بررسی معایب و مزایا عینک پلاریزه

مزایا عینک پلاریزه بسیار زیاد می باشد و شما با خریدن این مدل از عینک ها می توانید تاثیرات مخرب نور خورشید را بسیار کاهش دهید ولی باید بدانید که این مدل از عینک ها دارای یک سری از عیب هایی هم هستند که ان ها را در ادامه برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بررسی معایب و مزایا عینک پلاریزه

عینک های آفتابی می توانند از چشمان شما در برابر نور خورشید مراقبت کرده و در نهایت شما می توانید دید بهتری در روز های تابستانی با استفاده از آن ها داشته باشید. عینک های آفتابی دارای دو نوع مختلف مانند پلاریزه و یو وی می باشند و در ادامه قرار است اطلاعاتی در مورد معایب و مزایا عینک پلاریزه به شما عزیزان بدهیم و امیدواریم که بعد از این مطلب تصمیم درستی در مورد خرید این عینک ها بگیرید.

  عینک پلاریزه در افراد

معایب و مزایا عینک پلاریزه

در صورتی که پرتو های نور خوشید به سطحی تابیده شود و در حین انعکاس نور تابش نور به شدت بالا تر خواهد رفت و به این پدیده گلار افکت گفته می شود که نوعی تابش خیره کننده بوده و می تواند بر روی بینایی انسان تاثیرات منفی داشته باشد. عینک های آفتابی پولاریزه دارای مزیت هایی برای این مورد هستند که بهتر است بلا آن ها آشنا شوید در غیر این صورت نمی توانید به خوبی با این پدیده کنار بیایید. این عینک ها توانایی این را دارند که تا 99 درصد پرت های مضر نور خورشید را فیلتر نمایند.

بهبود بینایی

در واقع شما با استفاده از این عینک ها و قرار گفتن زیر نور خورشید می توانید به راحتی دید خوبی را داشت باشید و این موضوع در رانندگی کردن نیز دارای اهمیت بالایی می باشد و به شما کمک می کند تا ایمن بمانید زیرا نور خیره کننده خورشید می تواند تاثیرات منفی و بدی را داشته باشد و در نهایت شما نتوانید به خوبی آنچه که در سر راه شما می باشد را ببینید. البته که نیاز است تا  بدانید که این عینک ها حتی در سایه نیز به کار می رود و دید بهتری به انسان می دهد و شما نیز می توانید از این مدل از عینک ها برای بهبود بینایی در سایه و آفتاب استفاده نمایید. این موضوع را یادتان نرود که حتی اگر در سایه باشید باز هم نباید عینک خود را از روی چشم هیاتان بردارید زیرا پرتو های فرابنفش در این زمان می توانند باز هم آسیب های خود را اعمال نمایند.

پیشگیری از خسته شدن چشم ها

در واقع روز های آفتابی می تواند منجر به خسته شدن شدید چشم های شما شود و این عینک ها مانع از این می شوند که نور آفتاب این کار را با چشمان شما انجام دهد و باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که نور زیاد در روز می تواند منجر به ضعیف شدن چشمان شما شود و خستگی چشم ها و عضلات ان را برایتان ایجاد می کند. در واقع شما می توانید با استفاده از مزایا عینک پلاریزه به راحتی از این مدل از مشکلات چشمی پیشگیری کرده و در نهایت زندگی بهتر و با کیفیت تری را در روز های آفتابی داشته باشید.

معایب عینک پلاریزه

بهترین مراقبت از چشم ها

برای این که بتوانید از چشمان خودتان نهایت مراقبت ها را داشته باشید نیاز است تا این مدل از عینک ها را با یو وی 400 تهیه کنید. در واقع ماندن زیر نور خورشید در مدت زمان طولانی می تواند تاثیرات بسیار بد تر و مخرب تری داشته باشد و نیاز است تا بدانید که بیماری های چشمی مانند مارکولا، آب مروارید و …. در اثر مجاورت های طولانی در کنار خورشید بدون مراقبت حاصل می شود. البته که نباید این عینک را برای خردسالان مورد استفاده  قرار داد و باید بدانید که این مورد می تواند منجر به آسیب دیدن چشم کودکان شود زیرا اشعه های جذب شده رد این دو حالت بسیار شدید می باشد و می تواند از همان دوران کودکی مشکلات چشمی زیادی را برای کودک ایجاد کند.

عینک های آفتابی در زمستان

ین مدل از عینک ها تنها برای روز های گرم تابستانی نمی باشد و نور خورشید در هر حدی که بتابد خمی تواند تاثیرات بد و مخرب داشته باشد از این رو نیاز است تا در جریان باشید که این مدل از عینک ها را می توانید خریده و مورد استفاده قرار دهید و در روز های زمستانی که برف هم می بارد بهترین راه برای مراقبت کردن از چشم هیاتان این می باشد که از این عینک ها استفاده نمایید. در واقع در حین بارش برف پرتو هیا فرابنفش 80 درصد بیش تر از سایر زمان ها خواهد بود و همین مورد می تواند باعث بروز تاثیرات مخرب تر بر روی شما شود زیرا رنگ سفید انعکاس نور بالا تری را دارد و حدودا 2 برابر باعث بروز خطر های بیش تر در شما خواهد شد.

ورزش های آبی و عینک آفتابی

اگر دوست دارید شنا کنید و به ورزش های آبی در فضای آزاد علاقه دارید یادتان باشد که از عینک آفتابی پولاریزه استفاده نمایید. در وقع شما با این مورد دید بهتری دارید و این عینک ها باعث می شوند تا شما دید بهتری در حین ورزش هایی مانند قایقرانی و … داشته باشید.

کاربرد عینک پلاریزه

معایب این عینک ها

حال که با مزایا عینک پلاریزه آشنا شدید نیاز است تا در ادامه شما را با عیب هایی که این عینک ها ممکن است با خودشان دارند آشنا کنیم. در واقع این معایب نیز دارای اهمیت می باشند و بهتر است آن ها را جدی بگیرید زیرا این مدل از عینک ها را همه افراد نمی توانند استفاده نمایند و برای برخی از افراد استفاده از این عینک ها خطر دارد. تغییر واقعیت ها در مسافت های طولانی می تواند یکی از عیب های بسیار بزرگ این عینک ها باشد و باید این موضوع را در نظر بگیرید که افرادی که خلبان هستند نیاز به درک درست و واقعی از اطراف خود دارند و باید دید آن ها در مسافت های طولانی بسیار خوب باشد در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی برای آن ها ایجاد شود و همچنین چون در کابین خلبان ها پر از مانیتور هایی با صفحه هایی از ال سی دی موجود می باشد نباید از این مدل از عینک ها استفاده شود.

اگر از این عینک ها به صورت  دائمی استفاده کنید امکان دارد چشمان شما به ان ها عادت کند و همین مورد می تواند منجر به ایجاد تنبلی چشم ها شده و بهتر است از این مدل از عینک های آفتابی در دراز مدت استفاده نشود و چشم های شما در غیر این صورت دچار افت شدید بینایی خواهد شد.مشکل در دیدن مانیتور های ال سی دی و ال ای دی با این عینک ها بسیار زیاد مکی باشد و باید بدانید که ترکیبات این دو مورد با یک دیگر همخوان نمی باشد از این رو باید بدانید که اگر با این مدل از عینک ها به این صفحات نگاه کنید نور کم تری به چشمان شما می رسد و کنتراست رنگ ها و تصاویر به شدت تغییر خواهد کرد و مانع از دید شما خواهد شد.

مزایا عینک پلاریزه چیست؟

تفاوت عینک های یو وی و پلاریزه

بعد از این که با مزایا عینک پلاریزه آشنا شدید در ادامه می خواهیم شما را با تفاوت های چشمگیری که عینک های یو وی و پلاریزه دارند آشنا کنیم. عمده ترین و بزرگ ترین تفاوتی که این عینک ها دارند این است که از لنز های متفاوتی برای این عینک ها استفاده شده است و باید بدانید که عدسی در ساخت عینک های پلاریزه علاوه بر پلاریزه بودن دارای فیلتر یو وی نیز می باشد. در واقع این لنز ها دارای فیلتر های چند لایه ای می باشد و تنها اجازه می دهد تا نور ها در جهت عمودی از آن عبور نمایند و همچنین همین مورد می تواند میزان نور های خیره کننده را بکاهد.  این ها در حالی می باشد  که عینک های غیر پلاریزه همچنین خاصیتی را ندارند.

اگر از خواندن مطلب معایب و مزایا عینک پلاریزه رضایت داشتید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد فواید عینک آفتابی و مدل عینک برای صورت گرد نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این میان استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر