هجوم مردم برای خرید آیفون!

اندروید بدترین روزهای عمرش را سپری می‌کند؛ چراکه هجوم کاربرانش به سمت آیفون بی‌سابقه است.

هجوم مردم برای خرید آیفون!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، مؤسسه‌ی CIRP گزارش می‌دهد که در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2024، حدود 17 درصد از خریداران آیفون قبلاً گوشی اندرویدی داشته‌اند. این بالاترین درصد تغییر اکوسیستم میان کاربران اندروید و آیفون به‌حساب می‌آید؛ در طول 5 سال گذشته اولین‌بار است که CIRP برای سه‌ماهه‌ی دوم چنین آماری را ثبت می‌کند.

در سال 2023 تغییر از اندروید به آیفون سال‌به‌سال کاهشی بود؛ به‌طوری‌که در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2023 تنها 10 درصد از خریداران گوشی آیفون قبلاً گوشی اندرویدی داشتند که کمترین درصد ثبت‌شده در بازه‌ای بسیار طولانی است؛ بنابراین آمار 17 درصدی فصل دوم 2024 جهشی قابل‌توجه محسوب می‌شود.

آمار CIRP از آنجا نگران‌کننده است که اپل معمولاً آیفون‌های خود را در سه‌ماهه‌ی دوم سال عرضه می‌کند؛ پس کاربران اندروید بدون تبلیغات اپل برای گوشی‌هایش، به سمت آیفون تغییر مسیر داده‌اند.

درصد مهاجرت از اندروید به iOS

دلایلی برای تغییر اکوسیستم از اندروید به iOS مطرح می‌شود؛ از جمله این‌که ممکن است کاربران اندرویدی علاقه‌ی خود به جدیدترین گوشی‌های اندروید را از دست داده باشند؛ به‌ویژه کاربران گوشی‌ سامسونگ، امسال شاهد ارتقاء بسیار کمی بودند؛ زیرا کره‌ای‌ها بیشتر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد کار کردند.

دلیل دیگر برای مهاجرت کاربران اندروید به آیفون این است که شاید سایر محصولات اپل، همچون آیپدها را خریداری کرده باشند و بخواهند با خرید آیفون به‌طور کامل به سمت اکوسیستم اپل تغییر مسیر دهند. برای یادآوری آیپدها در سه‌ماهه‌ی دوم سال عرضه می‌شوند.

وضعیت کنونی، برای اندروید رضایت‌بخش نیست؛ چراکه مطابق آمارها، در ایالات‌ متحده غالب قشر جوان، آیفون را به گوشی‌ اندرویدی ترجیح می‌دهند؛ البته خبر خوبی هم برای اندروید وجود دارد؛ اینکه گزارش قبلی CIRP نشان می‌دهد که درمقایسه‌با سال 2022، در سال 2023 مجموعا کاربران کمتری با اندروید وداع گفته‌اند.

در نهایت باید منتظر آمارهای سال 2024 باشیم تا ببینیم گوگل و ربات سبز دوست‌داشتنی‌اش امسال را چگونه به پایان خواهند رساند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر