ایسنا : یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در تولید خودروهای بنزینی با عقبماندگی دانش فنی مواجه هستیم، گفت: سرمایهگذاری مناسب در زمینه طراحی و تولید پلتفرم خودروهای هیبرید طی 10 سال آینده توسعهیافتگی را به همراه دارد.
حسن کریمیسنجری درباره آینده خودروهای برقی و هیبرید در ایران، اظهار کرد: با توجه به تغییرات آبوهوا، حفظ محیط زیست و شرایط شهرها بهویژه کلانشهرها، در افق 2030 شرایط بهگونهای رقم خواهد خورد که محصولات خودروسازان بر پایه موتورهای برقی و هیبرید طراحی و تولید شود.وی با بیان اینکه در حال حاضر کشورها بهدنبال رفع موانع همهگیری خودروهای برقی و هیبرید هستند، ادامه داد: شرکتهای خودروسازی در شرایط فعلی برنامه تولید ارزانقیمت باتری خودروهای برقی و هیبرید را در دستور کار خود قرار دادهاند و در کنار آن در کشورهای توسعهیافته و اروپایی ایستگاههای شارژ سریع نصب شدهاند.وی بیان کرد: در برنامه شرکتهای خودروساز داخلی توجه به طراحی و تولید پلتفرم خودرو وجود دارد که با توجه به آینده صنعت جهانی خودرو، خودروسازان ایرانی باید برای طراحی و تولید پلتفرم خودروهای برقی و هیبرید سرمایهگذاری کنند.
کریمیسنجری تاکید کرد: در افق 2030 پیشبینی میشود 30 درصد تقاضای بازار معطوف به خودروهای برقی و هیبرید باشد که بنابراین پیشبینی باید در سالهای آینده حجم اعظم فعالیتهای صنعت خودرو در زمینه تحقیق، توسعه و تولید خودروهای هیبرید باشد تا حداقل عقبماندگی در خودروهای بنزینی جبران شود.این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: طی 10 سال آینده اگر به درستی و با برنامهریزی مناسب بتوان به دستاورد مناسبی در زمینه خودروهای برقی و هیبرید دست پیدا کرد، میتوان مدعی شد که خودروسازی کشور به جاده توسعه رسیده است.وی با اشاره به اینکه محدودیتهای بسیاری بر سر راه صنعت خودرو وجود دارد، اظهار کرد: افق روشنی برای توسعه صنعت خودرو کشور وجود دارد که با سرمایهگذاری مناسب و اقدامات مناسب در مرحله اجرایی و عملیاتی دستیابی به توسعه ممکن است.کریمیسنجری در انتها گفت: در زمینه تولید خودروهای بنزینسوز و گازسوز با عقبماندگی شدید دانش فنی مواجه هستیم.