پزشکیان: بخاطر عدم التزام عملی به نظام ردصلاحیت شدم /رهبری به شورای نگهبان گفته بودند چرا اینکار را کردید؟ /نایب رئیسی مجلس چنگی به دل نمی زد

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، قبل از شروع سال جدید در گفتگویی با خبرگزاری «خبرآنلاین» به برخی سوالات پاسخ داد..

پزشکیان: بخاطر عدم التزام عملی به نظام ردصلاحیت شدم /رهبری به شورای نگهبان گفته بودند چرا اینکار را کردید؟ /نایب رئیسی مجلس چنگی به دل نمی زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند روز مانده به سال 1403، آن روزهایی که مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب فعلی، به دور از هیاهوی حال حاضر و در مجلس به عنوان نماینده مردم تبریز، حضور داشت گفتگویی صمیمانه با خبرگزاری «خبرآنلاین» داشت. این گفتگو برای انتشار در ایام نوروز انجام شده بود.

پزشکیان در این گفتگو به نکاتی در خصوص انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دلایل رد صلاحیتش در آن انتخابات مجلس، ورود رهبری به بحث تایید صلاحیتش و اینکه چه کسانی برای رد صلاحیت او تلاش کرده بودند، اشاره کرده بود.

غیر از اینکه شبانه روز برای نظام تلاش کنم، کار دیگری نکرده ام

پزشکیان در پاسخ به این سوال که روند تایید صلاحیت شما هم یک مقدار مبهم است. شما رد صلاحیت شدید و گفته شد رهبری در مورد این موضوع تذکر و توصیه‌ای داشتند و بعد شما تایید شدید، اظهار داشت: دقیقاً خبر ندارم اما آن چیزی که به من گفتند این بود که به نظام التزام عملی ندارم که واقعاً حرف بی‌ربطی بود و اصلاً نمی‌شود این حرفی که اینها زدند را توجیه کرد چراکه غیر از اینکه شبانه‌روز برای نظام فکر کنم و تلاش کنم کار دیگری نکردم و خیلی از حقوقی که طبیعی است و می‌توانستم به دنبال آن بروم و خلاف هم نبوده، به خاطر اعتقادم به دنبال آن نرفتم و پیگیری نکردم.

واکنش رهبر انقلاب به رد صلاحیت مسعود پزشکیان در انتخابات مجلس

رئیس‌جمهور منتخب، درخصوص واکنش رهبری به رد صلاحیتش تاکید کرد: در جاهای مختلف روایت شد که مقام معظم رهبری در یک جلسه غیرعلنی فرموده بودند چرا این کار را کردید، آن چیزی هم که شورای نگهبان در پاسخ اعلام کرد، گفت ما رد نکرده بودیم. ما همیشه پزشکیان را تایید کرده‌ایم و هیات اجرایی رد کرده است.

وی ادامه داد: کسی این روایت را رد نکرد چون اگر حرف غیردرستی بود حتماً از طرف دفتر مقام معظم رهبری همان روز اول عکس‌العمل نشان می‌دادند و می‌گفتند که آقا یک چنین حرفی را نزدند. بنابراین رهبری چنین چیزی را گفته اند و اینها هم بر اساس آن سوالی که مقام معظم رهبری کردند نهایتاً بنده را تایید صلاحیت کردند.

نفوذی ها بصورت سیستماتیک تصمیم گرفته بودند من را ردصلاحیت کنند

پزشکیان همچنین درباره تلاش برخی افراد برای رد صلاحیتش که آنهارا نفوذی نامیده بود، اظهار داشت: تصور می‌کنم اگر رهبری در مورد تایید صلاحیتم توصیه نمی‌کردند امکان نداشت اینها من را تایید کنند چون به صورت سیستماتیک از نظر جناحی و سیاسی تصمیم گرفته بودند بنده را ردصلاحیت کنند و یک تعدادی از افرادی که در قدرت هستند که مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند اینها نفوذی هستند، آگاهانه یا ناآگاهانه این اقدامات را انجام می‌دهند چراکه تحمل نقد و به چالش کشیدن را ندارند.

اگر فضا فراهم باشد وارد رقابت نائب رئیسی می‌شوم

همچنین مسعود پزشکیان، در پاسخ به این سوال که خود شما قبلاً کاندیدای نایب‌رئیسی بودید. ممکن است دوباره وارد رقابت شوید؟ گفت: بستگی به فضایی دارد که با آن مواجه می‌شوم. باید مشاهده کنم که اوضاع به چه سمتی می‌رود که اگر شد بیایم و اگر نشد که اصلاً چیز مهمی نیست چون آن موقع که نایب رئیس هم بودم زیاد چنگی به دل نمی‌زد. مهم این است که آدم در جایگاهی قرار بگیرد که بتواند دغدغه‌ها و مشکلات مردم را بگیرد و دفاع کند و برای اصلاح و بهبودی آنها تلاش کند.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر