ببینید ؛ خود را در قفس و تنگنای دوران مذاکراتی دهه‌ گذشته قرار ندهیم

یک دیپلمات با حضور در کافه خبر گفت: هنرمندی ما این است که بتوانیم با شناخت دقیق جغرافیای سیاسی که قرار است بستر مذاکرات باشد و تحولاتی که اتفاق افتاده، خود را در قفس و تنگنای دوران مذاکراتی دهه‌گذشته قرار ندهیم.

به گزارش خبرآنلاین علی موجانی در کافه خبر گفت: ما در فضای انتخابات کلیپی دیدیم از پسری که پدر را بر کول گرفته بود و (برای رای دادن) می‌برد و جمله‌ی اصلی‌اش این بود که ما عزت ایران را می‌خواهیم. تمام تلاش برای رفع‌ تحریم‌ها، ایفای نقش بین‌المللی ایران، اثرگذاری ایران بر روندهای منطقه‌ای به لحاظ کریدورهای ترانزیتی به لحاظ استخراج منابع و ... همه در همین جمله خلاصه می‌شود. مردم ایران حاضر شدند که بار بزرگی را بر کول بکشند برای عزت ایران و امروز این مسیر واحدی است که در تمام دو دهه‌ی اخیر آزموده شد.

 شرایط فعلی جهان با شرایطی که به برجام منتهی شد بسیار تغییر کرده و اتفاقات بزرگی افتاده است. ما در آن زمان جنگی بین روسیه و اروپا نداشتیم. ما در آن زمان نگاه چین را در یک مسیر همگرایی با مجموعه‌ی کشورهای پنج به اضافه‌ی یک می‌دیدیم. ما آن روز سیاست آمریکا را یک سیاست متفاوتی از سیاست امروز که یک سیاست بلاوزنی است می‌دیدیم. ما آن‌روز با برگزیت در اروپا روبرو نبودیم و سه کشور اروپایی در کنار هم حرکت می‌کردند. الان با در نظر گرفتن هر کدام از این عوامل مسیر  گفت‌وگو هم تغییر خواهد کرد. هنرمندی ما این است که بتوانیم با شناخت دقیق جغرافیای سیاسی که قرار است بستر مذاکرات باشد و تحولاتی که اتفاق افتاده، خود را در قفس و تنگنای دوران مذاکراتی دهه‌ی گذشته قرار ندهیم.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر