برنامه افزایش سرمایه چند شرکت

دنیای‌اقتصاد : در روزهای اخیر چند شرکت بورسی از مراحل افزایش سرمایه خود در سایت کدال خبر دادند. در این گزارش به بررسی چند اطلاعیه افزایش سرمایه در سامانه کدال می‌پردازیم.

«سمگا»: هیات‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران در تاریخ 3 مرداد پیشنهاد خود را مبنی بر افزایش سرمایه شرکت را به مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان 122 درصد که معادل 550 میلیارد تومان است، خواهد بود. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 450 میلیارد تومان به یک‌هزار میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

 «دانا»: هیات‌مدیره شرکت بیمه دانا در تاریخ 28 تیرماه پیشنهاد خود مبنی بر افزایش سرمایه شرکت را به مجمع‌عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان 386 درصد که معادل یک‌هزار و 545 میلیارد تومان است، خواهد بود. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 400 میلیارد تومان به یک‌هزار و 945 میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها که جذاب‌ترین نوع افزایش سرمایه است، خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع‌عمومی فوق‌العاده است.

«وپویا»: هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری پویا در تاریخ 29تیرماه پیشنهاد خود مبنی بر افزایش سرمایه شرکت را به‌مجمع عمومی فوق‌العاده ارائه کرد. از دلایل پیشنهاد این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی است که به تصویب هیات‌مدیره رسیده است. این افزایش سرمایه به میزان 150 درصد که معادل   600میلیارد تومان است، خواهد بود. با احتساب این افزایش سرمایه، سرمایه شرکت از 400 میلیارد تومان به یک‌هزار میلیارد تومان خواهد رسید. افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود. بدیهی است انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

«غدشت»: شرکت دشت مرغاب که با نماد «غدشت» در بازار دوم بورس معامله می‌شود، افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند. با احتساب این افزایش سرمایه هزار و 183 درصدی سرمایه شرکت از 5 میلیارد و 300میلیون تومان به 68 میلیارد تومان خواهد رسید. این افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود. گفتنی است هیات‌مدیره شرکت در تاریخ 5 خرداد درباره افزایش سرمایه تصمیمات خود را به مجمع فوق‌العاده انتقال داده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر