سوپ مرغ در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا از شما حفاظت می‌ کند

سوپ مرغ با مزه‌ی خوبش می‌تواند برای آرامش روح و روان مفید باشد اما خوردن یک کاسه سوپ مرغ گرم و خوشمزه یکی از گزینه‌های مهم در مقابله با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین درمان سرفه‌ کردن است

سوپ مرغ با مزه‌ی خوبش می‌تواند برای آرامش روح و روان مفید باشد اما خوردن یک کاسه سوپ مرغ گرم و خوشمزه یکی از گزینه‌های مهم در مقابله با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین درمان سرفه‌ کردن است. ممکن است پیش از این شما فقط از زبان مادران و مادر بزرگ‌ها در مورد خواص سوپ مرغ شنیده باشید اما اکنون دانشمندان ثابت کرده‌ا‌‌ند که سوپ مرغ کمک خوبی برای مقابله با سرماخوردگی٬ سرفه و آنفولانزا است هرچند که نمی‌تواند جایگزینی برای درمان دارویی شود.

اما چگونه یک کاسه سوپ مرغ گرم و خوشمزه می‌تواند در مقابله با این بیماری‌ها مفید باشد. در ادامه با بنیتا همراه  باشید.

مقدار بالای آنتی اکسیدان

سوپ مرغ به کمک محتویاتش می‌تواند عفونت‌های درون بدن انسان را از بین ببرد. از جمله موادی که درسوپ وجود دارد می‌توان به یک نوع آمینواسید به نام سیستئین (cysteine) اشاره کرد. سیستئین یک آنتی اکسیدان قوی است و همه به خوبی می‌دانند که آنتی اکسیدان‌ها یک تقویت کننده‌ی موثر ایمنی بدن هستند. بنابراین سوپ مرغ نه تنها در درمان، بلکه در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های سرماخوردگی، آنفولانزا و تقویت بدن نیز موثر است.

تاثیر سوپ مرغ در سرماخوردگی

پاکسازی ماده‌ی مخاطی

در سال 1357 هجری شمسی دانشمندی به نام ماروین ساکنر (Marvin Sackne) اثبات کرد که سوپ مرغ توانایی بیشتری از آب سرد و یا حتی آب گرم در پاک سازی مخاط دارد. این تحقیق 2 سال بعد توسط فردی به نام زیمنت (Ziment) پیگیری شد و در نتیجه‌ی این تحقیق اعلام شد که علت این اتفاق نفوذ بیشتر این ماده به درون مخاط است. اما درست در ابتدای قرن 21 این بار استفان رنارد (Stephen Rennard) بود که اعلام کرد که سوپ مرغ ماده‌ی مخاطی درون ریه را کاهش می‌دهد که این امر باعث بهبود عملکرد تنفسی می‌شود. علاوه بر این، میزان گلبول‌های سفید خون  را افزایش می‌دهد که در مقابله با عفونت موثر است.

کمک به سیستم تنفسی

سوپ مرغ هر چند به تنهایی هم باعث می‌شود میزان مخاط درون ریه کاهش یابد اما اگر این سوپ به اندازه‌ای تند باشد که اشک از چشمان شما جاری شود و با سرفه کردن این مخاط از ریه‌های شما خارج شود تاثیرش چند برابر می‌شود. دارو‌هایی هم برای این کار ساخته شده‌اند که اکثراً با خشک کردن مخاط درون ریه باعث بهبود عملکرد سیستم تنفسی می‌شوند، هرچند که با اتمام استفاده از این داروها دوباره مخاط به درون ریه باز می‌گردد.

اگر شما این گرفتگی در ریه‌ی خودتان را با سوپ مرغ تند باز کنید به بدن لطف بزرگی کرده‌اید، باید بگوییم استنشاق بخار سوپ مرغ هم می‌تواند روشی موثر در این زمینه باشد.

کاهش التهاب و درد در بدن

هنگامی که سوپ مرغ می‌خوریم موادی مانند کلسیم و کندرویتین که از درون استخوان مرغ خارج شده را به بدن خود می‌رسانیم. این دو ماده یک اثر ضد التهابی از خود به نمایش می‌گذارند که باعث کاهش درد عمومی در بدن انسان می‌شود که در مقابله با بیماری آنفولانزا بسیار کاربردی و مفید است.

تاثیر سوپ مرغ در آنفولانزا

میزان پروتئین بدن را افزایش می‌دهد

سوپ مرغ یکی از منابع غنی پروتئین است. اگر سوپ را با گوشت با استخوان بپزید و بعد از پخت استخوان‌ها را جدا کنید شما یک منبع دست نخورده‌ی پروتئین دارید که با توجه به سبک بودن غذا و آسان بودن هضم، میزان پروتئین جذبی از این غذا بسیار زیاد می‌تواند باشد که به این معنی است که بدن شما برای مدت طولانی انرژی زیادی جذب کرده است و می‌تواند با استفاده از این انرژی به مقابله با بیماری‌ها بپردازد.

یک کاسه‌ از خوبی

در فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف روش‌های گوناگونی برای درست کردن سوپ مرغ وجود دارد اما جدا از در نظر گرفتن دستور غذای این سوپ، تاثیر این غذا در کمک به درمان بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا انکارناپذیر است. باید بگوییم که هرچه سوپ مرغ سبک‌تر باشد و از مواد چرب کمتری در آن استفاده شود جذب مواد درون آن برای سیستم گوارشی بدن آسان‌تر می‌شود و تاثیر بیشتر و طولانی‌تری بر بدن خواهد گذاشت.

موادی که پیشنهاد می‌کنیم در سوپ مرغ استفاده کنید پیاز، سیر و روغن زیتون است. هویج، گوجه و کرفس هم بسیار پر خاصیت هستند و به سوپ مرغ طعم بی‌نظیری می‌افزایند. در نظر داشته باشید که سوپ مرغ باید حالتی سبک و نرم داشته باشد تا بتواند تاثیر جادویی خود را بر بدن شما نمایان کند.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی «25 دستور غذای ساده مخصوص گیاهخوار‌ان» را از دست ندهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر