هشدار جدی پوتین به آمریکا درباره استقرار موشک دوربرد در آلمان

رئیس جمهور روسیه درباره استقرار موشک‌های دوربرد آمریکایی در آلمان، به واشنگتن هشدار جدی داد.

هشدار جدی پوتین به آمریکا درباره استقرار موشک دوربرد در آلمان

به گزارش خبرآنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و آلمان درباره استقرار موشک‌های دوربرد در برلین در سال 2026، به واشنگتن هشدار داد که در صورت چنین اقدامی، مسکو در فاصله‌ای بسیار نزدیک با غرب، موشک‌های خود را مستقر خواهد کرد.

آمریکا و آلمان در تلاش به منظور آنچه نمایش تعهد ناتو و چتر دفاعی اروپا خوانده شده است، با انتشار بیانیه‌ای مشترک از استقرار توانمندی‌های موشکی در آلمان در سال 2026 خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، پوتین دراین‌باره گفت: زمان پرواز تا اهداف موجود در خاک ما با چنین موشک‌هایی که در آینده احتمالاً به کلاهک هسته‌ای مجهز خواهند شد، حدوداً 10 دقیقه است.

وی افزود: بنابراین، با توجه به اقدامات آمریکا و کشورهای اقماری‌اش در اروپا و سایر مناطق جهان، ما جهت استقرار (موشک‌های مشابه) اقدامات متقابلی را اتخاذ خواهیم کرد.

پوتین تاکید کرد که آمریکا در حال تشدید تنش بوده و سامانه موشکی «طوفان» را به دانمارک و فیلیپین منتقل کرده است. وی همچنین برنامه‌های واشنگتن برای استقرار موشک دوربرد در آلمان را با تصمیم ناتو مبنی بر استقرار موشک‌های بالستیک میان‌برد در غرب اروپا در سال 1979 مقایسه کرد.

رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: شرایط فعلی یادآور تحولات و رخدادهای جنگ سرد و انتقال موشک‌های میان‌برد از آمریکا به اروپاست.

در بیانیه مشترک آمریکا و آلمان همچنین اشاره شده است که «استقرار مقطعی» موشک‌های دوربرد در برلین، نوعی آماده‌سازی جهت استقرار بلندمدت تسلیحات دوربرد از جمله موشک‌های «اس‌ام 6»، موشک کروز توماهاک و تسلیحات مافوق صوت است که نسبت به تسلیحات کنونی مستقر در اروپا، برد به مراتب بیشتری دارند.

براساس پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در سال 1987 بین شوروی سابق و آمریکا به امضا رسید، استقرار موشک‌های زمین به هوا با برد بیش از 500 کیلومتر ممنوع است. این نخستین بار بود که شوروی و آمریکا بر سر زرادخانه هسته‌ای و حذف یک بخش کامل از تسلیحات‌شان به توافق رسیدند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر