کلانتری مطرح کرد؛

پدیده های طبیعی ارزش محیط زیست را چند برابر کرده اند

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست گفت: سیل‌ها، طوفان‌ها، افزایش جمعیت، جنگ‌ها و سایر پدیده‌های طبیعی و غیر طبیعی دیگر در دنیا ارزش محیط زیست را چند برابر کرده است.

پدیده های طبیعی ارزش محیط زیست را چند برابر کرده اند

پدیده های طبیعی ارزش محیط زیست را چند برابر کرده است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست در جشنواره ملی محیط زیست که امروز(یک شنبه) در دانشگاه پیام نور برگزار شد با اشاره  به اینکه  امروز وزن محیط زیست برابر است با سلامت و ایمنی است، اظهار کرد:  سیل‌ها، طوفان‌ها، افزایش جمعیت، جنگ‌ها و سایر پدیده‌های طبیعی و غیر طبیعی دیگر در دنیا ارزش محیط زیست را چند برابر کرده است. امروزه انسان از سه پدیده که نتیجه اعمالش در طبیعت است، رنج می‌برد.

او در ادامه بیان کرد:  سازمان محیط زیست آن سه پدیده تولید گاز‌های گلخانه‌ای، تغییرات آب و هوایی و نابودی تنوع زیستی است و  کشور ما نیز مستثنی از این قاعده نیست.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست  عنوان کرد: با وجود تنوع زیستی کشور ما بسیار شکننده، آسیب‌پذیر و فقیر از نظر منابع آبی و جنگلی است. سرانه جنگل در کشور ما یک سوم متوسط جهانی است و کشور ما نیازمند توسعه است و توسعه در محیط زیست اثر می‌گذارد.

او با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون نفر به جمعیت کشور ما افزوده می‌شود گفت:  این میزان جمعیت نیازمند توسعه، اشتغال و بهره‌مندی از منابع کشور هستند. در این بین محیط زیست به دنبال ایجاد تعادل بین محیط زیست و توسعه است.

کیومرث کلانتری گفت: حفظ محیط زیست در دنیا با دو رویکرد فرماندهی کنترل و مدیریت مشارکتی انجام می‌شود، در رویکرد فرماندهی کنترل، انسان را مزاحم محیط زیست می‌دانند و در این روش پلیس مردم را کنترل می‌کند، اما در رویکرد مدیریت مشارکتی مردم جزو ظرفیت‌های محیط زیست در نظر گرفته می‌شوند که با آموزش و آگاهی می‌توانند به حفظ محیط زیست کمک کنند.

او با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در کشور ما اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی دارد عنوان کرد: از این رو برنامه‌های آموزشی مختلفی به‌ویژه برای محصلان در نظر گرفته شده است، برای مثال برای مربیان و والدین کودکان در مهدکودک بسته‌های آموزشی محیط زیستی تهیه شده است و کتاب انسان و محیط زیست نیز در پایه یازدهم تدریس می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای دانشجویان نیز دو واحد اختیاری درس محیط زیست در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: درخواست ما از ابتدا این بود که این دو واحد «اجباری» در دانشگاه‌ها باشد و در حال حاضر نیز پیگیر هستیم که این اتفاق بیفتد. امیدواریم که همه بخش‌های کشور در حفظ محیط زیست و آموزش آن به ما کمک کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان