طرز تهیه کلوچه پنیری غذای لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه کلوچه پنیری با یک رسپی ساده و ویژه را می توانید در این بخش‌ مطالعه کنید. این شیرینی طعم فوق العاده داشته و برای پذیرایی بسیار مناسب است.

طرز تهیه کلوچه پنیری غذای لذیذ و خوش طعم

اگر می‌ خواهید یک کلوچه خانگی ویژه تهیه کنید و نوش جان نمایید، می‌ توانید در این بخش با طرز تهیه کلوچه پنیری همراه ما باشید. این کلوچه طعم فوق العاده‌ای داشته و دستور تهیه آن نیز بسیار ساده می‌ باشد.

برای داشتن انواعی از کلوچه‌ های خانگی و دست‌ ساز می‌ توانید در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه کلوچه زیره و کلوچه برنجی را می توانید در لینک مطالعه کنید.

طرز تهیه کلوچه پنیری

مواد اولیه:

  • کره: 110 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • پنیر خامه ای: 110 گرم
  • آرد سفید: 210 گرم
  • شکر: 200 گرم
  • بکینگ پودر: 1 دوم قاشق چای خوری
  • نمک: 1 دوم قاشق چای خوری

طرز تهیه کلوچه پنیری:

در این بخش برای آماده کردن این کلوچه خانگی باید ابتدا آرد را الک کنید. این کار موجب شده تا کیک بافت لطیفی داشته باشد. در این بخش به آن مقداری نمک و بیکینگ پودر اضافه کرده و مجدد مواد را الک نمایید. بعد از اینکه آرد شما مقداری سبک شد، کمی کره نرم شده و پنیر به آن اضافه نمایید.

روش تهیه کلوچه پنیری

با پشت قاشق مواد را به آرامی ترکیب کرده تا خمیر شما یکدست شود. حالا در این مرحله شکر را افزوده و با استفاده از دور تند همزن چند مرتبه مواد را ترکیب کرده تا شکرها به خوبی درون آرد باز شده و خمیر شما لطیف و یکدست شود. بافت خمیر شما باید یک بافت کرمی رنگ باشد. شما می‌ توانید با استفاده از لیسک مواد را دورگیری کنید.

در این بخش تخم مرغ را اضافه نمایید. تخم مرغ را باید از چند ساعت قبل در محیط آزاد قرار داده تا با محیط هم دما شود. این کار موجب شده تا کلوچه‌ ها بافت بهتری داشته باشد.

مواد را هم زده تا تخم مرغ‌ ها از حالت لختگی خارج شوند. کمی وانیل یا اسانس وانیل به مواد خود اضافه کنید. شما در صورت دلخواه می‌ توانید از پوست پرتقال رنده شده نیز استفاده نمایید که عطر و بوی ویژه‌ ای به کلوچه شما می‌ دهد. در این بخش با استفاده از دور تند همزن مجدد مواد را 1 تا 2 دقیقه ترکیب کنید.

کلوچه پنیری خانگی

در این مرحله از طرز تهیه کلوچه پنیری بعد از اینکه عطر وانیل آزاد شد، روی مواد کلوچه یک سلفون کشیده و کنار بگذارید تا حجم دو برابر شود. برای چند ساعت مواد درون یخچال قرار داده تا مواد بافت بهتری پیدا کند. کف یه قالب سینی را چرب کرده و کنار بگذارید و به سراغ قالب زدن مواد بروید.

خمیر را از یخچال خارج کرده مجدد ورز دهید تا کمی هم دما شود. مقداری از مواد شیرینی برداشته و در کف سینی‌ ها پهن کنید. شما می‌ توانید از لیوان برای قالب زدن استفاده کنید. همچنین می‌ توانید از قالب‌ های شیرینی و کلوچه نیز استفاده نمایید. برای تزیین روی کلوچه‌ ها نیز می‌ توان از مقدار کنجد استفاده کنید.

سینی فر را به مدت 15 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. بعد از طلایی شدن سینی را از درون فر خارج کرده و زمان دهید تا سرد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان