پیشگیری از خروج یک واحد گازی از مدار تولید برق در نیروگاه شهیدرجایی

متخصصان نیروگاه شهیدرجایی با انجام تعمیرات به موقع، برای خدمت به هموطنان، مانع از خروج واحد شماره ۳ گازی سیکل ترکیبی شدند.

پیشگیری از خروج یک واحد گازی از مدار تولید برق در نیروگاه شهیدرجایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ فرشید کاکاوند، معاون تولید نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال بروز اشکال ناگهانی از تجهیزات محفظه احتراق - لاین هوای پرژ محفظه احتراق شماره 8 واحد شماره 3 گازی - به دلیل گرمای شدید هوا و نیاز به توان تولیدی آن، امکان خروج وجود نداشت که با انجام عملیات به موقع و حضور متخصصان تعمیرات مکانیک سیکل ترکیبی، در زمان پایداری تولید در واحد گازی و متعاقب آن واحد بخار متناظر آن، مشکل مرتفع شد.

وی تصریح کرد: قبل از انجام عملیات تعمیراتی و با هدف جلوگیری از خروج واحد از مدار تولید، با هماهنگی مرکز کنترل ،کاهش توان تولیدی در مدت کوتاهی توسط متخصصان امور بهره برداری انجام گرفت تا همزمان با در مدار بودن واحد، متخصصان تعمیرات اقدام به رفع اشکال کنند.

معاون تولید نیروگاه سیکل ترکیبی در پایان بیان کرد: با انجام به موقع تعمیر این تجهیز همزمان با حفظ شرایط تولید برق ، از محدودیت کاهش حدود 140مگاوات، توان تولیدی جلوگیری شد.

گفتنی است این فعالیت در بازه زمانی کمتر از نیم ساعت، بدون خروج واحد به انجام رسید. درحالی که در صورت خروج واحد گازی وبویلر متناظر آن، حداقل 3ساعت جهت انجام این فعالیت تعمیراتی زمان نیاز بود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر