موافقت ۴۸ ایالت امریکا با نامزدی هریس در انتخابات

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد مقامات انتخاباتی ۴۸ ایالت آمریکا اعم از جمهوری خواه و دموکرات می گویند مانعی برای حضور کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا بجای جو بایدن رئیس جمهور این کشور از حزب دموکرات برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ وجود ندارد.

موافقت 48 ایالت امریکا با نامزدی هریس در انتخابات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین شبکه خبری سی ان ان آمریکا می گوید یافته‌های نظرسنجی اش از 50 ایالت آمریکا نشان می دهد که برخلاف ادعاهای مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حضور کامالا هریس در انتخابات ریاست جمهوری 2024 به جای جو بایدن رئیس جمهوری کنونی که از انتخابات کناره گیری کرد، در 48 ایالت منع قانونی ندارد.

شبکه خبری سی ان ان روز جمعه به وقت محلی گزارش داد مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قبل و بعد از کناره‌گیری جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر 2024 اعلام کرده بود که در برخی از ایالت های آمریکا، تغییر نامزد دموکرات ها در انتخابات «موانع قانونی» دارد.

یه نقل از ایرنا نظر سنجی سی ان ان نشان داد که همه مقامات انتخابات ایالتی اعلام کردند حضور هریس به عنوان نامزد رسمی دموکرات ها با مشکل مواجه نمی شود. مقامات انتخاباتی در دو ایالت به درخواست سی ان ان پاسخ ندادند.

جانسون که خود یک وکیل است، در روز یکشنبه در به شبکه ای بی سی نیوز گفت: «معرفی هریس اشتباه است و من فکر می‌کنم طبق برخی از این قوانین ایالتی معرفی یک نامزد جدید در انتخابات غیرقانونی است.»

او در روز دوشنبه در سی‌ان‌ان گفت که «در برخی از ایالت‌ها، موانعی برای جابه‌جایی افراد به عنوان نامزد انتخابات وجود دارد.»

در همین حال، 48 ایالت به‌علاوه ناحیه کلمبیا که مقامات انتخاباتی آنها گفته‌اند نامزد رسمی دموکرات‌ها مشکل قانونی نخواهد داشت، شامل هفت ایالت با نزدیک‌ترین رقابت در انتخابات 2020 است که به‌طور گسترده در سال 2024 به عنوان ایالت‌های کلیدی در تعیین نتیجه در نظر گرفته می‌شوند و این ایالت ها شامل جورجیا ، آریزونا، ویسکانسین، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، میشیگان و نوادا می شوند.

این 48 ایالت همچنین شامل 15 ایالتی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در سال 2024، بالاترین رای را در آنها در سال 2020 بدست آورد.

«جو بایدن» 81 ساله به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» رسوایی به بار آورد، در نهایت تحت فشار هم حزبی‌های خود در 21 جولای 2024 برابر با 31 تیرماه 1403 از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کرد.

کامالا هریس نیز اندکی پس از کناره گیری بایدن از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا گفت در پی احراز نامزدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش به نمایندگی از حزب دموکرات برای شکست دادن دونالد ترامپ است.

حزب دموکرات آمریکا هنوز بطور رسمی نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر 2024 معرفی نکرده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر