ماهان شبکه ایرانیان

وزیر آموزش و پرورش: هیچ کشوری به اندازه ما مدرسه‌اش در حد اجرا نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه باید از زیر خاکستر تمرکز سر بیرون آورد، گفت: مهمترین چالشی که نگران هستیم مقاومت در برابر تحول است.

وزیر آموزش و پرورش: هیچ کشوری به اندازه ما مدرسه‌اش در حد اجرا نیست

به گزارش فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز یکی از قطعات مهم پازل تحول آموزش و پرورش در سر جای خود قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا مدرسه به سطح قابل قبول از کیفیت و انتظار نرسد، تلاش های دیگر در حوزه تحول با ناکامی مواجه می شود.

بطحایی اضافه کرد: شاید تلاش‌هایی که از دهه 60 در آموزش و پرورش برای تحول انجام شد و به نتیجه نرسید این بود که به مدرسه به عنوان رکن تعلیم و تربیت کمتر توجه کردیم.

وی گفت: اگر بهترین فضاهای آموزشی را درست کنیم و بهترین امکانات را بگذاریم اما مدیر مدرسه به عنوان نقش رهبری آموزشی، جایگاه خود را پیدا نکند، موفق نخواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تا زمانی که مدرسه اهمیتش از اداره آموزش و پرورش بیشتر نشود، در سال‌های آینده هم باید دنبال تحول باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ما مدرسه‌اش در حد اجرا نیست، اظهار کرد: در حال حاضر تمام رفتارهایی که باید در مدرسه صورت گیرد بخشنامه می کنیم و در این صورت محیط مدرس به محیطی کسل کننده و فرسایشی تبدیل می‌شود که همه به زور وارد آن می شوند.

بطحایی با بیان اینکه مدرسه باید از زیر خاکستر تمرکز سر بیرون آورد، گفت: مهمترین چالشی که نگران هستیم مقاومت در برابر تحول است.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم اظهار داشت: عوامل اصلی توسعه کشور، توسعه آموزشی، بعد علم و فناورانه است.
وی ادامه داد: اگر انسانی که واجد همه صفت‌های خوب باشد را تربیت کردیم، توسعه فناورانه و فرهنگی اتفاق می افتد. به همین دلیل منابع انسانی توسعه یافته را ثروت می دانیم.

طیبی افزود: در جهاد دانشگاهی از سال 59 سعی کردیم گوشه‌ای از آموزش ها را به حوزه اجرا در آوریم و آموزش های تخصصی و مهارت محور را اجرا کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان