۱۱۳ فروند هواپیما زمین گیر هستند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما دست بخش عمده ای از دلالان و بازار سیاه را از این بازار قطع کرد.

113 فروند هواپیما زمین گیر هستند

به گزارش خبرآنلاین مقصود اسعدی سامانی در نشست خبری که امروز برگزار شد، در خصوص آزادسازی نرخ بلیت هواپیما گفت: قانون برنامه پنجم توسعه ماده 161 تکلیفی را برای دولت ایجاد کرده که نرخ بلیت هواپیما آزاد شود.در سال 1394 آزادسازی نرخ بلیت به تصویب رسید و قانون برنامه پنجم توسعه اجرایی شد.

ایسنا در خبری نوشت:وی افزود: با آزادسازی نرخ بلیط هواپیما سال 94 معادل 17 میلیون مسافر جابجا شد که تا سال 1397 تعداد جابه جایی ها به 24 میلیون مسافر رسید. این اقدام نشان داد آزادسازی چه تاثیری در جابجایی‌ها و نرخ بلیت دارد و جابه جایی ها تا 20 درصد رشد داشت.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: سال 1397 به بعد به دلیل نوسانات ارزی و دستوری شدن قیمت‌ها جابجایی مسافران کاهشی شد و در حال حاضر میزان جابجایی مسافران 18 میلیون نفر است که در واقع این آثار اعمال نرخ دستوری است.

به گفته وی، تقاضا موجود در بازار برای پروازهای داخلی در حال حاضر 36 میلیون مسافر است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تعداد زیادی هواپیما به دلیل اعمال نرخ دستوری زمین گیر هستند، گفت: 113 فروند هواپیما زمین گیر هستند که اگر به شرکت‌های هواپیمایی نقدینگی اضافه شود این تعداد وارد چرخه پرواز می‌شوند و امکان افزایش جابجایی مسافران را فراهم می‌کنند. 500 میلیون دلار اعتبار نیاز است که این تعداد وارد شبکه شوند. اگر نرخ دستوری اعمال نمی شد تعداد این 113 فروند کمتر بود و نیازی به 500 میلیون دلار هم نبود.

سامانی در ادامه افزود: به دلیل تاکید دولت به قیمت دستوری، شرکت های هواپیمایی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که دیوان نیز با رای صادره ستاد تنظیم بازار از دخالت در نرخ گذاری منع کرد.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر