هوای اصفهان روی مدار قرمز/دودی که تنها به چشم مردم می رود

هوای اصفهان مجددا در وضعیت قرمز و خطرناک برای عموم مردم قرار گرفته است، متاسفانه هشدارهای کارشناسان در ارتباط با تاثیر خشکی زاینده رود، گرد و غبار ناشی از این رودخانه و تالاب گاوخونی، ترکیب آلودگی و گرما در افزایش بیماری های تنفسی در طول دهه های گذشته بی نتیجه مانده است؛ بهتر است مردم در این روزها از خانه خارج نشوند.

هوای اصفهان روی مدار قرمز/دودی که تنها به چشم مردم می رود

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، از ابتدای سال تاکنون، در اغلب روزها، اصفهان شرایط آلودگی بهاره و تابستانی ناشی از گرد و غبار را تجربه کرده است که با ترکیب با آلودگی صنعتی که دود آن تنها به چشم مردم می رود، مجالی برای تنفس شهروندان باقی نگذاشته است و شاهد مراجعه زیاد مردم به درمانگاه ها در اثر گرمازدگی توام با مشکلات تنفسی در روزهای اخیر هستیم.

این آلودگی به عقیده کارشناسان همچنین گرم شدن بیشتر هوای غیرقابل تحمل اصفهان آن هم در شرایط خشکسالی زاینده رود را موجب شده است، رودخانه ای که خشکی آن و تالاب گاوخونی به تنهایی از مسببان اصلی این آلودگی و گرمای شدید است.

شاخص کیفی هوای نصف جهان روی 158

امروز طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفی هوا منتهی به ساعت 12 امروز در کلانشهر اصفهان با عدد 158 (AQI) در وضعیت ناسالم برای عموم قرار گرفت.

این شاخص همچنین در خمینی‌شهر و مبارکه به ترتیب با 153 و 155 ( AQI) در شرایط ناسالم برای همه شهروندان بود؛ کیفیت هوای شهرهای قهجاورستان، کاشان و نجف‌آباد شرایط آلوده برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و این شاخص در شاهین شهر بیانگر شرایط قابل قبول است.

شاخص لحظه ای کیفی هوا در ایستگاه‌ فرشادی کلانشهر اصفهان با 203 ( AQI) وضعیت بسیار ناسالم را نشان می‌دهد و ایستگاه‌های انقلاب، 25 آبان، احمدآباد، خرازی، فیض، رهنان و ولدان با عدد بالای 150 (AQI) در وضعیت ناسالم برای همه شهروندان قرار دارد.

این شاخص همچنین در ایستگاه‌های 25 آبان، دانشگاه صنعتی، سپاهان‌شهر، میرزاطاهر کاوه و کردآباد اصفهان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد و در ایستگاه سگزی در شرق اصفهان نیز شرایط قرمز و آلوده برای عموم را نشان می‌دهد.

هشدارهای بی نتیجه کارشناسان در ارتباط با خشکی زاینده رود

گفتنی است، سالهاست هشدارهای کارشناسان به مسئولان در ارتباط با خشکی زاینده رو و تالاب گاخونی و تاثیر آن در آب و هوای اصفهان، افزایش بیماری های تنفسی و انتقال این آلودگی و بیماری به دیگر شهرهای کشور بی نتیجه بوده است و این شهر با فاجعه فرونشست نیز گامی بیشتر فاصله ندارد.

دراین رستا بهتر است حداثل شهروندان توصیه‌های بهداشتی در این شرایط را جدی بگیرند و در روزهای آلوده، به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر