نحوه شستن لباس مشکی و نکات ریز و درشت آن

فرمول برای شست و شوی لباس مشکی بسیار است. خواهان پوششی این رنگ در خانم ها و آقایان قابل چشم گذاری نبوده و هیچ گاه از سبک استایل نمی افتد. اما تنها یک اشکال دارد، آن هم این است که با شست و شویی غلط رنگ خود را از دست می دهد و حالت بور شدگی پیدا می کند. در نهایت چه ترفند هایی برای ماندگاری کیفیت جنس و تثبیت رنگ پارچه های مشکی وجود دارد؟

نحوه شستن لباس مشکی و نکات ریز و درشت آن

حداکثر شدت دمای 30 درجه برای شستن لباس مشکی کافی است. اما چرا باز هم با رعایت این مسئله از پس شست و شو های متوالی، پوشیدنی های به رنگ مشکی دچار بور شدگی می شوند و جلوه خود را از دست می دهند؟ برای پیشگیری از اشکال بور شدگی نیاز به شست و شوی مداوم برای لکه گیری نیست بلکه بهتر است در صورت نیاز انجام بگیرد. اگر هم بوی عرق روحیه شما را کلافه کرد اسفنجی را خیس کنید و بر روی نقاط بد بود قرار دهید.آیا تغییر رنگ دهی، از پس شستن لباس مشکی نشان بی کیفیت بودن جنس پارچه است؟ خیر، عموما لباس هایی که تغییر رنگ می دهند از دسته پارچه هایی طراحی شده اند که رنگساژ آن ها فرآیندی سخت تر و حساسیت پذیر تر است. بنابراین چون رنگ کمی را به خود جذب می کنند پس این اصل باعث رنگ دهی پارچه از پس شست و شو می شود. به قیمت و کیفیت هم ارتباطی ندارد، بلکه پارچه های ابریشمی ای در بازار وجود دارند که با درصد بالای کیفیت و قیمت اما رنگ پذیری پایینی دارند و بیش از دیگر پوشیدنی ها تغییر رنگ می دهند.

پیشگیری از اشکال رنگدهی با چگونگی شستن لباس مشکی

شستن لباس مشکلی را با رعایت نکات تعریف شده، انجام دهید

برای شستن لباس مشکی نکات را رعایت کنید:

  • لباس های تیره رنگ را در فرصتی بشویید که واقعا چرکین شده اند:

هر پوشیدنی مشکی ای اعم از چادر، شال، مقنعه و …با هر بار شست و شو بیشتر تحت آسیب قرار می گیرد. مهم نیست که چه قدر زمان برای رعایت اصولی سازی روند کار خرج می کنید در هر حالتی با تکرار و مداومت، ظاهر پوشیدنی با ساییدگی و رنگدهی پارچه از میان می رود و تغییرات نازیبا پیدا می کند.

پس بهتر است تنها زمانی پوشیدنی های مشکی را شست و شو دهید که واقعا آلوده به چرک شده باشند و این نیاز در آن ها موج بزند.

  • پیش از شست و شو برچسب روی لباس را بررسی کنید:

با هر خریدی از پوشیدنی ها، برچسبی به آن متصل است که با خوانش آن می توانید به نکاتی در مورد لباس دست پیدا کنید. که آیا قابل شست و شو هست یا باید به صورت خشک تمیز سازی آن انجام بگیرد؟ و حتی چه دمایی مناسب شست و شوی آن پوشیدنی است؟

با این روش درصد وارد سازی آسیب به لباس ها کاهش پیدا کرده و طول عمر آن افزایش پیدا می کند.

خوانش برچسب روی پوشیدنی ها برای شستن لباس مشکی با روش اصولی

  • لباس های مشکی را از لباس های پرز دار دور سازید:

هیچگاه نباید برای شست و شو لباس های به رنگ مشکی و لباس های پرز دار همراه هم قرار بگیرند. چون در این حالت با ترکیب سازی آن ها پرز ها به لباس های مشکی چسبیده و ظاهری کدر مانند و نازیبا را به دنبال می آورد.

  • لباس ها را به درستی درون ماشین لباسشویی قرار دهید:

آیا از چگونگی وارد سازی لباس ها به درون لباسشویی آگاهی دارید؟ برای این کار کافی است زیپ لباس ها را به روی هم ببندید و با لباس های هم جنس و رنگ با وزنی متعادل قرار دهید. این کار به شست و شوی بهتر پوشیدنی ها کمک کرده و باعث می شود تا ماشین لباسشویی فشار سنگینی را تحمل نکند.

  • لباس های مشکی را به درستی خشک کنید:

جدای از شست و شو چگونگی خشک کردن پوشیدنی های مشکی هم اهمیت بسیار دارد. برای این منظور بهتر است در معرض هوا و به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند تا ظاهر آن ها حفظ شود و تغییر رنگی به دنبال نداشته باشند.

اگر از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده می کنید، حتما کمترین دما را انتخاب کرده تا با کمی رطوبت لباس ها را از ماشین خارج سازید آنگاه باقی مراحل خشک سازی را با قرار دهی در معرض هوا ادامه دهید.

  • پوشیدنی های مشکی را با آب سرد شست و شو دهید:

برای رنگدهی کمتر لباس های مشکی بهتر است در آب سرد شست و شو داده شوند. با این حالت رنگ مشکی طبیعی پارچه حفظ شده و تنها آلودگی های چرکین را از میان می برد. اگر نیاز به پاکسازی بیشتر بود، دما را کمی افزایش دهید اما سرعت چرخش ماشین را به کاهش برسانید.

  • لباس های تیره رنگ را با چرخش زیاد، فشار و چنگ شست و شو ندهید:

پاکسازی لباس های تیره رنگ از آلودگی های چسبناک نیاز به چنگ اندازی، وارد سازی فشار و سرعت چرخش در ماشین لباسشویی ندارد. اگر این روند تکرار شود، بور شدگی پوشیدنی ها را به دنبال داشته و در کوتاه ترین زمان جنس لباس را نیز از میان می برد.

چگونگی شستن لباس مشکی با دست

  • برای لکه بری لباس های تیره از مشکین شوی بهره بگیرید:

برای شست و شوی لکه های افتاده به جنس لباس نیازی به مایع های سفید کننده نیست و برای لباس های تیره بهتر است از مشکین شوی ها بهره گرفته شود. چون این شوینده ها با خاصیت لکه بری بالای خود، عمیق ترین آلودگی ها را از میان می برند بدون اینکه آسیبی به پارچه وارد سازند. آنچه که لازم است بدانید این است که پیش از مصرف هر گونه مواد شوینده، حتما برچسب روی لباس را مطالعه کنید.

  • برای لکه بری لباس های مشکی با ماشین لباسشویی، آن ها را زیر و رو کنید:

با زیر و رو سازی لباس ها خطر آسیب رسانی به پارچه را دور سازید. با این روش ساده ماندگاری رنگ لباس بیشتر شده و اشکال نابود سازی پارچه را نتیجه نخواهد داشت.

برای این منظور:

لباس ها را پشت و رو کنید، قدرت چرخش موتور ماشین لباسشویی را به پایین ترین درجه برسانید و از مایعی برای شست و شو استفاده کنید که روند پاکسازی لکه بری را راحت و بی دردسر کند.

  • مراقب رنگدهی لباس مشکی به سایر لباس ها باشید:

شاید در طول زندگی به این مشکل برخورد کرده باشید که با قرار دهی لباس مشکی در کنار لباس های دیگر درون ماشین لباسشویی، آن ها را نیز تیره کرده است. برای پیشگیری از این مشکل تنها رعایت نکاتی لازم است:

  1. لباس های مشکی را جدا بشویید و با رنگ های سفید و روشن ترکیب نسازید.
  2. دمای آب را به درجه پایین برسانید چون آب گرم خود به تنهایی منجر به رنگدهی بیشتر پارچه ها می شود.
  3. سرعت چرخش موتور ماشین لباسشویی را به شدت پایین برسانید.
  4. هرگز از شوینده های قوی برای شست و شو استفاده نکنید.
  • برای لکه بری لباس های مشکی، از شامپو های ملایم استفاده کنید:

برای از میان بردن لکه های عمیق نفوذ یافته به پارچه نیازی به شوینده های سخت نیست. شامپو های ملایم با خاصیت نرم کنندگی به حفظ ظاهری پوشیدنی های مشکی رنگ کمک کرده و نتیجه مثبت به دنبال دارد.

برای نوسازی لباس های مشکی رنگ رفته و حتی شست و شو با دست بهتر است کمی از شامپو بچه بهره بگیرید.

برای ماندگاری و جلوگیری از بور شدگی پوشیدنی ها از مواد تعریف شده کمک بگیرید

جلوگیری از بور شدگی به هنگام شستن لباس مشکی

برای ماندگاری پس از شستن لباس مشکی چه باید کرد؟:

  • به کارگیری از ماده سرکه:

برای این منظور، تشتی را با یک فنجان سرکه سفید، مایع شست و شو دهنده لباس و آب سرد پر کنید. بگذارید تا از خیساندن لباس ها در تشت نیم ساعت زمان بگذرد، آنگاه به آرامی آن ها را بشویید و آبکشی نمایید.

سرکه سفید به براق شدن لباس و پیشگیری از رنگدهی لباس کمک می کند.

  • به کارگیری از ماده نمک:

برای این منظور، درون ظرفی مقداری نمک را در آب ترکیب کنید. و پس از خیساندن لباس به مدت زمان 5 دقیقه، آن را شست و شو دهید.

  • به کارگیری از ماده اسفناج:

برای این منظور، آب اسفناج پخته شده را درون ظرفی بریزید و با خیساندن لباس از تاثیرات آن بهره مثبت دریافت کنید.

  • به کارگیری از ماده قهوه یا چای:

برای این منظور، دو فنجان قهوه یا چای را در آب جوش دم کنید و لباس ها را در آن ها غوطه ور سازید. این دو ماده با ترکیب رنگ های طبیعی به تقویت رنگ پارچه لباس کمک کرده و آن ها را از هر گونه آلودگی ای پاک می سازند.

  • به کارگیری از ماده فلفل سیاه:

برای این منظور، فلفل سیاه را با آب ترکیب سازید و از پس خیسانده شدن لباس ها، آن ها را شست و شو دهید و آبکشی کنید.

در پایان مقاله چگونگی شستن لباس مشکی، بهتر است مقالات نحوه شستن لباس سفید، طریقه شستن لباس های پشمی و شستن لباس های نوزاد را نیز مطالعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر