مسی عامل استعفای وزیر ورزش آرژانتین!

وزیر ورزش آرژانتین به سبب مصاحبه رادیویی خود در نقد رفتار انزو فرناندس از سمت خود کنار رفت.

مسی عامل استعفای وزیر ورزش آرژانتین!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حواشی فینال کوپا آمریکا به شیوه برگزاری و تامین امنیت مسابقات به میزبانی ایالات متحده و اجرای خواننده مشهور در بین 2 نیمه خلاصه نشده و حاشیه ادامه‌دار قهرمانی آرژانتین، سرودی بوده که توسط انزو فرناندس پس از قهرمانی در توهین به فرانسه، رقیب این تیم در فینال جام‌جهانی 2022 خلاصه شده است.
به گزارش فوتبال 360، در بخش از این سرود، بازیکنان آرژانتین می‌گویند: «آنها برای فرانسه بازی می‌کنند اما همه از آنگولا آمده‌اند! امباپه مادرش نیجریه‌ای است، پدرش کامرونی اما روی کاغذ ملیتی فرانسوی دارد!» این جملات که در ظاهر تفاوتی میان مردمان آفریقایی و سایر مردمان سفیدپوست یا سرخ‌پوست جهان قائل می‌شود، هویتی مبنی بر توهین نژادی دارند و علت اصلی انتقادات به انزو فرناندس همین بوده است.

مسی باید عذرخواهی می‌کرد؟

پس از قهرمانی در کوپا آمریکا و انتقاد جامعه جهانی به واکنش بازیکنان آرژانتین پس از قهرمانی، خولیو گارو، وزیر ورزش آرژانتین روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای رادیویی حاضر شد و ضمن انتقاد از این رفتار بازیکنان، گفت: «لیونل مسی به‌ عنوان کاپیتان تیم ملی فوتبال کشور و رهبر رختکن، باید از جامعه هدف توهین، عذرخواهی کند. این عذرخواهی به مسی محدود نمی‌شود و رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین هم محکوم به عذرخواهی در این رابطه خواهد بود. این رفتارها از جانب بازیکنان آرژانتین، وجهه کشور و مردمانش را در جهان خراب می‌کند.»

عزل وزیر ورزش در کمتر از 24 ساعت

به دنبال این اظهار نظر رسمی، بیش از 24 ساعت به طول نینجامید که روز پنجشنبه، خولیو گارو از سمتش برکنار شد و این عزل وزیر ورزش، از مسیر یک پیام در فضای رسانه‌ای به اطلاع هواداران فوتبال رسید! در شبکه اجتماعی X، دفتر خابیر می‌لی، رئیس جمهور این کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرد و ضمن خبررسانی از بابت عزل وزیر ورزش، نوشت: «هیچ دولت و حکومتی حق ندارد به تیم ملی آرژانتین، دستور دهد بازیکنانش چگونه فکر کنند، چگونه واکنش نشان دهند و رفتارشان چگونه باشد!»
در این اطلاعیه همچنین نوشته شده: «این بازیکنان، قهرمان‌های ملی هستند و یک بار جام‌جهانی و 2 کوپا آمریکا را فتح کرده‌اند و علاوه بر این، دولت حتی به هیچ یک از شهروندان نباید چگونه فکر کردن و واکنش نشان دادن را تحمیل کند، چه برسد به تیم ملی فوتبال یک کشور پرافتخار! به همین سبب خولیو گارو از این پس سمتی به عنوان وزیر ورزش کشور ندارد!»

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر