اتفاقی عجیب و غیر انسانی در بیمارستان میلاد ارومیه

حتی خانمی که با دیدن این وضعیت گریه اش گرفته بود از پرستار می خواهد برای بیمار دکتر صدا کند که او هم با برخورد لفظی تند پرستار مواجه می شود!

عصر ایران - در حالی که بیماری تب دنگی در کشور رو به گسترش است، هنوز برخی از بیمارستان ها، با بی مسوولیتی تمام از پذیرش بیماران مبتلا به این تب خودداری می کنند.
یکی از این موارد، چند شب پیش در بیمارستان میلاد ارومیه رخ داد. به گفته شاهدان عینی حدود ساعت 7 و نیم بیمار جوانی را با علائم شدید دل درد ، استفراغ، تب و بی قراری به درمانگاه فارابی ارومیه می برند و پزشک معالج توصیه می کند بیمار سریعاً به بیمارستان منتقل و بستری شود.

همراهان بیمار، او را به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی میلاد می رسانند و بیمار را در حالی که از شدت درد توان ایستادن نداشته و استفراغ نیز می کرده است به بخش اورژانس می برند. مردم حاضر در محل که وضعیت بسیار نابسامان او را می بینند، برایش ویلچر می آورند و به خانواده او برای انتقال بیمار کمک می کنند. همراهان وی نیز برگه ارجاع را به پرستار مربوطه تحویل می دهند.
با این حال، پرستار بخش بدون این که کوچک ترین توجهی به بیمار کند می گوید: چرا اینجا آورده اید؟ اگر از حج برگشته بیماری تب دنگی دارد و برای بقیه بیماران خطرناک است، ببرید بیمارستان  طالقانی.

همراهان بیمار به پرستار یادآوری می کنند که بیماری تب دنگی مسری نیست، وانگهی ابتدا باید پزشک شما او را ویزیت کند تا اساساً معلوم شود که بیماری اش چیست؟ و اگر لازم شد بعد از بررسی های اولیه و تثبیت نسبی حال بیمار او را به دیگر مراجع درمانی ارجاع دهد.

با این حال، بیمار با آن وضع وخیم اش که از شدت درد و بی قراری حتی از روی ویلچر نیز می افتد، به طور کامل نادیده گرفته می شود و حتی از اقدامات اولیه ای مانند معاینه و تزریق سرم نیز خودداری می کنند به طوری که صدای اعتراض حاضران نیز بلند می شود که چرا با این بیماری این گونه برخورد می شود؟ حتی خانمی که با دیدن این وضعیت گریه اش گرفته بود از پرستار می خواهد برای بیمار دکتر صدا کند که او هم با برخورد لفظی تند پرستار مواجه می شود!

در نهایت بعد از این که درخواست های همراهان بیمار و مردم حاضر در اورژانس برای رسیدگی اولیه به حال بیمار به طور کامل نادیده گرفته می شود، بیمار با همان وضعیت نابسامان و دردآلود به بیمارستان طالقانی منتقل می شود و در آنجا به راحتی پذیرش و با تزریق سرم و تجویز دارو، بهبود می یابد.

جا دارد مسوولان بیمارستان میلاد ارومیه که عنوان "تخصصی و فوق تخصصصی" را نیز یدک می کشد، نسبت به این بی مبالاتی که مقابل دیدگان مردم رخ داده و بیماری بدحال را حتی معاینه اولیه هم نکرده اند تا ببیند مشکلش چیست و به حال خود رها کرده اند(!) پاسخگو و عذرخواه باشند و نسبت به اصلاح رویه موجود و برخورد با خاطیان این ماجرا اقدام کنند.

تصویر ماجرا و مشخصات بیمار و شهود نزد این رسانه محفوظ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر