رکورد ۳۰ ساله دمای هوا در این مناطق کشور شکست

رکورد ۳۰ ساله دمای هوا در جنوب‌شرق شکسته شده و هم‌اکنون ۱۷۸ ایستگاه هواشناسی دمای بالاتر از ۴۰ درجه را ثبت کرده‌اند.

رکورد 30 ساله دمای هوا در این مناطق کشور شکست

به گزارش خبرآنلاین،مرکز ملی مدیریت بحران سازمان هواشناسی اعلام کرد: دمای هوا در تیر امسال 1.3 درجه از متوسط 30 ساله گرم‌تر بوده است. هفته گذشته نیز دمای هوای متوسط ایران، یک درجه گرم‌تر از متوسط بلند مدت بود.

تسنیم درخبری نوشت:رکورد 30 ساله دمای هوا در جنوب‌شرق شکسته شده و هم‌اکنون 178 ایستگاه هواشناسی دمای بالاتر از 40 درجه را ثبت کرده‌اند.

متوسط دمای هوا در گرم‌ترین کشور اروپایی به 30 درجه نمی‌رسد، اما تابستان سال پیش، 61 هزار نفر در قاره سبز به‌دلیل گرما جان خود را از دست دادند.

در این روزهای گرم برای سرطان پوست نگرفتن چه کنیم؟

با افزایش درجه هوا و حرکت به سمت موج تابستان، مراقبت از پوست در مقابل اشعه UV از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به اینکه سرطان پوست از جمله شایع‌ترین سرطان‌های جهان است با استفاده مدام از کرم‌های ضدآفتاب می‌توانید از احتمال ابتلا به این سرطان در امان باشید.

مراقبت‌های پوستی در روزهای گرم تابستان بسیار اهمیت دارد، چراکه اشعه UV بسیار بالا است و پوست بیشتر از قبل در معرض آسیب است. برای کودکان، هنگام خروج از منزل، استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالا و پوشانندگی مناسب بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر عوامل ذکر شده، حفاظت از سر و گردن با کلاه و عینک آفتابی نیز توصیه می‌شود.

برای بزرگسالان مراقبت‌های پوستی مشابه کودکان لازم است. علاوه بر استفاده از کرم ضدآفتاب، مصرف آب بیشتر، استفاده از لباس‌های دارای پوشانندگی مناسب از آفتاب نقش مهمی در حفظ سلامت پوست خواهد داشت. بر اساس گزارش‌های جدید، نرخ سرطان پوست در کشورهای پیشرفته کاهش یافته و این موضوع به دلیل افزایش آگاهی افراد از خطرات اشعه UV و استفاده گسترده از کرم‌های ضدآفتاب و محافظت از پوست در مقابل نور آفتاب است. مراقبت‌های پوستی در روزهای گرم تابستان بسیار حائز اهمیت است. با توجه به افزایش آگاهی، می‌توان با استفاده صحیح از کرم ضدآفتاب و محافظت از پوست در مقابل نور آفتاب، از سرطان پوست جلوگیری کرد.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر