آقای پزشکیان؛ دکتر گرجی گزینه‌ی مناسبی است برای معاونت حقوقی دولت چهاردهم

تجربه و فعالیت های دکتر گرجی مبین این ادعاست که وی میتواند به عنوان یک چهره ی دانشگاهی فعال در حوزه ی حقوق عمومی و قانون اساسی به ارائه ی برنامه های کاربردی با هدف احیاء اصول تعریف شده در فصل سوم قانون اساسی به دولت چهاردهم کمک کند.

آقای پزشکیان؛ دکتر گرجی گزینه‌ی مناسبی است برای معاونت حقوقی دولت چهاردهم

دکترعلی اکبر گرجی ازندریانی از جمله حقوقدانانِ آزاده و مستقلی است که علاوه بر حُسن سابقه در مسئولیت‌های علمی-اجرایی که تاکنون بر عهده داشته،همواره به عنوان یک فعال مدنی دغدغه‌مند در راستای دفاع از حقوق ملت و پاسداشت آزادی‌های عمومی_سیاسی مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده،هزینه ی چنین فعالیتی را پرداخته.

وی به عنوان یک چهره ی علمی و فعال در حوزه ی حقوق عمومی -اساسی در نخستین مجمع عمومی انجمن حقوق اساسی ایران به عنوان یک نهاد مدنی مستقل که عمده فعالیتش در حوزه‌ی حقوق عمومی است، حائز بیشترین رای حاضرین شده و لذا با اجماع رای دهندگان ریاست انجمن علمی حقوق اساسی ایران را عهده دار شد،علاوه اینکه ایشان به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و هیات تحریریه در مجله مطالعات نوین حقوق و محیط زیست با ارائه مقالات علمی-پژوهشی متعددی که در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر شده،چهره‌ی شناخته شده و مورد اقبال جامعه‌ی حقوقی کشور اعم از وکلای دادگستری و استادان دانشگاه‌ بوده،اهالی رسانه و فعالان مدنی نیز از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.

حوزه ی مطالعاتی و فعالیت های مدنی دکتر گرجی حول موضوعات مرتبط با قانون اساسی خاصه مباحثی در مقوله ی حاکمیت قانون، حقوق ملت،وظایف و اختیارات قوه مجریه است که از این منظر تصدی معاونت حقوقی ریاست جمهوری برازنده ی چنین شخصیتی است.

تجربه و فعالیت های دکتر گرجی به عنوان معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی در معاونت حقوقی دولت حسن روحانی موید کارآمدی و دغدغه مندی ایشان در توجه به اصول قانون اساسی و ارائه ی برنامه های کاربردی و عملیاتی در جهت دفاع از حقوق ملت و احیاء اصول تعریف شده در فصل سوم قانون اساسی است.

با این اوصاف حضور ایشان در معاونت حقوقی دولت چهاردهم می‌تواند به عملیاتی شدن وعده‌های انتخاباتی آقای پزشکیان در حوزه‌ی حقوق ملت، موضوع فصل سوم قانون اساسی کمک کند.

* وکیل دادگستری-شیراز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر