ماهان شبکه ایرانیان

نگاهی به محصولات و چشم انداز بازار برند جدید تایوانی

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

مهمترین مشکلی که لوکسژن در راه رقم زدن عصر جدیدی از فروش و اعتبار در بازار ایران پیش روی خود می بیند، گمنامی است. در واقع کسی این خودروساز را نمی شناسد و هیچ شناختی از صنعت خودروی تایوان در بازار اتومبیل ایران وجود ندارد. البته این نافی ویژگی های مثبت لوکسژن نیست اما این برند برای فروش به ایران کار بسیار سختی در حد اختراع دوباره چرخ دارد.

فرادید؛ شرکت خودروسازی لوکسژن تایوان با عرضه شش خودروی مختلف و نسبتا جذاب به بازار ایران تلاش دارد تا سهم مناسبی از بازار خودروهای 100 تا 200 میلیون تومانی ایران کسب کند. این شرکت نوبنیاد و  ده ساله شرقی که با هدف رقابت با نیسان، چری، پژو، رنو و سیتروئن به بازار خودروهای وارداتی ایران پای گذاشته، به واسطه کار سختی که پیش رو دارد از هم اکنون چالش های زیادی را بر سر راه ماندگاری در ایران پیش روی خود می بیند.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

به گزارش فرادید، با ورود لوکسژن به ایران، لابد اینروزها از این برند تازه‌وارد که خودروهای سدان و کراس‌اوورش را به بازار داخلی آورده زیاد شنیده‌اید. برای شناخت بیشتر از لوکسژن گزارش مارا بخوانید تا بیشتر از این سازنده شرقی بدانید، بازار و سطح فروش و سابقه اش را بشناسید و در عین حال از چشم‌انداز فروشش در ایران را آگاه شوید.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

مهمترین مشکلی که لوکسژن در راه رقم زدن عصر جدیدی از فروش و اعتبار در بازار ایران پیش روی خود می بیند، گمنامی است. در واقع کسی این خودروساز را نمی شناسد و هیچ شناختی از صنعت خودروی تایوان در بازار اتومبیل ایران وجود ندارد. البته این نافی ویژگی های مثبت لوکسژن نیست اما این برند برای فروش به ایران کار بسیار سختی در حد اختراع دوباره چرخ دارد.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران
 راجع به این سازنده تایوانی البته اطلاعات دسته اول کم نیست. برخی ها در ایران واردات این خودرو را به سرمایه گذاری ایرانی تبار که در امارات در زمینه تجارت اتومبیل ید طولایی دارد نسبت می دهند. برخی نیز عقیده دارند قوانین تعرفه ای اشتباه باعث شده تا پای سازندگان درجه سه جهان را که محصولاتی کم کیفیت می سازند به ایران باز کند.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

با فروشی نزدیک به 230 هزار دستگاه در 6 سال، برند لوکسژن تقریبا خودرویی گمنام حتی در کشور چین است که در مقایسه با خودروسازانی نظیر جیلی، چانگان، چری و یا حتی بی‌وای‌دی فروشی کمتر از معمول دارد. این خودروساز تایوانی که سابقه تاسیس و تولید آن به سال 2008 می‌رسد، به ساخت محصولات مدرن، آپشنال و هوشمند مشهور بوده و برخلاف سازندگان دیگر چینی مثل جک، هایما یا برلیانس از طرح اختصاصی بدنه و کابین برخوردار است.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

تنها ده سال از تاسیسش می‌گذرد و مالکش قبلا در بخش پارچه و آی‌تی فعالیت داشته ولی حالا به فاصله کمی از ورود به صنعت خودرو، هم زبان طراحی مخصوص به خود را دارد، هم استراتژی مشخص و شفاف و هم بلندپروازی لازم برای بزرگ شدن را. همین هم باعث شده تا تنها به چین اکتفا نکند و در سودای بازارهای جدید پای به ایران 2018 بگذارد.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

این شرکت که در بازارهای خاورمیانه مثل بحرین، امارات و قطر هم کم و بیش حضور دارد فعلا برنامه عرضه 4 محصول جدید شامل دو سدان اس3 و اس5 و دو کراس‌اوور یو5 و یو6 را به بازار ایران دارد ضمن اینکه دو اتومبیل دیگر را هم می خواهد به زودی به خریداران ایرانی پیشنهاد دهد.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

این خودروساز در یک بررسی نسبتا گسترده که از سوی جی.دی پاور روی بازار تایوان صورت گرفته توانسته در بین بهترین برندها به لحاظ سطح کیفی رتبه پنجم را پس از لکسوس، بنز، ب.ام.و و فولکس واگن به دست آورد. این گزارش در سال 2011 منتشر شده و سطح کیفی لوکسژن را بالاتر از میانگین خودروهای موجود در بازار تایوان دانسته است. در عین حال برخی گزارش‌های موجود در وب‌سایت‌های عربی از برخی نقص‌های کوچک در نحوه کارکرد سیستم‌های ارتباط تصویری این خودرو خبر داده‌اند.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

بررسی خودروهای این برند به ویژه مدل کامپکت و کراس یو5 نشان می‌دهد علیرغم طراحی متفاوت و خاص این اتومبیل، تجهیزات لوکسژن در بخش فناوری‌های هشداردهنده و دستیارهای رانندگی واقعا قابل ستایش است مخصوصا که با داشتن 4 دوربین، 9 سنسور و 6 کیسه هوا و البته اقسامی از ترمزهای جدید، یو5 خودرویی کاملا مناسب افرادی است که به مقوله ایمنی توجه ویژه دارند.

حمله خودروهای لوکسژن به ایران

بررسی بیشتر از محصولات لوکسژن نشان می‌دهد عدم سود بردن اتومبیل‌های این برند مخصوصا در نمونه‌های ارزان‌تر از آپشن‌های مثل گرمکن و سردکن، صندلی‌های برقی یا کروز کنترل تطبیقی احتمالا موجب خواهد شد تا برخی از مشتریانی که دوستدار آپشن‌های رفاهی هستند کمتر تمایلی به سمت خرید لوکسژن پیدا کنند ضمن اینکه وجود انبوهی از رقبای مطرح مثل نیسان، پژو، رنو، سانگ یانگ، تویوتا، میتسوبیشی و حتی چانگان و چری که برای خریداران ایرانی آشنا هستند شانس لوکسژن را برای فروش بالا و مناسب کاهش می دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان