طرز تهیه سالاد زعلوک غذای خوش طعم و لذیذ

اگر می خواهید با استفاده از بادمجان سالادی خوش عطر، خوش رنگ و خوش طعمی را تهیه کنید سالاد زعلوک مراکشی گزینه ای عالی برای تهیه می باشد. از این سالاد به عنوان شام هم می توان استفاده کرد.

طرز تهیه سالاد زعلوک غذای خوش طعم و لذیذ

سالاد زعلوک و یا زالوک یکی از محبوب ترین سالاد های مراکشی می باشد که با دستور تهیه ای آسان تهیه می شود. ترکیب مواد اولیه ای مانند بادمجان و گوجه باعث می شود که سالاد از طعمی عالی برخوردار شود. از سالاد زعلوک می توان به عنوان پیش غذا و یا حتی میان وعده ای سالم و لذیذ استفاده کرد. طرز تهیه سالاد زعلوک را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

سالاد برنج، سالاد مرغ و قارچ و سالاد کالباس از جمله سالاد هایی می باشند که گاهی به عنوان وعده اصلی و یا همان شام سرو می شود. این سالاد های متفاوت و خوش طعم فقط متشکل از سبزیجات نمی باشند و در تهیه از مواد اولیه ای مانند مرغ و کالباس هم استفاده می شود همانطور که در تهیه سالاد زعلوک از بادمجان استفاده می شود. در ادامه مطلب ما روشی ساده برای تهیه سالاد زعلوک قرار داده ایم.

سالاد زعلوک مراکشی

مواد لازم

  • سیر 3 حبه
  • گوجه 2 عدد
  • بادمجان متوسط 4 عدد
  • فلفل سبز 1 عدد
  • گشنیز ساطوری شده 2 قاشق غذا خوری
  • رب 1 قاشق غذا خوری سر خالی
  • پاپریکا 1/2 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

سالاد زعلوک مراکشی خوشمزه

طرز تهیه سالاد زعلوک مراکشی با طعمی بی نظیر

ابتدا برای تهیه این سالاد خوش طعم باید گوجه را به همراه بادمجان به خوبی بشویید. سپس صبر کنید بادمجان و گوجه ها خشک شوند و یا با دستمالی تمیز خشک کنید. بر روی حرار گوجه و بادمجان ها را کبابی کنید. طوری که به راحتی پوست این ها جدا شود.

سپس درون پلاستیک گوجه و بادمجان ها را قرار دهید تا عرق کند و به راحت پوست این ها جدا شود. بادمجان و گوجه را به صورت نگینی خرد نمایید. داخل تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و سیر ها را پوست نمایید. سیر را رنده کرده و با تابه اضافه کنید.

سیر را چند دقیه تفت دهید. در ادامه بادمجان خرد شده به همراه گوجه را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید. حالا باید فلفل سبز را به صورت نگینی خرد کنید و به تابه اضافه کنید. سپس گشنیز را به خوبی بشویید و ساطوری کنید و به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا آب سالاد کشیده شود.

طرز تهیه زعلوک مراکشی

در آخر که مواد به خوبی پخته شد رب گوجه فرنگی را می توانید اضافه کنید البته در صورتی که گوجه ها بی رنگ باشند و سالاد قرمز رنگ نشده باشد. ادویه ها را هم اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. در اخر این سالاد را می توان به همراه نان پیتا سرو کرد. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر