ارزان‌ترین آیفون از مودم ۵G اختصاصی اپل بهره می‌برد!

طبق اخبار و شایعات موجود، آیفون اس ای ۴ – iPhone SE ۴ برای نخستین بار از مودم های اختصاصی ۵G اپل بهره خواهد برد. این مودم‌ها سپس در خانواده آیفون ۱۷ نیز به کار خواهند رفت.

ارزان‌ترین آیفون از مودم 5G اختصاصی اپل بهره می‌برد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید در جریان هستید که اپل مدتی‌ست مشغول توسعه مودم های اختصاصی 5G خود است و تا کنون نتوانسته دستاورد قابل ارائه‌ای در این زمینه داشته باشد. طبق جدیدترین اخبار آیفون‌های اپل، نسل 2024 پرچمداران اپل هم همچنان به مودم‌های 5G کوالکام مجهز خواهند بود؛ اما احتمالا سال آینده آیفون SE 4 اتفاقی که علاقمندان این غول کوپرتینویی مدت‌هاست منتظرش هستند را رقم خواهد زد.

ارزان‌ترین آیفون از مودم 5G اختصاصی اپل بهره می‌برد!

آیفون SE 4؛ نخستین آیفون اپل مجهز به مودم اختصاصی 5G اپل

مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس حوزه دستگاه‌های اپل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند از مودم‌های اختصاصی 5G خود در آیفون اس ای 4 و آیفون 17 اسلیم استفاده کنند؛ درحالیکه سایر مدل‌های آیفون 17 همچنان به مودم‌های کوالکام مجهز خواهند بود.

بد نیست بدانید که اپل اوایل سال جاری میلادی قراردادی طولانی مدت با هدف تامین مودم‌های 5G آیفون‌ها تا سال 2027 را با کوالکام امضا کرد. بنابراین نسل‌های بعدی آیفون‌های اپل باید فرآیند انتقال خود به مودم‌های 5G اختصاصی این کمپانی را به‌آهستگی انجام دهند و در نهایت در سال 2027 (آیفون 20) و با اتمام قرارداد اپل و کوالکام به‌طور کامل شاهد جایگزینی مودم‌های کوالکام با اپل باشیم. به این ترتیب از سال 2025 رفته‌رفته مدل‌های بیشتری از آیفون به مودم‌های اختصاصی اپل مجهز می‌شوند تا در صورت بروز هرگونه اختلال و مشکل، رفع ایراد آن‌ها سریع‌تر امکان‌پذیر باشد.

البته این، تنها شایعه‌ای نیست که در خصوص آیفون‌های اپل مطرح می‌شود. برای مثال، درحالیکه هنوز هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی در خصوص مودم‌های 5G اپل نشده، برخی اخبار و شایعات به احتمال سرمایه‌گذاری اپل روی توسعه مودم‌ها و شبکه‌های 6G متمرکز هستند تا با آغاز نسل ششم فناوری‌های مخابراتی از جمله اولین کمپانی‌هایی باشند که به استقبال آن می‌روند.

شایعات حاکی از آن هستند که فرآیند تولید انبوه آیفون اس ای 4 حدودا سه ماه دیگر، در ماه اکتبر آغاز خواهد شد. بنابراین زمان زیادی برای آشنایی با جدیدترین دستاورد اپل در حوزه فناوری‌های مخابراتی باقی نمانده است.‌

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر