مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS۴ در سال ۲۰۱۸ را بشناسید (قسمت دوم)

سال‌ها از شروع نسل هشتم کنسول‌های خانگی و ورود Xbox One و Playstation ۴ به خانه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و چندان غیرمنصفانه و دو از انتظار نیست که بخواهیم پیروز این میدان رقابت سخت و نفس‌گیر را حداقل تا اینجای کار کمپانی سونی و به عبارتی کنسول PS۴ بنامیم! درمیان کاربران ایرانی نیز این کنسول PS۴ است که توانسته سهم بیشتر فروش را از آن ...

مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال 2018 را بشناسید (قسمت دوم)

سال‌ها از شروع نسل هشتم کنسول‌های خانگی و ورود Xbox One و Playstation 4 به خانه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی می‌گذرد و چندان غیرمنصفانه و دو از انتظار نیست که بخواهیم پیروز این میدان رقابت سخت و نفس‌گیر را حداقل تا اینجای کار کمپانی سونی و به عبارتی کنسول PS4 بنامیم! درمیان کاربران ایرانی نیز این کنسول PS4 است که توانسته سهم بیشتر فروش را از آن خود کند و با عرضه و معرفی عناوین انحصاری یا جذب بازی‌های مولتی‌ پلتفورم محبوب و مشهور موفق شده تا رضایت کاربران و طرفداران خود را کسب کند، کاری که مایکروساف نتوانست به خوبی نسل هفتم خود یعنی در رقابت Xbox 360 و PS3 انجام دهد و نتیجه‌اش رضایت بسیار کم کاربران در نسل هشتم از این کمپانی و کنسول XOne شد.

بدلیل محبوبیت بالا و وسیع‌تر بودن کاربران کنسول PS4 در ایران تصمیم گرفتیم تا لیستی از برترین یا مورد انتظارترین عناوینی که در سال 2018 شاهد عرضه آنان برای این کنسول خواهیم بود به علاوه معرفی کوتاه آنان بپردازیم. همچون سال‌های گذشته امسال نیز شرکت سونی با دستی پر سال جدید را آغاز کرده است و حتی برخی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین عناوین انحصاری تاریخ این کمپانی مانند God Of War نیز در سال جاری عرضه خواهند شد که خبری بسیار هیجان انگیز برای طرفداران آن محسوب می‌شود. از دیگر عناوین مهمی که طی سال پیش رو شاهد عرضه آنان خواهیم بود می‌توان به Red Dead Redemption 2، Persona 5: Dancing Star Night، Days Gone، Detroit: Become Human، Shadow of the Colossus، Spider-Man و… اشاره کرد.

اگر شما نیز یکی از دارندگان کنسول PS4 هستید و می‌خواهید از عناوینی که طی یک سال آینده شاهد انتشار آن‌ها برروی کنسول خود هستید مطلع شوید با ما در قسمت اول از معرفی مورد انتظارترین بازی‌های ویدیویی کنسول PS4 در سال 2018 همراه باشید.

Persona 3: Dancing Moon Night

  • سازنده: P-Studio
  • ناشر: Atlus
  • پلتفورم‌ها: PS4, PS Vita
  • سبک: Rhythm
  • تاریخ عرضه: 24 می 2018

خوشایندترین قسمت معرفی Persona 3: Dancing Moon Night ملاقات دوباره با شخصیت‌های قدیمی و خاطره‌انگیز آن یعنی Yukari، Junpei، Aigis و Minato با ظاهری جدید و طراحی پیشرفته آن‌ها با استفاده از موتور گرافیکی پیشرفته سه بعدی جدیدی است که برای ساخت Persona 3: Dancing Moon Night بکار گرفته شده. Persona 3 در سال 2006 عرضه شده بود و بخاطر شبیه‌سازی فوق العاده محیط اجتماعی و شخصیت پردازی مناسب کارکترهای بازی توانست به یکی از برترین عناوین زمان خود تبدیل شود. حال پس از 12 سال شاهد بازگشت دوباره این بازی هستیم و طرفداران سری بازی‌های Persona را به مدت‌ها قبل بازخواهد گرداند و قطعا لذت بخش‌ترین بخش عرضه دوباره Persona 3 همین قسمت ماجراست. اما تنها با یک نسخه بازسازی شده ساده و بدون هیچ محتوای جدیدی روبه‌رو نیستیم. تمامی موسیقی‌های متنی که برای Persona 3 استفاده شده بودند ریمیکس شده و نسخه ریمیکس شده در Persona 3: Dancing Moon Night مورد استفاده قرار گرفته است. گوش دادن دوباره به این موسیقی‌های ریمیکس شده در صحنه‌های احساسی و بسیار مهم Persona 3: Dancing Moon Night می‌تواند اشک را از چشمان دوست داران این بازی سرازیر کند! ممکن است برخی از طرفداران دو آتشه Persona 3 با برخی تغییرات ایجاد شده در Persona 3: Dancing Moon Night موافق نباشند و آنان را دلیلی برای ایجاد تناقض در داستان بازی یا شناخت و حس سابق باقی مانده از بازی دانست، البته اینکه این نظر تا چه اندازه درست است هنوز مشخص نیست اما آنچه اهمیت دارد این است که یکی از محبوب‌ترین عناوین کنسول پلی‌استیشن در سال 2018 باز‌میگردد تا دوباره کاربران را پای کنسول خود میخکوب کند.

 

Persona 5: Dancing Star Night

  • سازنده: P-Studio
  • ناشر: Atlus
  • پلتفورم‌ها: PS4, PS Vita
  • سبک: Rhythm
  • تاریخ عرضه: 24 می 2018

موسیقی متن Persona 5 یک بخش اضافی برروی بازی نیست که بتوانید از آن لذت ببرید، بلکه یک خصوصیت یا ویژگی اصلی بازی محسوب می‌شود که در تک تک لحظات و نقطه‌های اوج داستان کاربر را مجذوب صحنه و بار عاطفی اتفاقات داستان می‌کند و این مسئله بزرگ‌ترین فاکتور برای یک بازی با سبک Rhythm و درنتیجه Persona 5 محسوب می‌شود. ترک‌های موسیقی با سبک J-Rock یا J-Pop به خوبی با فضای بازی همراه است و سازندگان آن به خوبی توانسته‌اند منظور و محتوای مورد نظرشان را از طریق موسیقی متن بهتر از هر راه دیگری انتقال دهند. انتظار می‌رود Persona 5: Dancing Star Night با تعداد زیادی ریمیکس و آهنگ‌های اصلی Persona 5 همراه باشد و از این رو انتظارات از آن بقدری بالاست که از همین الان می‌توان Persona 5: Dancing Star Night را دارای یکی از برترین مجموعه‌های موسیقی متن در سال 2018 بین بازی‌های موجود دانست. این نسخه اسپین-آف از Persona 5 دارای گیم‌پلیی مشابه دیگر عناوین سبک Rhythm و عناوین قبلی این سری است. بسیاری از کاربران و علاقه مندان به سری بازی‌های Persona از حال حاضر منتظرند تا صحنه‌های احساسی و خاطره انگیز مورد نظرشان را در Persona 5: Dancing Star Night مشاهده کنند و از آن لذت ببرند.

 

Ace Combat 7: Skies Unknown

  • سازنده: Bandai Namco Studios
  • ناشر: Bandai Namco Studios
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC
  • سبک: شبیه‌ساز جنگ‌های هوایی
  • تاریخ عرضه: 2018

ابرهایی با کیفیت باورنکردنی! اکشنی لحظه‌ای و نفس گیر! یک بازی اکشن جنگی که تنها بازی رقیبی که ممکن است آن را شکست دهد سری Metal Gear Solid خواهد بود و بسیاری تعاریف دیگر که همه و همه در وصف Ace Combat 7: Skies Unknown بیان می‌شود اما هیچکدام باز هم نمیتوانند میزان اهمیت و هیجان موجود برای عرضه شدن این بازی فوق العاده را توصیف کنند. طرفدارای سری بازی‌های Ace Combat چندان با تغییرات آخرین نسخه از این سری بازی‌ها ارتباط برقرار نکردند و به همین خاطر این بازی نتوانست موفقیت چندانی کسب کند. اما بنظر می‌رسد Ace Combat 7: Skies Unknown بازگشته تا دوباره بتواند این سری را به دوران اوج خود برگرداند و موفقیت سری بازی‌های قدیمی را دوباره تکرار کند. در Ace Combat 7: Skies Unknown شاهد یک درگیری میان دو سرزمین Osea و Erusea خواهیم بود. سرزمین Eruzea در جریان یک حمله، آسانسور فضایی را از آن خود می‌کند که باعث ایجاد اختلافات داخلی علیه Eorzea شده بود. همچنین از آن‌جایی که این سرزمین مخالف حمله به پایتخت Erusea بود، همه‌چیز به‌هم ریخته و هر سرزمینی دیگری را سرزنش می‌کند. Ace Combat 7: Skies Unknown نیز تغییرات زیادی به خود دیده است و نسبت به نسخه‌های سابق این سری بازی پیشرفت‌های زیادی به خود دیده است که طبق نمایش‌های منتشر شده بنظر کاملا مثبت بنظر می‌رسند و کاربران و طرفداران سری بازی‌های Ace Combat نیز از آنان راضی هستند. Ace Combat 7: Skies Unknown بازگشته است تا با روایت یک داستان احساسی بی‌نقص و ارائه یک گیم‌پلی جذاب و پرهیجان علاقه مندان به بازی‌های شبیه ساز جنگی در زمینه جنگ‌های هوایی را به طرف خود کشانده و رضایت آنان را جلب کند

 

Indivisible

  • سازنده: Lab Zero Games
  • ناشر: 505 Games
  • پلتفورم‌ها: PS4, XOne, PC, Nintendo Switch
  • سبک: اکشن – نقش افرینی
  • تاریخ عرضه: 2018

تیم سازنده بازی موفق Skullgirls در سال 2012 پروژه جدید خود با نام Indivisible را اخیرا علاوه بر پلتفورم‌های معمول برای نینتندو سوییچ نیز معرفی کرده‌اند. کاربران بازی را در نقش دخترکی به نام Ajna آغاز می‌کنند؛ کسی که به تازگی از قابلیت ویژه خود با خبر شده است، این قابلیت به وی اجازه می‌دهد که موارد به خصوصی را به خود جذب کند. در طی سفر خود، او با همراهان و شخصیت‌های زیادی آشنا می‌شود که به او کمک می‌کنند تا به هدف نهایی خود برسد و دشمنانی را که روستای وی را از بین برده‌اند، نابود کند. در ابتدا بازی Indivisible در واقع برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و  رایانه‌های شخص ویندوزی معرفی شده بود، که حال نینتندو سوییچ به آنها پیوسته است. این بازی بودجه توسعه خود را از طریق کمپین Indiegogo و رقمی بالغ بر 2 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است و موسیقی متن آن نیز به دست هیروکی کیکاتو تنظیم شده است که آهنگ‌سازی آثاری همچون Secret of Mana نیز در کارنامه کاری او دیده می‌شود. کار ساخت بخش تک نفره بازی در سال 2015 به اتمام رسیده است و تاریخ عرضه آن نیز برای سال جاری در نظر گرفته شده است. ایده اصلی Indivisible از چند فرهنگ متنوع و عقاید مختلف برگرفته شده است و ازهمین رو سازندگان بازی امیدوارند تا با بازخوردی مثبت از سوی طیف عظیمی از کاربران روبه‌رو شوند. Indivisible پتانسیل بسیار بالایی دارد که درصورت استفاده صحیح تیم سازنده‌اش از آن می‌تواند به سادگی تبدیل به یکی از بازی‌های سال 2018 شود و درحالیکه همه چیز طبق پیش بینی‌های تیم توسعه دهنده آن پیش نرود Indivisible یک شکست بزرگ برای تمام کاربرانی خواهد بود که با جمع آوری بودجه مورد زیاد انتظارات زیادی برای تجربه یک بازی فوق العاده داشتند.

 

Dissidia: Final Fantasy NT

  • سازنده: Team Ninja
  • ناشر: Square Enix
  • پلتفورم‌ها: Arcade, PS4
  • سبک: اکشن – نقش افرینی – مبارزه‌ای
  • تاریخ عرضه: هم‌اکنون در بازار

Dissidia Final Fantasy NT اولین بازی مبارزه‌ای نیست که در آن شاهد حضور تمام شخصیت‌های محبوب سری بازی‌های Final Fantasy هستیم. نسخه اصلی Dissidia در سال 2008 و برای کنسول PSP و به منظور جشن گرفتن بیستمین سالگرد ساخت سری بازی‌های Final Fantasy ساخته شد. هم اکنون شاهد عرضه نسخه بازسازی شده این برای کنسول PS4 هستیم. پس از عرضه نسخه نهایی بازی، 28 کاراکتر در فهرست قهرمانان این بازی در دسترس قرار می‌گیرند و پس از آن شش کاراکتر دیگر به واسطه بسته‌های الحاقی به بازی اضافه می‌شوند. گفتنی است که اسکوئر انیکس هنوز از کاراکتر‌هایی که قرار است به واسطه آپدیت به بازی اضافه شوند، رونمایی نکرده‌ است. سیستم مبارزات Disidia مجددا از پایه بازسازی شده است اما هنوز هم برخی المان‌های سری بازی‌های اصلی را با خود به همراه دارد. برخلاف عناوین قبلی که برروی مبارزات 1v1 تمرکز کرده‌ بودند این بار Dissidia Final Fantasy NT تمرکز خود را برروی مبارزات 3v3 قرار داده است و کاربران می‌توانند یک کارکتر را انتخاب کرده و سپس درصورت نیاز با دو کارکتر دیگر سوییچ کرده و آنان را تعویض کنند. سازندگان Dissidia Final Fantasy NT تصمیم گرفته‌اند تا تعداد شخصیت‌های موجود در بازی را تا سقف 50 شخصیت نیز افزایش دهند که این مسئله برای طرفداران سری بازی‌های Final Fantasy یک خبر بسیار خوشایند محسوب می‌شود.

 

Days Gone

  • سازنده: SIE Bend Studio
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه – ترسناک
  • تاریخ عرضه: 2018

کاربران در حین مشاهده کنفرانس E3 با یک سورپرایز ویژه روبه‌رو شدند، معرفی و درادامه مشاهده یک شاهکار انحصاری دیگر برای کنسول PS4 که همه را مجذوب خود کرد و به سادگی توانست با اولین نمایش خود علاوه بر تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین عناوین سال جاری هیجان زیادی را در فضای مجازی بین کاربران ایجاد کند. این بازی Days Gone نام دارد و داستان بازی در مورد شخصیت دیکن جان است که قبلا یک جایزه‌بگیر بوده و با انجام کار‌هایی مثل کشتن افراد تحت تعقیب، زندگی می‌کرده است. اما پس از حادثه‌ای که دو سال پیش رخ داده و در اثر آن اکثر انسان‌ها کشته شده‌اند و تعداد زیادی هم به فریکر‌ها، که موجوداتی شبیه به زامبی هستند که به مرور زمان پیشرفته‌تر هم می‌شوند، تبدیل شده‌اند، زندگی این شخصیت هم تغییر پیدا کرده است. البته وی به جای اینکه در کمپ‌های نسبتا امن ساخته‌شده پناه بگیرد، ترجیح می‌دهد تا به تنهایی برای بقا و زنده ماندن تلاش کند. با اینکه پس از معرفی، Days Gone شباهت‌هایی به بازی The Last of Us داشت، اما سازندگان بازی اعلام کردند که این دو اثر، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. برای مثال، Days Gone یک بازی جهان‌باز است و شما برای انجام کار‌های مختلف‌تان، آزادی‌عمل بسیار بالایی خواهید داشت. مثلا می‌توانید از طریق مخفی‌کاری کار خود را پیش ببرید تا فریکر‌ها هم متوجه حضورتان نشوند و کارتان راحت شود. البته اگر به دنبال تنش و هیجان هستید، روش اکشن هم کماکان یکی از گزینه‌های شما خواهد بود. به‌علاوه مثلا می‌توانید از انواع و اقسام وسایل نقلیه مثل موتور برای رفتن به محیط‌های مختلف استفاده کنید یا اینکه خودتان آیتم‌های جدیدی بسازید که برای زنده ماندن، به دردتان خواهند خورد. ویژگی جالب بعدی بازی Days Gone، داشتن چرخه طبیعی شب و روز و آب و هوای متغیر است که علاوه بر ویژگی‌های بصری، روی گیم‌پلی بازی نیز تاثیر دارند و مثلا فریکر‌ها، در روز کند‌تر و ضعیف‌تر از شب هستند که می‌توانید از این مساله به نفع خودتان بهره ببرید.

 

Shenmue III

  • سازنده: Neile
  • ناشر: Deep Silver
  • پلتفورم‌ها: PC, PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: نیمه دوم 2018

Shenmue یک سری بازی دو قسمتی است که می‌توان برگ برنده آن برای ادامه را اتمام داستان در قسمت دوم بازی دقیقا در زمانی دانست که مهم‌ترین اتفاق ناتمام ماند و کاربران را آنقدر شوکه کرد که حاضر شدند تا مبلغ 6 میلیون دلار را در وبسایت KickStarter جمع آوری کنند تا سرانجام سازندگان بازی Shenmue III را ساخته و داستان آن را تکمیل کنند! با توجه به اینکه ساخت دو قسمت ابتدایی بازی فوق العاده سنگین و هزینه‌بر بوده است، چندان دور از انتظار نیست که درخصوص Shenmue III نیز شاهد این اتفاق باشیم. Shenmue III دارای دنیایی جهان باز است و به شما اجازه می‌دهد تا در برخی شهرهای ژاپن و چین که با دقت بسیار زیادی بازسازی شده‌اند آزادانه ماجراجویی کنید. اما این خصوصیات ظاهری بازی نیست که تا این حد آن را موفق و محبوب کرده است، بلکه داستان پیچیده و روایت فوق العاده آن است که موجب شده است آن را به عنوان یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال 2018 در این لیست قرار دهیم. داستان از این قرار است که شما در نقش Ryo Hazuki وارد داستان می‌شوید، طبق داستان اصلی بازی شخصیت منفی که Lan Di نام دارد طی یک مجادله بزرگ شما را بشدت کتک زده و پدرتان را درمقابل چشمان شما به قتل می‌رساند. برای انتقام گیری از خون ریخته شده پدر Ryo Hazuki، شخصیت بازی هنرهای رزمی را آموزش می‌بیند و در طی رسیدن به هدف خود قوی و قوی‌تر می‌شود. بنظر می‌رسد Shenmue III دقیقا از همان نقطه‌ای شروع می‌شود که داستان قسمت دوم رها شد و در ویدیوهای منتشر شده برای معرفی بازی شاهد نبرد Ryo با دشمنانش هستیم که قابلیت‌های موتور گرافیکی Unreal Engine سهم بسزایی در بالا رفتن کیفیت آن داشته است. اگر فرصت تجربه قسمت‌های پیشین Shenmue را نداشته‌اید، قطعا Shenmue III برای شما مهم نخواهد بود و به شما نیز توصیه نمیکنیم تا به سراغ آن بروید، اما برای افرادی که به دنیال مشخص شدن داستان نهایی بازی هستند، Shenmue III یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2018 محسوب می‌شود.

Detroit: Become Human

  • سازنده: Quantic Dreams
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: نیمه اول سال 2018

نام Dvaid Cage و عناوین داستان محور و تاثیرگذار او به همراه استودیو Quantic Dream برای علاقه مندان به صنعت بازی‌های ویدیویی مخصوصا طرفداران کمپانی سونی و پلتفورم پلی استیشن بسیار آشناست. این بار شاهد عرضه جدیدترین عنوان معرفی شده توسط این استودیو یعنی Detroit: Become Human خواهیم بود که با حسب شناختی که از عناوین سابق این استودیو مانند Heavy Rain و Beyond Two Souls داریم موجب می‌شود تا انتظارات از آن در سطحی بسیار بالا قرار داشته باشد. نوشتن و آماده سازی داستان بازی برای David Cage بیشتر از دو سال زمان برده است و اتفاقات آن در نسخه خیالیی از شهر دیترویت رخ می‌دهد. داستان بازی بیانگر اتفاقات رخ داده برای سه هوش مصنوعی یا ربات مختلف است، Kara یکی از این شخصیت‌هاست که فرصت فرار از کارخانه‌ای که درون آن ساخته شده است را پیدا می‌کند، درهمین حین Connor وظیفه تعقیب و دستگیری او را پیدا می‌کند و درنهایت سومین شخصیت بازی که Markus نام دارد و یک مبارز آزادی خواه برعلیه هوش‌های مصنوعی است وارد داستان می‌شود. همانند Heavy Rain و دیگر ساخته‌های David Cage، شخصیت‌های بازی بر اساس تصمیم گیری‌ها و اعمال و رفتار بازیکنان دارای سرنوشتی متفاوت خواهند بود و زندگی یا مرگ آنان به دست بازیکنان است. پس باید حواس خود را در انتخاب و تصمیم گیری جمع کنید چرا که عواقب سنگینی را به همراه خواهند داشت. افرادی که از ساخته‌های سابق David Cage مانند Heavy Rain و Beyond Two Souls لذت بردند از منتظران تراز اول Detroit: Become Human خواهند بود.

 

Ghost Of Tsushima

  • سازنده: Sucker Punch
  • ناشر: Sony Interactive Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویانه
  • تاریخ عرضه: نامشخص

استودیو Sucker Punch را با عنوان سوپر هیرویی Infamous می‌شناسیم که نشان داد به خوبی در ساخت عناوین جهان آزاد با مکانیزم‌های گیم‌پلی گسترده مهارت خاصی دارد. عنوان بعدی که توسط این استودیو در دست ساخت است Ghost Of Tsushima نام دارد و به نظر می‌رسد این بار Sucker Punch قصد دارد تا قدرت خلاقیت و بازی‌سازی خود را در فضایی متفاوت آزمایش کند. بازی در سال 1274 اتفاق می‌افتد و شما کنترل یکی از آخرین بازماندگان از نسل سامورایی‌ها را بدست میگیرید تا در برابر حکومت بی‌رحم مغول‌ها ایستادگی کنید. نکته‌ای که Ghost Of Tsushima را منحصر بفرد می‌کند این است که برای موفقیت در بازی باید با استفاده از شیوه و رسم و رسوم یک سامورایی طرح ریزی و بازی کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. این المان در بخش مبارزات به صورت مخفیانه باعث می‌شود تا تلفیقی از یک سامورایی و نینجا را مشاهده کنیم که ایده آن برای یک محیط جهان باز فوق العاده خواهد بود! می‌توان این سبک و فضاسازی را با عنوان Metal Gear Solid V مقایسه کرد اما بدون تجهیزات پیشرفته و این بار با وسایل و تجهیزات سامورایی‌ها. با وجود اینکه تاکنون کمپانی سونی و استودیو Sucker Punch بصورت رسمی اعلام نکرده‌اند که Ghost Of Tsushima در سال 2018 عرضه خواهد شد، اما با توجه به شروع ساخت این پروژه که به سال 2014 بازمیگردد می‌توان پیشبینی کرد که به زودی شاهد اعلام شدن تاریخ عرضه‌ای برای آن در سال 2018 خواهیم بود.

 

Left Alive

  • سازنده: Square Enix
  • ناشر: Square Enix
  • پلتفورم‌ها: PC, PS4
  • سبک: شوتر
  • تاریخ عرضه: 2018

اسکوار انیکس با سورپرایز ویژه خود و معرفی Left Alive باعث شد تا کاربران حتی بدون انتشار اطلاعات چندانی از جزئیات بازی بشدت تحت تاثیر نمایش زیبا و لیست سازندگان مشهور آن قرار گیرند. طبق اطلاعات منتشر شده در نشریه‌ی فامیتسو، بازی یک اکشن تیراندازی سوم است. در Left Alive باید در کنار تیراندازی، در محیط بازی تله‌هایی قرار دهید. بازی در دنیای مجموعه‌ی Front Mission اتفاق می‌افتد و از نظر داستانی، بین Front Mission 5 و Front Mission Evolved قرار می‌گیرد. بازی در روسیه اتفاق می‌افتد و قصه‌ی یک روز را روایت می‌کند. جنگ بزرگی در شهر شروع شده و شخصیت‌های بازی، هر کدام در نهایت مجبور می‌شوند در این جنگ نقشی داشته باشند. داستان بازی خطی است، ولی سرنوشت شخصیت‌ها با انتخاب‌های شما تغییر خواهد کرد؛ یعنی در نهایت یک اتفاق در پایان داستان می‌افتد، ولی ممکن است یک شخصیت زنده بماند یا بمیرد. Left Alive محیط-باز نیست و مرحله به مرحله پیش می‌رود. مراحل بزرگ هستند و انجام هدف‌ها در آن‌ها، چند راه دارد. هر مرحله طوری طراحی شده است تا بتوان چند بار آن را بازی کرد و هر بار تجربه‌ی متفاوتی داشت. برای مثال می‌توان مستقیما به دل دشمن زد، یا اینکه به دور از چشم دشمن و به صورت مخفی کاری مرحله را به پایان رساند. هدف اصلی بازی زنده ماندن و بقا است. به همین دلیل هم بازی گزینه‌های زیادی در مقابل‌تان می‌گذارد. می‌توانید در محیط بازی تله بگذارید. در بازی می‌توان منابع مختلفی جمع کرد و با استفاده از آن‌ها، آیتم ساخت. به گفته سازندگان بازی تاکنون بیش از 50 درصد مراحل ساخت بازی پیش رفته است و در سال 2018 شاهد عرضه آن خواهیم بود.

 

Shadow of the Colossus

  • سازنده: Bluepoint Games
  • ناشر: Sony Computer Entertainment
  • پلتفورم‌ها: PS4
  • سبک: اکشن – ماجراجویی
  • تاریخ عرضه: موجود در بازار

Shadow of the Colossus مانند یک طوفان در سال 2005 برای کاربرانی که کنسول PS2 را دراختیار داشتند وارد شد و همه را درگیر خود کرد! یک بازی اکشن – ماجراجویی بی‌نظیر با اتمسفری سراسر مملو از رازها و داستان‌های پیچیده و عمیق و موجوداتی فوق العاده بزرگ که تنها بالا رفتن از آنان چندین مرحله بازی را تشکیل میداد! نسخه ریمستر بازی Shadow of the Colossus اولین بار در جریان نمایشگاه E3 2017 برای پلی استیشن 4 معرفی شد. اما کار بازسازی Shadow of the Colossus مانند نسخه PS3 آن نبوده است و آنقدر پرجزئیات و کامل صورت گرفته است که بنظر می‌رسد با یک بازی جدید روبه‌رو هستیم. بهتر شدن سیستم نورپردازی و بالا رفتن فریم ریت آن در کنار حفظ خصوصیات و المان‌های گیم‌پلی بازی موجب شده‌اند تا تجربه دوباره Shadow of the Colossus پس از 13 سال بسیار جذاب بوده و حس نوستالژیک روزهای دور را به خوبی به کاربران منتقل کند. بی‌شک Shadow of the Colossus یکی از برترین بازی‌های تاریخ صنعت بازیسازی محسوب می‌شود که تجربه دوباره آن با شرایطی متفاوت نسبت به نسخه ابتدایی آن ارزش و اعتبار این تجربه را بسیار بیشتر می‌کند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر