یادداشت مهم دکتر فریدون عباسی دوانی

سهم خواهی جریان فکری خاص، کارخانه تولید نیروی انسانی متفکر همسو با نظام را فشل نمود / ریشه مشکلات دولت «روحانی» در مبانی فکری قبیله ای است

پروژه های بزرگ و محوری که می توانند به آموخته های دانشگاهی عمق دهند و در ارضاء علمی جوانان تاثیر عمده بگذارند و از مهارت فکری جلوگیری کنند را تعطیل و تضعیف می کنند تا همچنان غرب به عنوان آمال هر آرزوهای نسل جوان مطرح شود و هیچ نشانه ای برای افتخار ملی و قانون هویت ملی نماند.

سهم خواهی جریان فکری خاص، کارخانه تولید نیروی انسانی متفکر همسو با نظام را فشل نمود / ریشه مشکلات دولت «روحانی» در مبانی فکری قبیله ای است

گروه سیاسی - رجانیوز: مناظرات محلی برای به چالش کشیدن عملکرد 20 ساله جریان فکری ای بود که در این سال ها هر چه خواسته کرده است و پاسخگو نبوده است.

به گزارش رجانیوز؛ دکتر فریدون عباسی طی یادداشتی به ریشه یابی دقیق ضعف های موجود مدیریتی کشور نموده است. این یادداشت عمیق در ادامه از نظر می گذرد:

« بسم الله الرحمن الرحیم.

دانشگاه مبداء همه تحولات است.

آنچه که در مناظره های انتخاباتی به آن توجه جدی نشده، موضوع تربیت نیروی انسانی با مهارت و متعهد به نظام و با هویت انقلابی است.

اگر امروز اشاره می شود که منابع کم نداریم و در مدیریت مشکل داریم و یا در حوزه ی تشخیص کارشناسی، با دقت عمل نمی شود و بر مبنای تشخیص درست برنامه ریزی ها انجام نمی شود، همه مربوط به بخش تربیت نیروی انسانی در دانشگاه است.

در دولت های گذشته، دانشگاه ها به عنوان عقبه ی اشتغال عناصر سیاسی مورد توجه بوده اند و یک جریان سیاسی غرب گرا توانسته است با منفعل کردن و کنار گذاشتن لشکر اساتیدی که می توانستند با نظرات متفکرانه و دلسوزانه خود در حل مشکلات کشور کار ساز باشند، منافع حزبی خود را دنبال کند و با قفل کردن مدیریت کشور در دست کابینه ی خاص، مانع شناسایی و رشد استعدادهای کشور شده اند.

این جریان فکری با سهم خواهی از دولت یازدهم وضعی که این دولت در حوزه ی تفکر مدیریتی و اصالت مدارک دانشگاهی دارد، توانسته است در چهار سال گذشته کارخانه تولید نیروی انسانی متفکر همسو با نظام را فشل نموده و از همراهی و همکاری دانشگاه ها با سایر دستگاه های کشور جلوگیری نموده و آن ها را درگیر مسائل حاشیه ای نماید.

قوای کشور افراد مدیر و کارشناس خود را طی این سال ها از حاصل دستاورد قوه مجریه گرفته اند و ضعف و قوت آن ها بصورت عمده متوجه نیروی انسانی جذب شده است.

آقای روحانی که بر مسند ریاست جمهوری نشسته اند، خوب می دانند که با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چه کرده اند و چه اهمیتی در دولت خود برای آن قائل بوده اند. اگر اظهار می شود که کشور در تمام حوزه ها دارای مشکل و یا نارسائی است و آنگونه که انقلاب از دولت ها انتظار داشت که آرمان هایش را سر لوحه ی کار خود قرار دهند، عمل نشده و راه و روش غیر انقلابی پیش گرفته شده، ریشه اش را باید در مبانی فکری قبیله ای دانست که سال هاست مراکز تربیت نیروی انسانی کارشناس و مدیر را به اسارت گرفته و سرمایه ی عظیم نیروی انسانی را بی مهارت رها می کند و رقابت ناکارآمد اخذ مدارک دانشگاهی که کشور به آن ها و به این تعداد و کیفیت پایین نیاز ندارد را تبلیغ می نماید. پروژه های بزرگ و محوری که می توانند به آموخته های دانشگاهی عمق دهند و در ارضاء علمی جوانان تاثیر عمده بگذارند و از مهارت فکری جلوگیری کنند را تعطیل و تضعیف می کنند تا همچنان غرب به عنوان آمال هر آرزوهای نسل جوان مطرح شود و هیچ نشانه ای برای افتخار ملی و قانون هویت ملی نماند.

آقای روحانی، قوه قضائیه و بقیه قوا جدا از کشاورزی، پزشکی، صنعت و سایر علوم نیست و اگز ضعف و نارسائی در آن ها وجود دارد مربطو به جدا کردن تربیت از آموزش است و بها ندادن درست و در جای مناسب به معلمان دلسوز جامعه است. امیدوار نیستم که قبیله ای که شما آن را نمایندگی می کنید، بتواند درک درستی از این مهم داشته باشد و با استمرار مسئولیتشان کمکی در رفع مشکلات کشور داشته باشید.

باید توجه داشت آنچه در کشور تاکنون انجام شده، معجزه ی انقلاب اسلامی و هنر مردم است که چنین فرزندانی تربیت کرده و تحویل جامعه داده اند؛ وگرنه خروجی کار 20 ساله ی جریان فکری شما، جز انحطاط ثمری نداشت.

فریدون عباسی  دوانی»
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر