اطلاعات دارویی کپسول ویتاگلوبین و ویژگی های این مکمل

کپسول ویتاگلوبین یک مکمل مناسب برای بیشتر گروه های سنی به شمار می رود. برای کسب اطلاعات دارویی بیشتر در مورد این مکمل با این مطلب از آرگا همراه ما باشید.

اطلاعات دارویی کپسول ویتاگلوبین و ویژگی های این مکمل

کپسول ویتاگلوبین با دارا بودن ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن می تواند از کم خونی جلوگیری و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. در این مطلب اطلاعات دارویی بیشتری در مورد این مکمل ارائه می شود.

اطلاعات دارویی کپسول ویتاگلوبین

کپسول ویتاگلوبین نوعی مکمل مناسب برای بیشتر گروه های سنی به شمار می رود که با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می تواند برای تامین آهن و خون سازی موثر باشد. این کپسول به واسطه وجود آهن فومارات، مس و ویتامین های گروه ب در جلوگیری از کم خونی و کمک به بهبود آن موثر می باشد.

 ویژگی های مکمل

در حالت معمول به این کپسول، قرص ویتاگلوبین اطلاق می شود. این مکمل به واسطه داشتن مواد مغذی می تواند در حفظ شکل طبیعی گلبول های قرمز و جلوگیری از بروز کم خونی میکروسیتیک و کم خونی ماکروسیتیک کمک کننده باشد.

در ضمن این کپسول به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. مکمل مذکور با داشتن ویتامین های گروه ب و مواد معدنی از جمله آهن، روی و مس به فرمولاسیونی خاص با بالاترین میزان جذب آهن تبدیل شده و در درمان کم خونی موثر است. از جمله ویژگی های این قرص ویتاگلوبین عبارت است از:

  •  حاوی آهن به فرم فومارات است.
  • فرمولاسیونی با میزان بالای جذب آهن برای کمک به بهبود کم خونی دارد.
  • دارای ویتامین های گروه ب، اسید فولیک، زینک (روی) و مس می باشد.
  • به تامین آهن مورد نیاز بدن کمک می کند.
  • به پیشگیری از ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن کمک می کند.
  • ساخت سلول های خونی را سبب می شود.
  • در بهبود علائم ناشی از کم خونی فقر آهن موثر است.
  • گلوتن، لاکتوز، نمک، مخمر، رنگ مصنوعی و طعم دهنده مصنوعی ندارد.

قابل ذکر است هر جعبه قرص ویتاگلوبین به مدت 30 روز قابل استفاده است. این مکمل تغذیه ای با کیفیت زیاد، همانطور که اشاره شد برای خون سازی، کمک به درمان کم خونی و تامین برخی مواد مغذی ضروری بدن تهیه شده است.

آهن موجود در این کپسول به صورت فرمارات است از این رو سبب جذب و زیست درستی بالای آهن در آن می شود. هر کپسول دارای 18 میلی گرم آهن المنتال می باشد. این مکمل می تواند انتخاب مناسبی برای تامین آهن مورد نیاز بدن باشد.

کم خونی ناشی از فقر آهن در سراسر دنیا شیوع داشته و افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. البته در گروه خاصی از جمله خانم ها در سن باروری، نوزادان و افراد مبتلا به بیماری های خاص این بیماری بیشتر شایع است.

کم خونی ناشی از فقر آهن با کاهش تعداد گلبول های قرمز به علت کمبود آهن مشخص می شود. آهن نقش اساسی در تولید هموگلوبین، پروتئین موجود در گلبول های قرمز خون که وظیفه حمل اکسیژن به بافت ها و اندام ها می باشد را دارد.

هنگامی که بدن آهن کافی نداشته باشد، سنتز هموگلوبین درست صورت نمی گیرد و سبب کاهش ظرفیت حمل اکسیژن گلبول های قرمز می شود.  باید اشاره کرد این کپسول به خودی خود سبب چاقی نمی شود ولی از آنجا که یکی از علائم کمبود آهن در بدن بی اشتهایی می باشد.

مکمل ویتاگلوبین با تامین آهن مورد نیاز بدن می تواند سبب بهبود اشتها و افزایش وزن گردد.

روش مصرف مکمل ویتاگلوبین

روش مصرف این مکمل به صورت کلی روزانه یک عدد در بزرگسالان می باشد.

چه زمانی مکمل ویتاگلوبین را مصرف کنیم؟

هرچند مصرف مکمل آهن با معده خالی بهتر جذب می شود ولی به علت احتمال بروز عوارض گوارشی توصیه شده آهن بعد از وعده غذایی و با معده پر مصرف شود. بهترین زمان برای مصرف این مکمل با فاصله زمانی از مواد غذایی مثل قهوه، شیر و برخی مکمل ها مانند کلسیم گزارش شده است.

در پایان از همراهی شما با این مطلب سپاسگزاریم. همچنین در صورت تمایل برای کسب اطلاعات دارویی بیشتر در مورد کپسول نوفلو و کپسول اورانوفین  روی لینک ها کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر