وبلاگ مشرق

مسئولانی که باید مثل بی‌حجاب‌ها رصد شوند/ "هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان

ایران اسلامی هم‌اکنون به "هژمونی ایران" و قدرت چتر تبدیل شده و این هژمونی به گواه دوست و دشمن توان برخورد با قدرتهای ظالم دنیا را نیز دارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نقش اجرا نشدن یک قانون در ایجاد "فتنه اقتصادی"

مسئولانی که باید مثل بی‌حجاب‌ها رصد شوند

مسئولانی که باید مثل بی‌حجاب‌ها رصد شوند/ "هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان

اسماعیل حسین زهی، عضو کمیسیون عمران مجلس در مصاحبه ایسنا پیرامون معضل خانه‌های خالی با بیان اینکه ما در شهرهای بزرگ شاهدیم که برخی از بنگاه‌های اقتصادی خانه ساخته و آنها را خالی از سکنه نگه داشته و این خانه ها را به عنوان یک دارایی ثابت برای خود لحاظ می کنند، تصریح کرد: مجلس یازدهم بر این اساس "قانون اخذ مالیات از خانه های خالی" را به تصویب رساند تا سازمان امور مالیاتی، وزارت اقتصاد و وزارت راه به سراغ شناسایی خانه های خالی رفته و از خانه های خالی به صورت پلکانی مالیات اخذ کنند. بر اساس این ساز و کار به نفع افراد است که خانه های خود را اجاره داده تا خالی از سکنه نماند.

او می‌افزاید: علیرغم اینکه این قانون بسیار در بهبود وضعیت بازار مسکن و برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در این بازار موثر بود ولی آن طور که باید اجرایی نشده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به اعلام شهردار تهران مبنی بر وجود 350 هزار واحد مسکونی خالی در شمال شهر بیان کرد: از نظر بنده شاید حتی بیش از این رقم در تهران خانه خالی وجود داشته باشد و نیاز است که همه بخش ها دست به دست هم داده و آنها را شناسایی کنند.

حسین‌زهی با بیان اینکه رضایت چندانی از اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی نداریم، گفت: دستگاه ها باید پای کار بیایند و خانه های خالی را شناسایی کنند. آن‌گاه به نفع مالکان این خانه ها است که واحدهای خود را اجاره دهند و بدین ترتیب شاهد برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن خواهیم بود. [1]

*اظهارات این نماینده محترم مبنی بر اجرا نشدن قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی در حالی است که همه می‌دانیم معضل افزایش قیمت مسکن و اجاره‌خانه به شدت جان مردم را آزرده و از طرفی اجرای کارای قانون مذکور به راحتی می‌تواند موجب کاهش قیمت مسکن و اجاره‌خانه شود.

پس چرا شاهد اجرای کارای این قانون نیستیم و علت تعلل مسئولان دولتی در اجرای این قانون چیست!؟

کدام نهاد نظارتی و قضایی بایستی به این ترک فعل محرز که جان مردم را آزرده است ورود کند!؟

در برخی محافل تحلیلی گفته می‌شود برخی مسئولان از آنجا که معتقدند ذینفع عمده مسئله مسکن؛ قشر متوسط رو به بالا و مرفهین هستند و از قضا همین قشر حساسیت‌های بیشتری نیز نسبت به فرایندهای سیاسی دارند؛ پس نباید اقدام به ناراضی‌سازی آنها کرد تا رضایت برساخته‌ی آنها در موسم انتخابات به کار بیاید.

ما اگرچه قضاوت درباره این تحلیل را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم اما نمی‌توان از این نکته به سادگی گذشت که تعلل و اهمال در قبال اجرای قانون مهم "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" عواقب بسیاری سوئی دارد و حتی می‌تواند به عنوان کاتالیزور برای طرح بانیان آشوب در ایجاد "فتنه اقتصادی" نیز عمل کند.

***

"رأی خوب مردم" در هژمونی‌های عادل دموکراتیک، مشکلات را حل می‌کند

"هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان

مسئولانی که باید مثل بی‌حجاب‌ها رصد شوند/ "هژمونی ایران"؛ هماورد قدرت‌های نخست جهان

علاالدین بروجردی، از نمایندگان ادوار مجلس و رئیس کمیته دوستی ایران و چین، روز یکشنبه گذشته طی سخنانی در آیین روز ملی خلیج فارس در بوشهر گفته است: ایران اسلامی و نیروهای نظامی آن امروز نقشی راهبردی در مدیریت منطقه خلیج فارس دارند.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید:‌ پیش از انقلاب اسلامی سفیر آمریکا با یک تماس تلفنی برای مدیریت کشور تعیین تکلیف می‌کرد اما امروز ورق برگشته و نمونه آن دستگیری نیروهای شناور آمریکایی است که به اشتباه وارد حریم ایران شدند.

بروجردی گفته است: جایگاه و هدایت رهبری نقشی اساسی در این زمینه ایفا کرده و ایران را در ریلی قرار داده که توان برخورد با قدرت‌های نخست دنیا را دارد. [2]

*مسئله مهم تبدیل شدن ایران به "هژمونی ایران" بایستی بیش از این مورد اقتراح و توجه رسانه‌ها و خواص کشور قرار گیرد.

چه اینکه ایران امروز فراتر از یک قدرت منطقه‌ای به تأثیرگذاری جهانی مشغول است، از متحدان خود در اقصی‌نقاط عالم حمایت‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و... دارد، توانسته مثبتات و امتیازاتی را در فضای داخلی خود و برای شهروندان به ارمغان آورد و ایضا همانطور که بروجردی هم تصریح دارد به یک قدرت هماورد در مقابل قدرت‌های ظالم جهانی بدل شده است.

و این مسئله بایستی به ملکه ذهن مردم و مسئولان تبدیل شود.

در عین حال بیان این نکته نیز ضروریست که وقتی در حال صحبت از یک هژمونی هستیم؛ این سخن هرگز بدین معنی نیست که آن هژمونی دچار هیچ مشکلی نیست و همه اوضاع بر وفق مراد اوست. چه اینکه می‌بینیم هژمونی‌های بزرگ دنیا درگیر مشکلات عدیده و ایضا روزمره هستند و باید پذیرفت که "مشکل" بخشی از زیست اجتماعی است.

لکن هژمونی‌ها و قدرت‌های چتری که روش‌های ظالمانه ندارند؛ همواره بر مسیر صلاح و فلاح قرار دارند و مشکلاتشان با سرعت‌های بیش و کم در فرایند حل شدن قرار می‌گیرد.

یعنی در قبال یک نظام هژمونیک غیر ظالم، هرگز بن‌بستی برای هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر آن نظام هژمونیک عادل؛ دارای مردمسالاری نیز باشد؛ طبعا معجزات زیادی از "رأی خوب" مردم در آن نظام قابل تصور خواهد بود که به رفع مشکلات مختلف جامعه منتج خواهد شد.

***

1_ isna.ir/xdNLdv

2_ https://irna.ir/xjMkh7

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان