به جا مانده از جنجالی‌ترین انتقال تابستان

بی‌اعتبار، مثل حرف !

شماره روزنامه: ۶۰۵۶ تاریخ چاپ: ۱۴۰۳/۰۴/۲۷ ...

رامین رضاییان که دو دوره سابقه حضور در پرسپولیس را داشت و دو فصل اخیر را هم برای سپاهان توپ زده بود، حالا بازیکن استقلال است. او بلافاصله بعد از مراسم رونمایی، در یک مصاحبه تصویری هم حاضر شد و به شرافتش قسم خورد که نهایت تلاشش را برای آبی‌ها انجام خواهد داد. این انتقال اما، حتما داستان‌ها و تبعات بیشتری خواهد داشت.

پایان دوران یاغی‌های آرام

در یک دهه گذشته بازیکنان پرسپولیسی زیادی استقلالی شده بودند (یا برعکس)، اما وجه اشتراک اغلب آنها این بود که انتقال‌شان سر و صدای چندانی راه نینداخت. در حقیقت گاهی وزن بازیکنان چندان سنگین نبود و گاهی هم جنس و شخصیت آنها طوری بود که خیلی حساسیت‌برانگیز نشد. آمدند، کارشان را کردند و آب هم از آب تکان نخورد. مثلا حضور محمد قاضی در استقلال در ابتدای لیگ سیزدهم از این دست بود. با اینکه قاضی به‌طور مستقیم از پرسپولیس به اردوگاه آبی‌ها کوچ کرده بود، باز هم هواداران خیلی روی ماجرا حساس نشدند و او بعد از یک دوره نسبتا ناموفق، استقلال را هم ترک کرد. محمد نادری و آرمان رمضانی هم دیگر پرسپولیسی‌هایی بودند که خیلی آرام و ساکت جذب استقلال شدند و چه بسا هواداران حتی اصل داستان آنها را هم از یاد برده باشند! از این طرف هم پرسپولیس در این بازه زمانی بازیکنانی مثل شیخ دیاباته و مسعود ریگی را جذب کرد که سابقه حضور در استقلال را داشتند، اما قرمزپوش شدن این نفرات هیچ واکنش خاصی به دنبال نداشت. با این وجود داستان رامین به‌طور کامل فرق دارد. او علاوه بر توانایی‌های فنی بالا، یک کاراکتر خبرساز در فوتبال ایران است و طبیعی هم بود که انتشار خبر انتقالش بازخوردهای فراوانی به دنبال بیاورد. از این سو استقلالی‌ها به‌شدت از ماجرا استقبال کردند و از آن سو خیلی از پرسپولیسی‌ها هم از خجالت رامین در آمدند. در همین فاصله کوتاه، چندین چهره شناخته‌شده در اردوگاه قرمزها به‌طور مستقیم یا با طعنه و کنایه به رضاییان یورش بردند و قطعا این داستان حالا حالاها ادامه خواهد داشت؛ مخصوصا در دربی تهران.

برد فنی بزرگ استقلال

بعید به نظر می‌رسد حتی تندروترین منتقدان این انتقال هم تردید داشته باشند که رضاییان از نظر فنی می‌تواند به استقلال کمک کند. او فصل گذشته یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان لیگ ایران بود که در همه مسابقات 14 گل برای سپاهان زد و 12 پاس گل داد. از سوی دیگر سبک بازی تیم جواد نکونام، به شکل چشمگیری متکی بر ارسال توپ‌های بلند است. بر همین اساس فصل گذشته ابوالفضل جلالی تبدیل به یک مهره کلیدی در این تیم شد و بنابراین امسال هم رامین رضاییان می‌تواند همین نقش را برای آبی‌ها بازی کند. اگرچه همیشه این انتقاد از رامین وجود داشته که در کارهای دفاعی ضعف دارد و پشت سرش خالی می‌ماند، اما اگر او به خوبی رهبری شود، حتما می‌تواند به کار تیم بیاید.

می‌تواند با رختکن ارتباط بگیرد؟

در عین حال تردیدهایی هم در مورد موفقیت‌آمیز بودن حضور رضاییان در استقلال وجود دارد. به هر حال او در دو مقطع و از سوی دو سرمربی متفاوت از پرسپولیس کنار گذاشته شده که حتما برانکو و یحیی گل‌محمدی دلایل محکمه‌پسندی برای این کار داشته‌اند. از سوی دیگر همیشه معروف بوده که رضاییان در برقراری ارتباط با همبازیانش مشکل دارد و بین اغلب آنها محبوب نیست. کلی هم مثال در این زمینه وجود دارد. او نه در پرسپولیس و نه در سپاهان، هیچ‌وقت آن‌قدرها در دل هم‌تیمی‌هایش نفوذ نکرد و حالا همین چالش به شکلی سخت‌تر در استقلال هم می‌تواند برایش وجود داشته باشد؛ مخصوصا که او اصالتا یک پرسپولیسی است که با قراردادی نجومی به استقلال پیوسته است.

به این حرف‌ها اهمیت ندهید!

در نهایت هم یکی از پرتکرارترین ویدئوهای روزهای اخیر در فضای مجازی، مصاحبه دو سال قبل رامین رضاییان روی آنتن زنده تلویزیون بود که در آن گفته بود هر چقدر هم پول بدهند استقلالی نخواهد شد و به بازیکنان استقلال هم توصیه می‌کند با این رفتار، دل هواداران را نشکنند! خب الان که او خلف وعده کرده، انتظار دارید ما چه بگوییم؟ چه بگوییم غیر از آنچه همیشه گفته‌ایم؛ اینکه اینها آخر آخرش «فوتبالیست» هستند، نه فیلسوف، نه شخصیت برجسته اجتماعی و نه هیچ چیز دیگری. کلا زیاد روی حرف‌های‌شان حساب نکنید. به نفع خودتان است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر