تدبیر خلاقانه شهرداری تهران، آرامستان برای زلزله!

نزدیک به ۲۷ سال پیش مطالعه جامع و گسترده‌ای را برای تعین آسیب پذیری تهران در برابر زلزله برای مرکز مطالعات شهر تهران انجام دادم.

تدبیر خلاقانه شهرداری تهران، آرامستان برای زلزله!

در آن مطالعه برای سناریوی زلزله  ده ملیون نفری  شب تهران و شتاب‌های محتمل زلزله در گستره تهران بزرگ، تعیین خسارت نمودم.

بر اساس لحاظ نمودن انبوهی از پارامترهای مطرح در شهر تهران و شناسه‌های زلزله محتمل، و توابع آسیب پذیری لرزه‌ای ساختمان‌های مختلف که بعد از زلزله رودبار و منجیل توسعه داده بودم به نتایج زیر رسیدم.


حدود 1/450/000 فوتی، 4/300/000 زخمی و مصدوم که عملا غیر قابل کمک خواهند بود و بقیه بصورت مصدوم جزیی و سرپایی یا سالم خواهند بود.

جالب اینجاست که خلاصه این گزارش در نیویورک و لس آنجلس تایمز منتشر شد. اما خود دست اندرکاران شهر تهران با تعداد زیادی مقاله و گزارش‌های پی‌درپی نگارنده در خصوص تهران و زلزله انگار نه انگار !؟

جالب‌تر اینکه امروز خبر مدیریت بهشت زهرا مرا دوباره یاد تحقیقات وسیع اینجانب والله با دست خالی آن روزهای خودم انداخت!

دقت بفرمایید 6  میلیون گور ‌برای همان اعداد گزارش حدود 30 سال پیش بنده (1/4 + 4/3)  ! الله اکبر.. مگر 6 میلیون نفر در یک شهر مثلا  10 میلیونی یک مرتبه فوت می‌کنند که تعدادی میت روی دست بمانند !


ای کاش بجای این اقدامات البته لازم، اقدامات درست را که سی سال و اندی‌ست مرتب و دائما و حتی با تهدیدهای مکرر عرض می‌کنم را اجرا می‌کردید!؟ والله گنه‌کارید از نوع شش ملیونی ! تا روز حساب !

*استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران

233233 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر