توصیه یک پزشک به مردان برای جلوگیری از سرطان

انکولوژیست روس می گوید: روند سریع رشد اقتصادی، بیماری های به اصطلاح تمدن را از جمله انواع سرطان که قبلا شایع نبوده، به ارمغان آورده است.

توصیه یک پزشک به مردان برای جلوگیری از سرطان

به گزارش خبرآنلاین،«الکساندر سیسویف» پزشک می گوید: یکی از دلایل اصلی شیوع سرطان پروستات بین مردان، رژیم غذایی سرشار از گوشت و لبنیات است و مشخص شده است که این بیماری در آمریکا، اروپا و روسیه به نسبت آسیا رشد بیشتری دارد.»

بهداشت نیوز در خبری نوشت:این متخصص خاطرنشان می کند: «خطر ابتلا به این سرطان با افزایش سن افزایش می یابد به طوری که شیوع آن در مردان بین 60 تا 70 سال به بالا بیشتر مشاهده شده است.»

این آنکولوژیست، دلیل چنین وضعیتی را با تغییراتی که در بافت پروستات ایجاد می شود، مرتبط می داند  که با افزایش سن ایجاد می شود. به گفته او، در بین مردان زیر 40 سال، یک مورد در بین 10 هزار نفر تشخیص داده شده است.

به گفتته وی، عامل ژنتیکی نقش عمده ای در بروز سرطان پروستات دارد. التهاب پروستات یا پروستانیت مزمن نیز به سرطان تبدیل می شود. پروستانیت مزمن با رژیم غذایی حاوی درصد بالایی از چربی های حیوانی همراه است. به عنوان مثال، محصولات لبنی، کره و گوشت قرمز حاوی درصد بالایی از اسیدهای اشباع شده امگا 6 هستند و مصرف منظم آنها بر غده پروستات و عملکرد آن تاثیر منفی می گذارد. علاوه بر این، خطر ابتلا به سرطان با عدم تعادل اسیدهای چرب مفید امگا 3 و چربی های ترانس مضر افزایش می یابد. از نظر علمی ثابت شده است که مصرف سبزیجات، محصولات سویا و ماهی تاثیر مثبتی بر سلامت پروستات دارد.

این پزشک افزود: مشخص شده است که خوردن 3تا 4 بار گوجه فرنگی توسط مردان، به حفظ سلامت پروستات کمک می کند. راز مصرف گوجه فرهنگی در این موضوع نهفته است که حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدن لیکوپن نهفته است و نکته جالب این است که با مصرف گوجه فرنگی کبابی، درصد آن به شدت افزایش می یابد به این معنا که فواید گوجه فرنگی کبابی و پخته چندین برابر می شود.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر