اسکله نظامی آمریکا در غزه برای همیشه برچیده شد

مجله تایم: «هزینه‌ها و خطرات اسکله بیشتر از مزایای آن است. ایالات متحده هیچ چیز استراتژیکی از این اسکله به دست نمی‌آورد و با بهره‌برداری کامل، تنها بخشی از کمک‌های روزانه مورد نیاز غزه تامین می‌شود که آن هم به شدت ناکافی است.»

اسکله نظامی غزه که به ابتکار آمریکا ساخته شد و با مشکلات متعددی مواجه بوده، برای همیشه به فعالیت خود پایان داد.
 
به گزارش ایسنا، این اسکله نظامی 320 میلیون دلاری از ابتدای تاسیسش در اواسط ماه مه به دلیل مشکلات جوی قسمت‌هایی از آن تخریب و سرانجام برای همیشه برچیده شد.
 
تلویزیون الجزیره گزارش کرد مقامات نظامی آمریکا روز چهارشنبه ادعا کردند که این اسکله موقت ماموریت خود را انجام داده و این درحالیست که سازمان ملل تخمین می‌زند 96 درصد جمعیت غزه در ناامنی غذایی به سر می‌برند و یک پنجم فلسطینی‌ها یا حدود 495 هزار نفر از آنها با قحطی و گرسنگی مواجه هستند.
 
«براد کوپر» معاون نیروی دریایی آمریکا در یک جلسه توجیهی ادعا کرد: «ارزیابی‌های ما نشان می‌دهند که اسکله موقت به اهداف خود رسیده و حجم کمک‌ها به نوار غزه را افزایش داده و اطمینان حاصل کرده که این کمک‌ها سریعا به جمعیت غیرنظامی غزه رسیده‌اند.»
 
این ادعای مقامات آمریکایی درحالی مطرح می‌شوند که برخی مقامات و رسانه‌های برجسته غربی از ابتکار ناکارآمد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا انتقاداتی را عنوان کرده بودند.
 
مجله تایم پیشتر در گزارشی درباره ناکارآمدی این اسکله نوشته بود: «هزینه‌ها و خطرات اسکله بیشتر از مزایای آن است. ایالات متحده هیچ چیز استراتژیکی از این اسکله به دست نمی‌آورد و با بهره‌برداری کامل، تنها بخشی از کمک‌های روزانه مورد نیاز غزه تامین می‌شود که آن هم به شدت ناکافی است.»
 
این اسکله نظامی از ابتدا با مشکلاتی مواجه بوده است. پس از فروریختن بخشی از این اسکله موقت در اثر امواج شدید، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» اعلام کرد که چهار کشتی متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده که در یک ماموریت پشتیبانی بشردوستانه در سواحل غزه مستقر بودند، بر اثر شرایط جوی ناپایدار و امواج شدید دچار آسیب شدند. هم‌چنین کمک‌ها در این اسکله یا بعضا غارت شدند و یا مقدار محدودی از آنها به دست مردم غزه رسید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر