دبیر ستاد انتخابات: ۴۳۹ نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند/ افزایش ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به سال ۹۲

ایسنا نوشت: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت که تعداد کل ثبت نام کنندگان برای حضور در دوازدهمین دورده انتخابات ریاست جمهوری تا ظهر روز سوم ۴۳۹ نفر بوده است. او همچنین در قیاس با داوطلبان سال ۹۲ گفت:در روز دوم در دوره قبل ۶۹ نفر و در این دوره ۱۶۱ نفر نام نوشتند.

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور، درجمع خبرنگاران در محل ستاد انتخابات کشور گفت: در روز سوم 196 نفر به ستاد انتخابات در محل وزارت کشور مراجعه کردند که ثبت نام 178 نفر تکمیل شده است و از بین این افراد 11 خانم و سایرین آقا هستند.

وی ادامه داد: جوانترین فرد ثبت نام کننده 18 سال و مسن ترین 87 سال داشته است و بیشترین گروه سنی که کاندیدا شدند بین 46 تا 54 سال سن دارند.

پورعلی مطلق با مقایسه تعداد افراد ثبت نام‌کنندگان این دوره با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در روز اول در دوره قبل 75 نفر و در این دوره 126 نفر، در روز دوم در دوره قبل 69 نفر و در این  دوره 161 نفر، و در روز سوم نیز در دوره قبل 99 نفر بوده که روز سوم تا این لحظه 196 نفر است.

دبیر ستادانتخابات کشور همچنین با اشاره به انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی دهم اظهار کرد: در این انتخابات 287 نفر در  چهار حوزه ثبت نام کرده اند که شورای نگهبان در حال رسیدگی به صلاحیت آنها است و 8 اردیبهشت نتایج این بررسی ها اعلام می شود.

وی همچنین با اشاره به بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستایی نیز گفت: 1486 هیئت اجرایی در بخش های مختلف صلاحیت نامزدها را امروز برای هیئت نظارت ارسال می‌کنند که هیئت نظارت فرصت بررسی داشته و نتایج آن دوم اردیبهشت ماه به کاندیداها ابلاغ می شود و کسانی که رد صلاحیت شدند می توانند شکایت خود را به هیئت مافوق خود اعلام کنند.

27217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر