حق با حسین شریعتمداری است ؛ جبلی نباید ظریف را به ملک شخصی اش راه می داد!

اگر مخالفید بروید و یک مورد در کیهان و صدا و سیما پیدا کنید که فقط دوستان شان را دعوت کرده و پشت سر دیگران حرف زده باشند! اصلاً کیهان و صدا و سیما خداوندگاران گفت و گوهای دو و چند طرفه اند و شخص آقای شریعتمداری در این باره بسیار بسیار دغدغه مند است!

عصر ایران - بعد از این که آقای محمدجواد ظریف، به عنوان رئیس شورای راهبری کابینه دولت چهاردهم در یک گفت و گوی تلویزیونی زنده در شبکه خبر سیما شرکت کرد، آقای حسین شریعتمداری در کیهان به این موضوع انتقاده کرد و نوشت: «آقای ظریف مسئولیت رسمی ندارند و جایگاه کنونیِ ایشان یک جایگاه درون‌حزبی است و از این رو، دعوت از آقای ظریف نمی‌تواند توجیه قابل‌قبولی داشته باشد. به اعتقاد بنده، جناب ظریف قبل از حضور یک‌طرفه در تلویزیون باید به چند سؤال دربارهٔ عملکرد خود توضیح بدهند و کاش برادر عزیزمان جناب آقای جبلی قبل از دعوت از آقای ظریف برای حضور یک‌طرفه، از برخی کارشناسان برای پرسش چند سؤال راهبردی از ایشان هم دعوت به عمل می‌آوردند.»

در این باره 4 نکته زیر قابل توجه است:

1 - حق با آقای حسین شریعتمداری است، صدا و سیما، ملک اختصاصی و انحصاری آقایان پیمان جبلی، سعید جلیلی، برادرش وحید جلیلی (قائم مقام صدا و سیما) و دوستان ایشان در جبهه پایداری است. قاعدتاً هیچ کسی نباید غریبه ها را به ملکش راه بدهد و اگر آقای ظریف حرفی برای گفتن دارد می تواند برود به یک صدا و سیمای ملی و نه صدا و سیما جبلی و جلیلی و رفقا! 

مدیریت صدا و سیما باید از آقای شریعتمداری یاد بگیرد که درهای روزنامه کیهان را چنان بسته که امثال ظریف نمی توانند از چند فرسنگی آن بگذرند. ناگفته نماند که کیهان هم ملک شخصی آقای شریعتمداری است و لذا ایشان هم می تواند هر طوری که خواست از آن استفاده کند. قطعاً اگر کیهان متعلق به بیت المال بود، جناب ایشان به حدی شریعت مدار است و حلال و حرام سرش می شود که آن را بنگاه خبری یک طیف خاص نکند و اکثریت مالکان را نادیده نگیرد و برای قبر و قیامتش وزر و وبال نسازد.

2 - مرقوم فرموده : "آقای ظریف مسئولیت رسمی ندارند و جایگاه کنونیِ ایشان یک جایگاه درون‌حزبی است و از این رو، دعوت از آقای ظریف نمی‌تواند توجیه قابل‌قبولی داشته باشد."
این هم حرف درستی است. اگر به سابقه برنامه های سیاسی صدا و سیما در چند سال اخیر نگاه کنید، تمام افرادی مانند رائفی پور و خانم "کسی که نمی خواد از ایران بره" و دهها و صدها نفر دیگر که از جناح جناب شریعتمداری تحت عنوان های دهان پرکنی مانند کارشناس و تحلیل گر و ... دعوت شده اند، دارای مسوولیت رسمی بوده اند! ولی دعوت از وزیر خارجه سابق مملکت و مسوول منصوب از طرف رئیس جمهور منتخب برای توضیح روش انتخاب اعضای کابینه به مردم، "نمی‌تواند توجیه قابل‌قبولی داشته باشد".

3 - جناب شریعتمداری به این هم انتقاد کرده که چرا ظریف در این برنامه "حضور یک‌طرفه" داشته است. این هم حرف درستی است و سوابق صدا و سیما و خود کیهان نشان می دهد که هر وقت خواسته اند درباره دیگران - مثلاً درباره خود ظریف - صحبت کنند، آنقدر تقوا داشته اند که یک طرفه به قاضی نروند و حتماً از طرف مقابل هم برای گفت و گوی برابر و دفاع دعوت کرده اند. اگر مخالفید بروید و  یک مورد در کیهان و صدا و سیما پیدا کنید که فقط دوستان شان را دعوت کرده و پشت سر دیگران حرف زده باشند!
 اصلاً کیهان و صدا و سیما خداوندگاران گفت و گوهای دو و چند طرفه اند و شخص آقای شریعتمداری در این باره بسیار بسیار دغدغه مند است!

4 - نوشته اند: کاش از برخی کارشناسان برای پرسش چند سؤال راهبردی از آقای ظریف هم دعوت به عمل می‌آوردند.
اینجا هم حق با آقای شریتعمداری است و هنوز جا دارد چند سوال راهبردی از آقای ظریف مطرح شود و چه کسی بهتر از آقای سعید جلیلی که کارشناس ارشد مسائل راهبردی آن هم از نوع عمیق اش هست.  خیلی خوب می شود جناب جبلی، حرف جناب شریعتمداری را به غربت نیفکند و از آقای ظریف و جلیلی برای یک گفت و گو و مناظره راهبردی دعوت کند. شاید در آن مناظره، مردم معنای "عمق راهبردی" را بهتر متوجه شوند!

راستی حالا که صحبت از مناظره شد، بد نیست صدا و سیما برای میزبانی مناظره ای درباره کرسنت هم اعلام آمادگی کند تا آقای عمق راهبردی که متهم است به برهم زدن قرارداد کرسنت و ایراد خسارت چند میلیارد دلاری به ایران و وزیر اسبق نفت (آقای بیژن نامدار زنگنه) جلوی چشم مردم مناظره کنند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
یادمان هست که آقای جلیلی در مناظره های انتخاباتی، به طور یک طرفه، اتهاماتی را متوجه وزیر نفت اسبق کرد و آقای شریعتمداری هم در یادداشت اخیر خود از یک طرفه حرف زدن، ابراز ناراحتی کرده است؛ شاید بد نباشد، خود کیهان میزبان این مناظره تاریخی باشد!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر