ماهان شبکه ایرانیان

در بسته خبری اجتماعی در روز چهارشنبه بخوانید

از واکنش وزیر بهداشت به حواشی شوخی‌اش تا سرنوشت ثبت جهانی "غار پارک"

آخرین جزئیات بسته حیات اجتماعی، افزایش مراجعات به کمیته امداد و رایزنی‌های این کمیته برای جذب اعتبارات بیشتر، گزارشی در مورد "غار پارک"، واکنش وزیر بهداشت به حواشی دیدار با شهروند بجستانی و ... از جمله خبرهای اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه هستند.

از واکنش وزیر بهداشت به حواشی شوخی‌اش تا سرنوشت ثبت جهانی "غار پارک"

به گزارش ایسنا، امروز(چهارشنبه) در سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حدود 60 خبر منتشر شد که مهمترین آنها را از نظر می‌گذرانیم.

بندپی: حداقل حقوق بگیرها در بسته حمایت اجتماعی هستند

در بخش خانواده، صحبت‌های انوشیروان بند پی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت منتشر شده که او در مورد بسته حیات اجتماعی صحبت کرده است و گفته که در بسته حیات احتماعی حداقل حقوق بگیرها در نظر گرفته شده‌اند و هنوز مشخص نیست این حمایت‌ها در شکل کالا کارت باشد یا کوپن.

انوشیروان بندپی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان‌هایی مثل کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد استان‌هایی هستند که تقریبا یارانه دستمزد را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم تا بتوانیم اشتغال را در این استان‌ها پیگیری کنیم.

رایزنی کمیته امداد برای جذب اعتبارات جدید

سرویس خانواده همچنین گفت و گویی با فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام داده است. رهبر در این گفت و گو با اشاره به افزایش دو برابری مراجعه نیازمندان به کمیته امداد در شرایط اقتصادی جدید، از رایزنی کمیته امداد با سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای افزایش اعبار این کمیته خبر داده است.

رهبر با اشاره به دو برابر شدن مراجعه به کمیته امداد گفت:  پیش از این منابع کمیته امداد از سوی مجلس شورای اسلامی تعریف، تعیین و تصویب شده است. همچنین اعتبارات ستادی و کمک های مردمی، منابع دیگری برای کمک به نیازمندان بودند که از سال‌های گذشته برنامه‌ریزی شده و در اختیار نیازمندان قرار داده می‌شدند. با این وجود برای پاسخگویی به این دسته از مراجعات جدید باید منابع جدیدی نیز در اختیار داشته باشیم.

تخصیص اعتبار نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای 5000 معلم استثنایی

خبرنگار آموزش‌ و پرورش ایسنا نیز گفت و گویی با رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام داده است.

مجید قدمی در این گفت و گو  با اشاره به حل مشکل پرداخت سنوات ارفاقی معلمان استثنایی از سال 88 تا 91، از تخصیص اعتبارات لازم برای پرداخت مابه‌التفاوت ناشی از نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

او همچنین در مورد پرداخت معوقات معلمان شاغل در آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: آخرین مطالباتی که وجود دارد مربوط به سنوات ارفاقی معلمان از سال 88 تا 91 است. به دلیل مشکلاتی که در قانون مدیریت خدمات کشوری به وجود آمد محاسبه سنوات ارفاقی همکاران در این سه سال با مشکل مواجه شد.

واکنش وزیر بهداشت به حواشی شوخی‌اش با یکی از مراجعان مردمی

وزیر بهداشت بالاخره به حواشی مربوط به فیلم منتشر شده از او هنگام صحبت با پیرمرد نانوا در بجستان واکنش نشان داد.

سید حسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در این رابطه گفت: حاشیه، درست می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم. از کسانی که حاشیه درست می کنند بپرسید بجستان کجاست، نمی‌دانند. توصیه می‌کنم این افراد سری هم به مناطق محروم بزنند. یکی از مردم عزیزی که بارها در سفر به این مناطق ملاقات می‌کنیم، مشکل شخصی پزشکی داشت که راهنمایی‌اش کردم و به جای ماساژ از واژه فارسی‌ استفاده کردم. این اقدامی است که در مورد اطرافیان خودمان هم توصیه می‌کنیم. به نظرم مسائل دیگری پشت این قضایا است و مردم آن را می‌فهمند.

چقدر احتمال دارد تا 10 سال آینده بیماری قلبی بگیرید؟

خبرنگار سلامت ایسنا همچنین به مناسب 7 مهر" روز جهانی قلب" گزارشی در رابطه با نقش این بیماری در مرگ و میر ایرانیان و عوامل بروز آن نوشته است. در این گزارش همچنین گفت و گویی با علیرضا مهدوی، معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در باره برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌هالی قبلی و هدف از اجرای این برنامه‌ها منتشر شده است.

ایران در پی ثبت روز جهانی «غار پاک»

خبرنگار محیط زیست ایسنا با دبیر کل کارگروه غار شناسی گفت و گو کرده و محمد مدادی در این زمینه از آغاز تلاش‌ها برای ثبت جهانی روز "غارپارک" خبر داد.

مدادی  با اشاره به این که غارها اکوسیستم‌های حساسی هستند که ارزش زیستی ،زمین شناختی، باستانشناسی و فرهنگی و طبیعت گردی دارند، گفت: زیست‌مندان غارها به شدت در محیط زیست نیمه‌بسته غار اندمیک شده‌اند و وابسته به شرایط محیطی خاص غار هستند.

ازن آلاینده اصلی فصل گرم امسال


در گزارش دیگری در این سرویس،  بر اساس آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت هوا در ایام تابستان بررسی شده است.

بر اساس این گزارش، هوای تهران در تابستانی که گذشت 13 روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که علت 12 روز از این 13 روز افزایش آلاینده ازن بود.

همچنین در تابستان امسال  پایتخت‌نشینان 80 روز هوای سالم و 13 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بر اساس شاخص AQI (شاخصی که بر اساس بزرگترین مقدار یک آلاینده اعلام می‌شود) تنفس کردند.

دستگیری کلاهبردار 2450 میلیارد ریالی

خبرنگار حوادث ایسنا، در گفت و گو با سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر از دستگیری فردی داده که از 4000 نفر بیش از 245 میلیارد تومان کلاه‌برداری کرده است.

به گفته سردار لطفی متهم که به بهانه سرمایه گذاری و در پوشش یک طلافروشی در منطقه شرق تهران اقدام به کلاهبرداری از 4000 نفر کرده بود روز گذشته دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

اما و اگرهای استفاده از "صندلی کودک در خودرو"

در سرویس جامعه، شهری ایسنا نیز گزارشی در مورد لایحه الزامی شدن استفاده از صندلی کودک در خودرو نوشته شده است. لایحه‌ای که در حال حاضر در انتظار تصویب در مجلس است.

نامه‌نگاری با وزیرکشور درباره شورایاری‌ها به کجا رسید؟

موضوع شورایاری ها نیز موضوع دیگری است ک ه در سرویس جامعه، شهری در گفت و گو با علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است.
اعطا در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفته است: در مورد سرانجام تعیین تکلیف برگزاری انتخابات شورایاری ها با بیان اینکه مهندس هاشمی رئیس شورای شهر تهران به وزیر کشور در مورد وضعیت انتخابات شورایاری‌ها نامه نوشته است، گفت: رئیس شورا در این نامه از وزیر کشور  با ارائه استدلال هایی درخواست کرده است که به برگزاری انتخابات شورایاری ها کمک کنند.

پربازدید ترین اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا نیز به شرح زیر است: 

واکنش وزیر بهداشت به حواشی شوخی‌اش با یکی از مراجعان مردمی

چقدر احتمال دارد تا 10 سال آینده بیماری قلبی بگیرید؟

تجاوز به دختر کنکوری به بهانه انتخاب رشته

حداقل حقوق بگیرها در بسته حمایت اجتماعی هستند

دستگیری کلاهبردار 2450 میلیارد ریالی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان