رتبه بندی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۴ بر اساس کشورها (اینفوگرافی)

این رتبه بندی، ۱۹۰۶ دانشگاه در ۱۰۸ کشور را بر اساس ۱۸ شاخص عملکرد در ستون های گسترده ای مانند آموزش، محیط تحقیق، کیفیت پژوهش، صنعت و چشم انداز بین المللی اندازه گیری می کند.

طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی در سال 2024 که توسط Times Higher Education منتشر شده است، در اینفوگرافیک زیر، کشورهایی که خانه 100 دانشگاه برتر جهان هستند، دیده می شوند.

به گزارش روزیاتو، این رتبه بندی، 1906 دانشگاه در 108 کشور را بر اساس 18 شاخص عملکرد در ستون های گسترده ای مانند آموزش، محیط تحقیق، کیفیت پژوهش، صنعت و چشم انداز بین المللی اندازه گیری می کند.

رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2024 بر اساس کشورها + اینفوگرافیک

دانشگاه‌های برتر جهان و تسلط آمریکا بر آموزش عالی

36 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر در ایالات متحده هستند. با افزودن تعداد دانشگاه های برتر ایالات متحده به 3 دانشگاه برتر کانادا در این رتبه بندی، یک کل منطقه ای برای آمریکای شمالی با 39 انشگاه برتر به دست می آید که به طور مشابه با کل منطقه ای اروپا قابل مقایسه است.

 
رتبه بندی 100 دانشگاه برتر جهان در سال 2024 بر اساس کشورها + اینفوگرافیک

زمانی که به طور خاص به 10 دانشگاه برتر نگاه می کنیم، ایالات متحده، 7 و انگلستان، 3 جایگاه را در صدر این رتبه بندی که شامل بهترین دانشگاه های جهان است، به خود اختصاص داده اند.

با نگاهی به کالج ها با رتبه برتر بر اساس سرانه، سنگاپور دارای دو دانشگاه در میان 100 دانشگاه برتر است در حالی که بیش از 5.5 میلیون نفر جمعیت دارد. سوئیس با نزدیک به 9 میلیون نفر، سه مورد از بهترین های جهان را دارد.

آمریکای جنوبی و آفریقا حداقل بر اساس این چارچوب رتبه‌بندی و معیارهای در نظر گرفته شده، هیچ کدام نماینده ای در میان 100 دانشگاه برتر ندارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر