ازدواج و طلاق اقلیت‌های دینی در ایران کجا ثبت می‌شود؟/ تعداد ازدواج یهودیان ایرانی

دفاتر ثبت ازدواج و طلاق اقلیت های مذهبی در ایران کجاست؟

ازدواج و طلاق اقلیت‌های دینی در ایران کجا ثبت می‌شود؟/ تعداد ازدواج یهودیان ایرانی

اقلیت های مذهبی در ایران، دفاتر خاصی برای ازدواج و طلاق دارند. اکنون  سه دفتر ازدواج و یک دفتر طلاق برای زرتشتیان، سه دفتر ازدواج و یک دفتر طلاق برای مسیحیان و دو دفتر ازدواج و دو دفتر طلاق برای یهودیان در تهران فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ بر اساس اطلاعات اداره کل ثبت احوال تهران، اکنون 653 دفتر ازدواج و 275 دفتر طلاق در سطح استان تهران فعالیت دارند و در شهر تهران تعداد دفاتر ازدواج 474 دفتر و تعداد دفاتر ثبت طلاق 183 دفتر است.

حقوق اقلیت های مذهبی
اقلیت های مذهبی نیز در هر دوره می توانند در آزمون سردفتری ازدواج و طلاق شرکت کنند. مطابق اصول دوازدهم و سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیروان مذاهب اسلامی غیرشیعه و اقلیت‌های دینی زرتشتی، کلیمی و مسیحی در احوال شخصیه تابع آیین و احکام مذهب و دین خود هستند.

‌در اجرای تبصره 4 ماده 2 نظام نامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق و نقل و انتقال آنها افراد واجد صلاحیت به سردفتری ازدواج و طلاق مختص پیروان دین یا مذهب خود منصوب می‌شوند.

ازدواج‌های اقلیت یهودی در تهران

بنابر اعلام دفترخانه خاص ثبت ازدواج‌های اقلیت یهودی در تهران، تعداد متوسط ازدواج یهودیان ایران را 40 تا 70 مورد در سال گزارش کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر