اسدالله عسگراولادی:۳برابرکردن یارانه و پرداخت کارانه ۲۵۰هزارتومانی صادقانه نیست/میرسلیم اصلح است

اسدالله عسگراولادی در مصاحبه با روزنامه اعتماد به موضوع وعده های کاندیداها پرداخت.

بخشی از مصاحبه را می خوانید:

نظرتان درباره وعده انتخاباتی کاندیداهایی که گفته‌اند رشد اقتصادی را بالای بیست و پنج درصد می‌برند یا یارانه‌ها را سه‌برابر می‌کنند یا کارانه ٢٥٠ هزار تومانی به مردم می‌دهند چیست؟ این وعده‌ها با توجه به بنیه اقتصادی ایران شدنی و صادقانه است؟

اینها همه شعار است. مردم هم خوب می‌دانند که این وعده‌ها صادقانه نیست. من استخوان خرد کرده اقتصادم. می‌دانم اینها برنامه‌ای برای عمل به این وعده‌ها در صورت پیروزی ندارند.

فرض بگیریم برنامه دارند. به نظر شما برای ایجاد شغل در کشور و افزایش یارانه‌ها چه باید کرد؟

شغل به این راحتی درست نمی‌شود. نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

شغل چگونه درست می‌شود؟

یکی از این آقایان ادعا کرده سالی ٥٠٠ هزار شغل درست می‌کند. اما هرچه نگاه کردم نفهمیدم چه برنامه‌ای دارد. برای ایجاد اشتغال باید کشاورزی توسعه پیدا کند. واحد‌های کوچک صنعتی رونق بگیرد. فعالیت‌های عمرانی از سر گرفته شود. دولت پول داشته باشد. هیچ دولتی بدون سرمایه نمی‌تواند شغل ایجاد کند. چند وقت پیش هم گفتم چهار گروه صنعت، خدمات، کشاورزی و عمرانی در کشور باید به میدان سرمایه‌گذاری بیایند تا شغل ایجاد شود. تا این سرمایه‌ها نیاید شغلی هم درست نمی‌شود.

این وعده‌ها را صادقانه می‌بینید یا خیر؟

نه. وقتی کسی برنامه عملیاتی‌اش برای ایجاد اشتغال را ارایه نمی‌دهد یعنی با مردم صادق نیست.

نظرتان درباره یارانه ٢٥٠ هزار تومانی چیست؟

اولا از چه منابعی می‌خواهند این پول را تامین کنند؟از کجا می‌خواهند ماهیانه ٢٢٠ هزار میلیارد تومان را به مردم بدهند؟اینها همه فقط شعار است. اصلا عملیاتی نیست. اگر هم این پول باشد که صدالبته نیست بلایی بر سر کشور و مردم می‌آورد که هزار بار بدتر از پرداخت یارانه‌های فعلی است. البته وقتی با مردم حرف می‌زنم کاملا مشخص است که آنها هم به این وعده‌ها اعتقادی ندارند.

از بین این کاندیداها هم بی‌تردید اقای میرسلیم را حتما کاندیدای اصلح می‌دانید؟

بله. ایشان خیلی منطقی وارد مناظره‌ها شده. اگر دقت هم کنید تنها کسی که وارد شعار و شعر نشده آقای میرسلیم است. امیدوارم به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان معرفی شوند و رای بیاورند.

 

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر