1. خراب کردن یک مصاحبه

حتما قرار نیست که دیر بروید یا ناآماده باشید تا مصاحبه خراب شود. گاهی مصاحبه خودش خراب می‌شود. قرار نیست همیشه از اتاق مصاحبه با سری بلند خارج شوید. اما هر چه بیشتر تمرین کنید، مصاحبه برایتان راحت‌تر می‌شود. به مرور زمان یاد می‌گیرید که در مصاحبه روی کدام نقطه قوتتان تاکید کنید، چه سوالاتی بپرسید، و تماس چشمی با فرد مصاحبه‌کننده چقدر مهم است. اما در نهایت، مصاحبه هر چه باشد یک جلسه صحبت است و مصاحبه خوب هم به مصاحبه‌شونده بستگی دارد و هم به مصاحبه‌کننده. اگر واقعا آن شغل را می‌خواستید، یک مصاحبه بد باعث می‌شود ناراحت شوید، اما ممکن است باعث شود درس‌های مهمی بیاموزید و در مصاحبه‌های بعدی از آن استفاده کنید.

کار

2. اشتباه کردن در محل کار

این که بفهمید که اشتباه مهمی مرتکب شده‌اید به اندازه کافی سخت هست، اما این که بعد از آن چه می‌کنید است که مهم است. به جای آن که سعی کنید اشتباه خود را مخفی کنید، مسئولیت آن را بپذیرید. به افرادی که از این اشتباه شما آسیب می‌بینند این را بگویید، اما بیش از حد هم عذرخواهی نکنید. زمانی که می‌خواهید مشکل را به رییستان توضیح بدهید، بگویید که از این اشتباه درس گرفته‌اید و چند راه حل را برای برطرف کردن اشتباه بگویید. پس از آن که  مشکل برطرف شد، آن را فراموش کنید و خودتان را ببخشید. وقتی چند بار اشتباه کنید، یاد می‌گیرید که چطور باید با این اشتباهات کنار آمد.

کار

3. عصبانی کردن رییس

وقتی رییس از دست شما عصبانی می‌شود کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید جز این که عذرخواهی کنید. اگر متوجه شوید که شما را به جلسات خاصی دعوت نمی‌کنند یا این که کار زیادی از شما نمی‌خواهند این یعنی این که به شکل غیررسمی مقام شما را تنزل داده‌اند. عملکرد اخیر خود در سر کار را ارزیابی کنید و اگر نمی‌توانید بفهمید که کدام کارتان باعث شده عصبانی شوند، از آنها بخواهید با شما حرف بزنند و درباره عملکردتان توضیح بخواهید. تنها در این صورت است که می‌توانید بفهمید که چه کاری باید انجام دهید تا اوضاع رو به راه شود.  این نوع رفتار بااراده در بلندمدت باعث می‌شود که در کارتان موفق شوید؛ حالا رییستان هر حسی درباره شما می‌خواهد، داشته باشد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان