نکات جالب توجه موزه مادام توسو که نمی‌دانستید

از زمان افتتاح موزه مادام توسو در دهه ۱۸۳۰ میلادی، همواره بازدید کنندگان از تماشای این موزه لذت برده‌اند و سال به سال، تعداد مجسمه‌های مومی سلبریتی‌هایی که در آنها به نمایش گذاشته می‌شوند، افزایش یافته است

موزه مادام توسو 

از زمان افتتاح موزه مادام توسو در دهه 1830 میلادی، همواره بازدید کنندگان از تماشای این موزه لذت برده‌اند و سال به سال، تعداد مجسمه‌های مومی سلبریتی‌هایی که در آنها به نمایش گذاشته می‌شوند، افزایش یافته است. آیامی دانید که برای ساخت این مجسمه‌ها پروسه‌های متفاوتی طی می‌شود تا این مجسمه‌ها به این شکل رودرروی شما قرار بگیرند؟ دراین گزارش قصد داریم تا نکات جالب توجهی در مورد موزه مادام توسو که احتمالا پیش از این نمی‌دانستید را برایتان مطرح کنیم:

1- مادام توسو نام یک شخصیت واقعی است: بانی این موزه، ماری توسو، متولد فرانسه است که مجسمه مومی خود او در موزه شهر لندن قرار داده شده است. او هشت سال قبل از درگذشتش در سن 89 سالگی، مجسمه چهره اش را با استفاده از موم ساخت.

2- شهرت ماری توسو از مربی‌اش هم بیشتر شد: دکتر کورتیو سوئیسی فردی بود که مادر ماری، کارگر خانه او بود. این آقای دکتر ساختن مجسمه‌های مومی را به ماری توسو آموخت. اما این ماری بود که با ساخت این مجسمه‌های مومی توانست به شهرتی بین‌المللی برسد. او تا حدی مشهور شد که لوئی شانزدهم، پادشاه وقت فرانسه و همسرش ماری آنتونت او را به کاخ سلطنتی دعوت کردند تا مجسمه‌سازی را به خواهر پادشاه بیاموزد.

 مجسمه مومی

3- ماری توسو اولین مجسمه مومی اش را در سن 16 سالگی ساخت و آن هم مجسمه فرانسوا ولتر فیلسوف سرشناس فرانسوی بود.

4- درسال 1940، موزه مادام توسوی لندن مورد اصابت بمب‌های آلمانی‌ها قرار گرفت و بیش از 350 مجسمه دراین حمله تخریب شدند.

5- مادام توسو علاقه زیادی داشت تا مجسمه مادر ترزا را بسازد ولی پاسخ مادر ترزا به درخواست او منفی بود. او تنها کسی بود که به پیشنهاد مادام توسو پاسخ منفی داد. مادر ترزا معتقد بود که کارهایی که انجام داده به مراتب مهمتر از جسم فیزیکی اوست.

6- برای ساخت یک مجسمه مومی برای قراردادن در موزه مادام توسو، حدود 150 اندازه گیری مختلف از اندام فردی که قرار است مجسمه‌اش ساخته شود، انجام می‌شود. گاهی وقت‌ها برخی افراد بیش از یک بار اندازه گیری می‌شوند. 

7- مجسمه مومی هر فرد، 2%بزرگتر از ابعاد واقعی آن فرد ساخته می‌شود. چرا که در طول پروسه ساخت مجسمه ها، آنها کمی آب می‌روند.

8- کوچکترین مجسمه ساخته شده وبه نمایش درآمده در این موزه، مجسمه تینکربل، شخصیت کارتونی داستان پیترپن است. برخی مواقع پیش می‌آید که مجسمه شخصیت‌های کارتونی نیز ساخته می‌شود. مجسمه شرک و هالک شگفت‌انگیز نیز در موزه مادام توسو قرار داده شده است.

9- برای ساخت هریک از مجسمه‌های مومی موزه مادام توسو، بین 150 تا 250 اندازه گیری و عکاسی انجام می‌شود و از حدود 1088 کیلوگرم موم استفاده می‌شود و ساخت هر مجسمه هزینه‌ای در حدود 45 هزار دلار در بردارد.

10- برای ساخت مجسمه هرفرد، از او دعوت می‌شودتا اندازه‌های دقیق بدنش گرفته شود. اگر سوژه مورد نظر چهره‌ای تاریخی یا فردی درگذشته و فقید باشد، تیمی از محققان مسئولیت بررسی و به دست آوردن اندازه‌ها و ابعاد تقریبی آن فرد را برعهده می‌گیرند ومجسمه با اندازه‌های به دست آمده ساخته می‌شود.

11- موهای تمام مجسمه‌های موزه به صورت مرتب شسته می‌شود و چند وقت یک بار، آرایش آنها ترمیم می‌شود.

12- هر روز قبل از بازگشایی موزه ها، دو تیم ترمیم و مراقبت از مجسمه‌ها، تک تک مجسمه‌های داخل موزه را کنترل می‌کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر