طرز تهیه ترشی باقالی خوشمزه و محبوب

ترشی یکی از چاشنی های محبوب کشور ما است که می توان این چاشنی را در طعم های مختلف و با استفاده از مواد اولیه مختلف تهیه کرد. ترشی را می توان به همراه تمامی غذاهای نانی و یا حتی برنج و خورش ها سرو کرد.

طرز تهیه ترشی باقالی خوشمزه و محبوب

باقالی سرشار از انواع مواد مغدی می باشد. با استفاده از باقالی می توان انواع غذاهای خوشمزه و بهاری مانند باقالی پلو و کوکو باقالا تهیه کرد. باقالی بسیار برای بدن مفید بوده که استفاده از این در انواع غذاها توصیه می شود. ترشی باقالی بسیار ساده بوده که بسیار مناسب برای سرو در کنار غذاهایی پلویی می باشد. طرز تهیه ترشی باقالی در این مطلب قرار گرفته شده است.

از جمله انواع ترشی های مقوی می توان به ترشی زالزالک، ترشی بامیه و ترشی انار و زرشک خوش طعم و رنگ اشاره کرد. برای دسترسی ساده به روش تهیه این ترشی های متفاوت بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب کلیک نمایید. تهیه ترشی باقالی نیاز به مدت زمان زیادی ندارد و این ترشی خونش طعم و متفاوت را می توانید برای استفاده های بیشتر در یخچال و یا جای خنک مانند تراس نگهداری کرد.

ترشی باقالی خوشمزه

مواد لازم

  • شیر 2 حبه
  • فلفل سبز 2 عدد
  • آب 1 لیوان
  • سرکه سفید 2 لیوان
  • باقالی تازه 500 گرم
  • شکر 1 قاشق غذا خوری
  • نمک 2 قاشق غذا خوری
  • سبزی معطر به مقدار لازم

ترشی باقالی مغذی

طرز تهیه ترشی باقالی ساده و خوشمزه

ابتدا برای تهیه این ترشی باید باقالی ها را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس با استفاده از چنگال و یا خلال دندان بر روی هر باقالی چند سوراخ ایجاد کنید تا مواد ترشی به خوبی داخل باقالی نفوذ کند و دارای ترشی خوشمزه و طعم دار تر شوید.

حالا در قابلمه ای مناسب آب و سرکه را بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. باید صبر کنید تا این مخلوط جوش بی آید. پس از جوش اومدن این ترکیب باید سیر را به همراه فلفل سبز تند ، نمک و شکر به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

در ادامه باید باقالی های سوراخ و شسته شده را به قابلمه اضافه کنید و و پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه زیر قابلمه را خاموش کنید. حالا باید به سراغ سبزی های معطر بروید. برای این کار سبزی ها را به خوبی بشویید و پاک کنید سپس به قابلمه اضافه کنید.

طرز تهیه ترشی باقالی ساده و مغدی

زیر قابلمه را خاموش کنید تا ترشی خنک شود. پس از اینکه ترشی خنک شد می توانید در ظروف دلخواه استیل و یا شیشه ای ترشی را بریزید و در یخچال نگهداری کنید و در صورت نیاز خارج کرده و دوباره در یخچال قرار دهید. این ترشی را به همراه غذاهای خوشمزه و لذیذ خود سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر