۱۰ نکته درباره طارمی؛ از شغل محبوب کودکی تا مهارت در قیچی برگردان!

«مهدی به مهارت فنی فوق‌العاده‌اش در زدن ضربه‌های قیچی برگردان معروف است. مهاجم ایرانی متخصص ضربات آکروباتیک است یوفا گل آکروباتیک او در بازی پورتو مقابل چلسی را به عنوان بهترین گل آن دوره از لیگ قهرمانان اروپا معرفی کرد

10 نکته درباره طارمی؛ از شغل محبوب کودکی تا مهارت در قیچی برگردان!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سایت باشگاه اینتر درباره مهدی طارمی، مهاجم ایرانی و تازه‌وارد آبی‌ومشکی‌پوشان شهر میلان، نوشت: «مهاجم جدید نراتزوری متولد بوشهر، فوتبال را در تیم‌های جوانان برق بوشهر و سپس ایرانجوان آغاز کرد. او سال 1393 به پرسپولیس، یکی از تیم‌های مهم لیگ ایران، رفت و در این تیم 112 بازی انجام داد و 55 گل به ثمر رساند و دو عنوان قهرمانی را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، او پس از چهار فصل موفق در ژانویه 2018 به الغرافه پیوست و یک سال و نیم بعد به اروپا رفت. او سال 2019 ماجراجویی‌اش را در ریوآوه در پرتغال آغاز کرد؛ جایی که یک فصل در آنجا بازی کرد و بهترین گلزن لیگ شد و سپس چهار سال با پیراهن پورتو در لیگ برتر پرتغال بازی کرد و با این تیم یک قهرمانی در لیگ کسب کرد و در مجموع 182 بازی 91 گل به ثمر رساند.

خانواده فوتبالی

طارمی در خانواده‌ای بزرگ شد که فوتبال در آن نقش مهمی داشت. پدر و برادر بزرگترش، محمد، در ایران بازیکن حرفه‌ای بودند. اولی به عنوان دروازه‌بان و مدافع بازی کرد؛ در حالی که دومی عمدتا به عنوان هافبک بازی می‌کرد.

یک شغل دیگر

برای طارمی فوتبالیست‌شدن یک انتخاب طبیعی بود. او در کودکی می‌خواست پلیس شود.

الگوی اینتری

مهدی از کودکی همیشه در خط حمله بازی کرده است. الگوی او همیشه رونالدو، اسطوره نراتزوری، بوده است.

اولین ایرانی

در تاریخ طولانی اینتر هرگز بازیکنی از ایران نبوده است که در این تیم بازی کند. طارمی اولین بازیکن کشورش است که پیراهن نراتزوری را بر تن می‌کند. مهدی 85 بازی ملی و 49 گل برای ایران به ثمر رسانده و با ایران در دو جام ملت‌های آسیا و دو جام جهانی نیز حضور داشته است. طارمی سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی است: فقط علی دایی (108) و سردار آزمون (53) بهتر از او کار کرده‌اند.

بزرگترین احساسات

در حرفه‌ای پر از چالش، چند لحظه فراموش‌نشدنی وجود دارد. برای طارمی یکی از آن لحظه‌ها داربی تهران بین پرسپولیس و استقلال است. مهدی در مقابل بیش از 90 هزار تماشاگر با زدن دو گل و دادن یک پاس گل، سهمی قاطع در پیروزی چهار بر دوی پرسپولیس داشت. بعدی در سارانسک و در جریان جام جهانی روسیه. ایران اگر پرتغال را شکست می‌داد به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود می‌کرد اما بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در قطر با وسلی اسنایدر

طارمی در دوران حضورش در الغرافه با یک اسطوره اینتر همبازی بود. وسلی اسنایدر از ژانویه 2018 تا ژوئن 2019 مانند مهدی برای تیم شهر دوحه بازی کرد. بازیکنی خاص، فردی مهربان، همیشه آماده کمک به هم‌تیمی‌هایش و یک حرفه‌ای بزرگ. طارمی برای وسلی احترام زیادی قائل است.

بمب‌افکن بی‌امان

طارمی در طول دوران حرفه‌ای خود در مجموع 243 گل در 475 بازی به ثمر رسانده و میانگین 0.5 گل در هر بازی را ثبت کرده است. مهدی در مجموع چهار بار عنوان بهترین گلزن لیگ را به دست آورده است: دو بار در ایران و دو بار در پرتغال.

قیچی‌برگردان

مهدی به مهارت فنی فوق‌العاده‌اش در زدن ضربه‌های قیچی برگردان معروف است. مهاجم ایرانی متخصص ضربات آکروباتیک است یوفا گل آکروباتیک او در بازی پورتو مقابل چلسی را به عنوان بهترین گل آن دوره از لیگ قهرمانان اروپا معرفی کرد. مهدی فکر می‌کند این بهترین گل دوران حرفه‌ای‌اش است. او یک بار دیگر مقابل بارسلونا این مدل گل را به ثمر رساند اما آفساید و مردود اعلام شد.

اشتیاق برای والیبال

علاوه بر فوتبال، ورزش مورد علاقه مهدی والیبال است که در ایران بسیار محبوب است. تیم ملی مردان ایران در المپیک 2016 ریو و توکیو در سال 2021 شرکت کرد.

موسیقی مورد علاقه طارمی

او علاقه خاصی به موسیقی ایرانی دارد و آهنگ‌های خوانندگان ایرانی را در ژانرهای مختلف گوش می‌کند.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر