اگر دولت سیزدهم اسب زین کرده تحویل پزشکیان می دهد پس چرا مردم به کاندیدای همان اسب زین کرده رای ندادند؟/ تورم امروز در ۸۰سال گذشته بی سابقه است

کیهان با فراربه‌جلو مدعی شده که میراث آقای رئیسی یک اسب زین‌کرده و قبراق و آماده یراقی است که فقط یک سوارکار ماهر کم دارد تا کشور را چهارنعل به سوی پیشرفت و ترقی بتازاند.

اگر دولت سیزدهم اسب زین کرده تحویل پزشکیان می دهد پس چرا مردم به کاندیدای همان اسب زین کرده رای ندادند؟/ تورم امروز در 80سال گذشته بی سابقه است

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه هم میهن نوشت: چرا کسی نبود تا از نویسنده محترم این گزارش بپرسد، اگر چنین است پس چرا مردم شریف ایران سه گروه شدند و اکثریت نیامدند رای بدهند تا تعیین سوارکاری ماهر را بر این سمند زردرنگ بنشانند؟ آنان هم که آمدند، اکثریت‌شان اجازه ندادند که این اسب کهر وارد پیست سیاست شود. آنان که این اسب را سرحال و زین‌کرده تحویل دادند، چرا خود قدری سوار نشدند تا مردم از سوارکاری آنان لذت ببرند؟

ماجرا به‌گونه دیگری است. این اسب نه‌تنها بی زین و لگام است، بلکه چموش هم هست.

تولید رسانه‌ای نباید مخدر و توهم‌زا باشد و تحلیل بی‌پایه دهد. ساختار سیاسی ایران این بار به این نظرات تخدیرگر وقعی ننهاد و مسیر درست را به اجرا درآورد. حتی در همین حد هم موفقیت مورد انتظار حاصل نشده است. شاید بهتر است بگوییم آنچه که می‌بینیم حتی کره اسب چموش هم نیست؛ یک اسب چوبی توخالی است که برای جابه‌جایی باید آن را هُل داد.

وجه دیگر این توصیف، شاخص‌های اقتصادی است. کسانی که وعده تک‌رقمی کردن تورم را داده بودند به شهادت گزارش بانک مرکزی در روز یکم اردیبهشت جاری نرخ تورم سالانه سال 1402 برابر 52/3 درصد اعلام شد که نشان می‌دهد بالاترین نرخ تورم سالانه ایران از 80سال قبل تاکنون در این سال ثبت شده است.

این یکی از شاخص‌های این اسب زین‌کرده است. ناترازی بانک‌ها و تشدید ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، تشدید ناترازی در بخش انرژی اعم از گاز و برق و بنزین، وضعیت بسیار بغرنج چندنرخی ارزی و شکاف بزرگ میان نرخ بازار و نرخ رسمی، عدم حل برجام و باقی ماندن مشکل سیاست خارجی که با آمدن ترامپ تشدید خواهد شد.

وعده ساخت 4میلیون واحد مسکونی و به همین اندازه تولید شغل نیز همه روی زمین مانده و تعهدات آن به دولت جدید منتقل شده است. این اسب چوبین غذا هم نخورده است و از گرسنگی نای رفتن خود را هم ندارد؛ چه رسد به این که ملتی هم بخواهند سوار آن شوند. ‌شاید بهتر بود که کیهان این پرونده را باز نمی‌کرد؛ ولی اطمینان داشته باشید که یک‌بار برای همیشه در ابتدای دولت باید گزارشی از وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داخلی و خارجی تهیه کرد و به اطلاع مردم رساند تا فردای روزگار کسی جر نزند و نخواهد گنجشک رنگ‌کرده را جای قناری غالب کند.

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر