انواع صبحانه سرد و گرم و مزیت های آن ها

انواع صبحانه سرد و گرم را در این بخش برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه کسب کنید و برای خودتان وعده های صبحانه را متنوع تر نمایید. برای دریافت اطلاعاتی بیش تر در این زمینه این بخش را از دست ندهید.

انواع صبحانه سرد و گرم و مزیت های آن ها

صبحانه یکی از وعده های مهم غذایی می باشد و باید بدانید که اگر این وعده را به صورت کامل میل نکنید در طی روز امکان دارد بیش از حد ریزه خواری کرده و در نهایت دچار یک سری مشکلاتی مانند اضافه وزن خواهید شد. برای این که بتوانید در این میان برای خودتان تنوعی ایجاد کنید در ادامه شما را با انواع صبحانه سرد و گرم آشنا می کنیم و اطلاعات بسیار خوب و مفید در این زمینه به شما خواهیم داد.

مدل های صبحانه سرد و گرم

آشنایی با انواع صبحانه سرد و گرم

بسیاری از افراد هستند که برای وعده صبحانه بسیار ارزش قائل می باشند و این وعده را یکی از وسوسه انگیز ترین وعده ها می دانند زیرا تنوع این مورد بسیار زیاد می باشد. جالب است بدانید که شما دو مدل انتخاب برای این وعده دارید که یکی از ان ها صبحانه سرد و دیگری صبحانه گرم می باشد. در ادامه برای شما عزیزان انواع صبحانه سرد و گرم را آورده ایم و شما می توانید در طی هفته برای خودتان تنوع های زیادی در این وعده اصلی و مهم ایجاد نمایید.

صبحانه های گرم

بسیاری از افراد دوست دارند در روز های سرد زمستانی و پاییزی صبحانه های گرمی را میل نمایند و باید بدانید که این صبحانه ها نیز می توانند بسیار مفید و پر کالری باشند و تا وعده نهار شما را سیر نگه می دارند. در ادامه شما می توانید با انواعی از این مدل از صبحانه ها آشنا شوید.

ساندویچ های صبحانه

خوردن ساندویچ های گرم وافل چدار یکی از بهترین خوراکی های صبح می باشد. در واقع این مورد با وافل تازه و پنیر ساخته می شود و می تواند برای شما یک روز پر انرژی را به همراه داشته باشد. برای پنیر چدار شما می توانید از پنیر های ورقه ای نیز استفاده نمایید.

بیسکویت های باتر میلک

بیسکویت های نان کره ای برای صبحانه ای خاص و گرم بسیار خوب می باشند و شما می توانید آن ها را در خانه تان تهیه کرده و از خوردن آن ها به همراه پنیر چدار نهایت لذت را ببرید زیرا این صبحانه بسیار خاص می باشد و طعم باورنکردنی برایتان دارد.

انواع صبحانه سرد برای تابستان

گوجه فرنگی برشته

از دیگر صبحانه های گرم پرطرفدار این روز ها می توان به گوجه فرنگی های برشته در این زمینه اشاره کرد که به همراه یک عدد نیمرو و پنیر کبابی شده بسیار خوب می باشد و انرژی بالایی را برایتان به همراه خواهد داشت و شما در طی روز می توانید به راحتی بدون این که گشنه شوید به کار های خود برسید و در نهایت روز خوبی را شروع کنید.

کاسرول پنیر دار

برای این که بتوانید این مدل صبحانه گرم را برای خودتان تهیه کنید تنها نیاز به نان تست، کره مالین، پنیر پیتزا و مقداری ژامبون دارید. برای این که ان را تهیه کنید نیاز است تا ابتدا نان های تست را در کف تابه بچینید و مواد دیگر را روی آن قرار داده و صبر کنید تا پنیر های پیتزا باز شوند و بعد ان را میل نمایید. این مدل از صبحانه ها یکی از بهترین و سالم ترین نوع صبحانه ها هستند و شما می توانید با خوردنشان از طعم بی نظیری که دارند لذت ببرید.

هش براون با پنیر و تخم مرغ

از دیگر صبحانه هایی که می توانید در این زمینه برای خودتان تهیه کنید و میل نمایید هش براون یا همان سیب زمینی رنده شده و سرخ شده می باشد که بله همراه پنیر و تخم مرغ بسیار خوشمزه خواهد شد و می تواند برای شما یک روز پر انرژی را بسازد زیرا این مواد بسیار خوب هستند و می توانند برای صبحانه مفید باشند.

سیب زمینی پخته شده

یکی از محبوب ترین صبحانه های گرم سیب زمینی پخته شده می باشد و باید بدانید که این مدل از سیب زمینی ها با پنیر خامه ای و تخم مرغ و همچنین مقداری نعناع بسیار خوشمزه خواهند شد و شما می توانید از خوردن آن ها نهایت لذت را ببرید.

صبحانه گرم برای زمستان

پنیر کبابی و ژامبون

از دیگر صبحانه های بسیار لذیذ می توان به پنیر کباب شده و ژامبون اشاره کرد. این مدل از غذا ها بسیار خوب می باشند و شما می توانید با استفاده از آن ها روزی بسیار خوب و پر انرژی داشته باشید و نهایت لذت را از صبحانه تان ببرید.

پانینی ژامبون

پانینی یکی از صبحانه های بسیار خاص و لاکچری می باشد و جزئی از صبحانه های گرم به شمار می رود. این صبحانه می تواند شروعی بسیار خوب برای روز سرد زمستانی تان باشد و در نهایت شما بیش ترین انرژی را از این مورد دریافت خواهید کرد که برای یک روز پر کار بسیار خوب می باشد. این ساندویچ ها با نان باگت و یا چاباتا سرو می شود و شما می توانید از انواعی از پنیر های صبحانه برای این مورد استفاده نمایید. برای این که یک ساندویچ کامل تری داشته باشید استفاده از پنیر های ورقه ای و پنیر چدار، گودا و پارمسان نیز برای این مورد خوب است و می تواند ایده بسیار خوشمزه کننده ای برای این ساندویچ باشد و همچنین در نظر داشته باشید که برای این ساندویچ می توانید از مقداری قارچ سرخ شده و یا آب پز شده نیز استفاده کنید.

پیتزا تخم مرغ و گوجه

صبحانه های گرم دارای تنوع بالایی می باشند و یکی از آن ها پیتزا با تخم مرغ و گوجه می باشد. این پیتزا می تواند روزی بسیار خوب برای شما بسازد و باعث شود تا میانه روز انرژی بالایی داشته باشید. پنیر پیتزا در این صبحانه جایگاه ویژه ای دارد و می تواند صبحانه شما را پر کالری تر کرده ولی اگر دوست دارید طعم های بسیار جدیدی را امتحان کنید می توانید از پنیر های طبیعی رنده شده مانند پنیر پارمسان نیز در این صبحانه بهره بگیرید و طعم خوب ان را دو برابر نمایید.

ساندویچ استیک و تخم مرغ

اگر ورزشکار هستید و دوست دارید صبحانه ای پر کالری داشته باشید به شما پیشنهاد می شود تا از ساندویچ های رولی پنیر و تخم مرغ و استیک استفاده کنید. این ساندویچ ها برای افرادی که دوست دارند صبحانه ای مفصل بخورند بسیار خوب خواهد بود و شما می توانید با توجه به ذائقه خود از هر نوع استیکی که دوست دارید در این صبحانه  استفاده نمایید.

انواع صبحانه گرم

انواع صبحانه های سرد

صبحانه های سرد در روز های تابستانی یکی از بهترین گزینه ها می باشند و شما می توانید با خوردن آن ها روزتان را بسیار خوب و با سرعت بیش تری آغاز کنید زیرا این صبحانه ها نیاز زیادی برای زمان آماده سازی خودشان ندارند.

ماست یونانی و گرانولا

از مفید ترین و مقوی ترین صبحانه های خانگی می توان به ماست یونانی و گرانولا اشاره کرد. این مورد ها برای شما بسیار خوب می باشند و شما نیاز به زمان های بسیار طولانی برای آماده سازی شان ندارید و حتی می توانید گرانولا ها را از مغازه به صورت آماده تهیه نمایید.

پنیر و گوجه فرنگی

از دیگر صبحانه های سرد برای روز های تابستانی می توان به پنیر و گوجه فرنگی اشاره کرد. این مورد در بسیاری از خانه های ایرانی یافت می شود ولی چون هر دوی آن ها ماهیت سردی دارند و برای مغز خوب نیستند شما می توانید آن ها را با مقداری تخمه کدو و فلفل و یا روغن زیتون میل کنید تا از سردی پنیر بکاهید.

اوتمیل

اوتمیل ها از صبحانه های سرد و مقوی می باشند و اکثر ورزشکاران از آن ها استفاده می کنند تا بتوانند روز خود را با انرژی شروع کرده و از ریزه خواری در میانه روز کاهند. این مورد برای افرادی که دوست دارند رژیم غذایی سالمی داشته باشند نیز خوب و مفید می باشد و برای تهیه ان تنها نیاز به شیر، جوی دو سر، عسل و دارچین دارید. البته اگر دوست دارید این صبحانه شما طعمی بهتر داشته باشد می توانید از انواعی از میوه ها نیز در کنار آن استفاده نمایید.

انواع صبحانه سرد و گرم

نون پنیر و گوجه خیار

از صبحانه های بسیار خوب در این زمینه می توان به صبحانه های عادی خود ایرانی ها یعنی نون و پنیر به همراه گوجه فرنگی و خیار اشاره کرد. این مورد یکی از جذاب ترین و در دسترس ترین صبحانه های سرد می باشد  و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کرده و سریع تر روز خود را آغاز نمایید. این صبحانه نیز انرژی زیادی دارد وش ما می توانید از هر نوع پنیر صبحانه ای که دوست دارید در این مورد استفاده کنید.

ارده و کنجد

یکی از قدیمی ترین صبحانه های سرد که در روز های زمستانی نیز دارای طرفداران خود می باشد ارده کنجد می باشد. در واقع این ماده به عنوان صبحانه بسیار سالم و مقوی می باشد و باید آن را به همراه عسل و یا شیره انگور و خرما میل نمایید. این صبحانه برای داشتن یک روز خوب و پر انرژی بسیار خوب می باشد و انرژی زیادی را برای شما عزیزان به همراه خواهد داشت.

اسموتی توت و موز

اسموتی ها نیز برای صبحانه های سرد بسیار خوب می باشد و شما می توانید این موارد را از شب قبل تهیه کرده و در وعده صبحانه آن ها را میل نمایید. میوه های یخ زده موز و تو را به همراه مقداری ماست یونانی و آب و شیر مخلوط کنید و این ترکیب را برای صبحانه روز بعد در یخچال قرار دهید.

مزیت های صبحانه سرد

انواع صبحانه سرد و گرم را برای شما بررسی کردیم و حال باید بدانید که خوردن صبحانه های سرد یک سری از مزیت هایی را با خودش دارد و مهم ترین این مزیت ها عبارت اند از :

  • مفید برای سلامت قلبی
  • ایجاد تعادل در گلوکز بدن
  • دفع مواد زاید از بدن
  • بالا بردن میزان هوش و تمرکز افراد
  • آرام تر شدن خلق  و خو
  • پیشگیری از ضعف و خستگی در روز
  • افزایش شادابی در روز
  • کاهش وزن
  • پیشگیری از یبوست
  • تنظیم کردن میزان غذا خوردن در سایر وعده ها
  • طولانی تر شدن عمر

 صبحانه سرد متنوع

یکی از بد ترین مواردی که در مورد صبحانه های سرد وجود دارد این است که اگر نتوانید تعادل غذایی را رعایت کنید منجر به اضافه وزن و چاقی خواهد شد و همچنین می تواند با افزایش میزان گلوکز و چربی خون منجر به بالا تر رفتن وزن شما شود از این رو باید در خوردن ان ها تعادل را رعایت کرد. حال  که با انواع صبحانه سرد و گرم آشنا شدید در ادامه شما می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد تغذیه برای تقویت حافظه و کاهش پرخوری نیز آشنا شوید و اطلاعاتی در این زمینه ها نیز بدست آوردید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان