نحوه شستن اصولی کلم پیچ در خانه

از زمان مادر بزرگ ها تا به سنت مادران امروزی، هیچگاه داستان پاکسازی میوه ها و سبزیجات پیش از تغذیه آن ها قابل فراموش شدگی نبوده است. در نتیجه آن ها با آگاهی از ابتلا به انواع بیماری های گوارشی راه حل های بسیاری را تکرار می کنند تا از صورت تمیز شدگی کامل آن ها اطمینان حاصل پیدا کنند.

نحوه شستن اصولی کلم پیچ در خانه

از عصر دیرباز تا اکنون، تغذیه از سبزیجات آلوده زمینه ساز ابتلا به انواع انگل های روده و بیماری های عفونی روده ای چون: اسهال، هپاتیت A، حصبه، وبا و … بوده است که در نهایی ترین حالت به بروز دهی اپیدمی این بیماری ها در جامعه منجر می شود و لذت زندگی را به سوی تلخی می کشاند. در این میان اگر تعریف از سردسته ترین بیماری های خطرناک به میان باشد باید وبا را حاصله از تجربه غذایی سبزی های آلوده دانست و بهترین چاره برای پیشگیری رعایت نکات بهداشتی به ویژه شست و شوی میوه و سبزیجات می باشد. در این مقاله به اصل داستان شستن کلم پیچ پرداخته خواهد شد، پس تا پایان همراه ما بمانید.کلم پیچ، عضوی کوچک اما پر خاصیت از گروه سبزیجات سبز رنگ بوده که با پیچ های برگ هایش هنگام شست و شو با چالش هایی همراه می شود. اگر سلامت گوارشی بدن برای شما هدفی اولویت بخش است، پیشنهاد می شود که با چگونگی دستور کار شستن کلم پیچ آشنا شوید.

خواص دستوری شستن کلم پیچ

نحوه شستن کلم پیچ در 4 مرحله

شست و شوی صحیح و اصولی سبزیجاتی چون کلم پیچ به 4 مرحله پاکسازی، گل زدایی، انگل زدایی و ضد عفونی ترتیب بندی می شود:

  • مرحله اول: پاکسازی

با لایه لایه سازی برگ های پیچ خورده کلم، قسمت های آلوده و چسبیده به گل و غیر قابل خورده شدن، جداسازی می شوند.

دستور کار شستن کلم پیچ

  • مرحله دوم: گل زدایی

در مرحله گل زدایی به پاکسازی گل های چسبیده شده پرداخته می شود و به گونه ای است که با غوطه ور سازی در آب امکان پذیر می شود.

  • مرحله سوم: انگل زدایی

انگل زدایی در پاکسازی سبزیجات به گونه ای است که باید به ازای هر لیتر آب، 3 قطره مایع ظرفشویی افزوده شود. پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه بازه زمانی مطلوب آب کشی شود و به مصرف رسد.

  • مرحله چهارم: ضد عفونی

در آخرین مرحله پاکسازی سبزیجات، به ازای هر 5 لیتر آب باید به میزان نیمه از یک قاشق چایخوری پودر پرکلرین افزوده شود. پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه بازه زمانی غوطه وری در آب به راحتی آب کشی کنید تا از مصرف آن ها لذت ببرید و از ابتلا به بیماری های دریافتی در امان باشید .

نکات کلیدی:

پس از هر بار خرید سبزیجات و میوه های دلخواه برای تغذیه، در شست و شوی آن ها کوتاهی نداشته باشید:

چون با تغذیه از سبزیجات و میوه های آلوده دچار بیماری می شوید.

نگاهی به داستان شستن کلم پیچ

همواره برای پیشگیری از اشکال خورده شدگی توسط کودکان، آن ها را از دسترس خارج کنید.

راه دیگر برای ضد عفونی کردن سبزیجات یا شستن کلم پیچ استفاده از نمک دریا می باشد. در این روش بهتر است به مدت زمان 15 دقیقه در آب نمک غوطه ور، سپس آبکشی شوند.

چگونگی خشک کردن از پس شستن کلم پیچ

برای کسب آگاهی بیشتر از موضوعاتی چون راهنمای کاشت کلم پیچ با روش های متنوع، اصول شست و شوی سبزی و نکات مربوط به آن لینک های اشاره شده را کلیک کنید و به مطالعه مقالات پیشین مجله آرگا بپردازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر