روسیه: کسی نمی‌تواند بین ما و ایران شکاف ایجاد کند

معاون وزیر امورخارجه روسیه با تاکید بر اینکه «روابط میان تهران و مسکو بر مبنای دوستی استحکام یافته است» خاطر نشان کرد از این‌رو، امکان نفوذ خارجی در روابط دو کشور وجود ندارد.

روسیه: کسی نمی‌تواند بین ما و ایران شکاف ایجاد کند

 به گزارش خبرآنلاین آندری رودنکو، معاون وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اظهار داشت: روابط دوجانبه میان ایران و روسیه بر پایه محکمی از دوستی استوار است. بنابراین، هیچ‌کس نمی‌تواند بین تهران و مسکو شکاف ایجاد کند.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: ایران به‌عنوان یک ملت مستقل حق دارد سیاست‌های خارجی خود را آن‌طور که صلاح می‌داند، دنبال کند. ما به نوبه خود بر این باوریم که روابط بین روسیه و ایران دارای پایه محکمی از دوستی و همسایگی است و با وجود تلاش دشمنان ما برای بازی ناجوانمردانه و ایجاد شکاف بین دو ملت، این روابط مستعد نفوذ خارجی نیست.

رودنکو تصریح کرد: اعضای ارشد دولت ایران، ازجمله هیاتی که به تازگی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری دیدار کرد به وی درباره «آمادگی خود برای تقویت مناسبات در تمام زمینه‌ها و اجرای پروژه‌های سودمند و متقابل دولت پیشین، مطابق با مسیر راهبردی که توسط رهبر معظم تعیین شده است»، اطمینان دادند.

این مقام روس پیشتر به خبرگزاری تاس گفت مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است.

رودنکو تصریح کرد: طی رایزنی‌های سازنده که در  21 ژوئن میان کارشناسان اداره‌های حقوقی و منطقه‌ای وزارت امور خارجه‌های 2 کشور انجام شد، نهایی‌سازی متن این توافق امکان‌پذیر شد. در نتیجه، توافق شد که رویه‌های کشوری لازم برای آماده‌سازی توافق به منظور امضا در چارچوب یکی از نزدیک‌ترین تماس‌های دوجانبه در عالی‌ترین سطح آغاز شود. امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد این رویداد واقعا تاریخی باشیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: کار ویرایش چنین سند منسجمی که برای ارتقای سطح روابط روسیه-ایران به شراکت جامع راهبردی تنظیم شده، حدود دو سال‌ونیم طول کشید و امروز، تکمیل‌شده در نظر گرفته می‌شود.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران در یک گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین تاکید کرد  تهران آماده امضای توافق جامع شراکت راهبردی با مسکو نشست آتی بریکس در ماه اکتبر است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر