خواب بهتر در تابستان با ترفندهای محبوب و کاربردی

خواب بهتر در تابستان با ترفندهای محبوب و کاربردی

خوابیدن در تابستان یکی از معضلات بسیار بزرگ در زندگی می باشد و باید این موضوع را بدانید که خواب بهتر در تابستان باید یا یک سری از ترفند ها باشد در غیر این صورت به دلیل گرمای شدید نمی توانید از بروز مشکلات خواب دوری کنید. در ادامه قرار است ترفند هایی را برای داشتن خواب بهتر در تابستان برایتان مورد بررسی قرار دهیم.

ترفند های خواب خوب در گرما

ترفند های داشتن خواب بهتر در تابستان

در تابستان با وجود بالا رفتن دما خوابیدن بسیار سخت می شود و شما باید راه کار هایی را برای خوابیدن بهتر در این زمان ها بلد باشید در غیر این صورت امکان ندارد که بتوانید به راحتی در این روز های گرم بخوابید و مشکلات خواب برایتان ایجاد خواهد شد. گرما در بسیاری از شرایط می تواند منجر به مشکلاتی در سلامتی تان شده و نخوابیدن نیز می تواند تاثیرات بدی بر روی سلامت شما داشته باشد از این رو این موضوع دارای اهمیت زیادی است و باید جدی گرفته شود. در ادامه تکنیک هایی را برایتان بررسی می کنیم که با استفاده از آن ها بتوانید به راحتی در روز های گرم تابستانی بخوابید و از خواب کافی که دارد لذت برده و زندگی با کیفیت تری را در این میان  تجربه نمایید.

نخوابیدن در میان روز

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در میانه روز چرت می زنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که همین خوابیدن های روزانه می تواند تاثیرات بر نخوابیدن های شبانه در تابستان داشته باشد. در واقع این خستگی و رخوت در طی روز به دلیل گرما می باشد و  بدن شما برای این که بتواند دمای خودش را تنظیم نماید نیاز به انرژی بسیار بیش تری دارد و اگر در خواب های شبانه تان در تابستان به مشکل خورده اید نباید در طی روز بخوابید. خواب آلودگی در هوای گرم بسیار خوب است و باید سعی کنید این حالت را برای شب ها در نظر داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید به خوبی بخوابید و مشکلاتی در این زمینه برایتان رخ می دهد. .

خنک ماندن اتاق خواب

یکی دیگر از کار هایی که می توانید در تابستان برای خوابیدن خود در نظر داشته باشید این است که اتاق خواب خودتان را خنک نگه دارید و برای این کار باید تمامی پرده های اتاق را در طی روز بکشید و مانع از بروز نور آفتاب به درون اتاق شوید و برای خوابیدن نیز می توانید از تور استفاده کرده و پنجره های اتاق را باز نمایید و با این کار هوای اتاق را تصفیه کرده و با همین کار به خوابیدن خود در تابستان کمک خواهید کرد و خواب خوبی را در این زمینه تجربه خواهید کرد.

نوشیدن آب کافی برای خواب خوب

پایبندی به یک نظم

سعی کنید در طی روز به یک روال منظم پایبند باشید. گرمای هوا می تواند شما را برای تغییر دادن عادت هایتان وسوسه کرده و در نهایت خواب شما نیز در این میان مختل می شود. قبل از رفتن به رختخواب باید کار های خودتان را انجام داده و دیگر گوشی و لپ تاپ خود را به درون تخت تان نبرید. این موضوع را به یاد داشته باشید که تغییرات ناگهانی می تواند منجر به بروز مشکلاتی مانند مشکلات خواب شود.

خنک کردن جوراب ها

اگر از آن دسته از افرادی هستید که در حین خواب جوراب می پوشید باید این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر جوراب های شما خنک باشند و قبل از خواب ان ها را بپوشید خواب بهتری را تجربه می کنید. به این منظور می توانید جوراب های خود را درون فریزر بگذارید و قبل از خواب آن ها را بپوشید تا از خنکی لذت برده و راحت تر به خواب بروید.

خوردن آب کافی

گرمای هوا باعث می شود که آب بدن شما کم شود و دمای داخلی بدن تان بیش تر خواهد شد از این رو برای پیشگیری از گرمازدگی و ناتوانی در خوابیدن در شب های گرم تابستانی نیاز است تا آب بیش تری بنوشید و با این کار سعی کنید بدن خود را در این روز های تابستانی خنک کرده و مانع از بروز مشکلات خواب شوید. در این میان ممکن است شما از نوشیدنی هایی دیگری نیز استفاده کنید و باید یادتان باشد که نوشیدنی های کافئین دار می تواند شما را عصبی کرده و تحریک پذیری تان را بالا ببرد از این رو نیاز است تا  بدانید که همین موارد می توانند منجر به بیدار ماندن شما در شب های گرم تابستان شده و در نهایت دیگر نمی توانید خوابی خوب در این زمینه تجربه نمایید.

خواب بهتر در تابستان

مدیریت کردن خواب های کم

بسیاری از ما برای این که در طی روز بتوانیم عملکرد خوب و بهینه داشته باشیم نیاز به 7 الی 8 ساعت خواب کافی در روز داریم و این خواب ها باید با کیفیت باشد و با اختلال های خواب همراه نشود. البته اگر این بی خوابی ها دو روز در هفته باشد مشکلی برایتان ایجاد نمی شود و بسیاری از افراد هستند که با این که شب ها خوب نخوابیده اند می توانند به راحتی در روز بعد فعالیت داشته باشد با این حال اگر بتوانید خواب خوبی داشته باشید عملکرد تان نیز بهبود خواهد یافت بنابراین سعی کنید خواب های خود را کنترل کرده با مدیریت درست آن ها باعث خواب بهتر در تابستان های گرم شوید.

آرامش داشتن در حین بی خوابی

اگر شما نیز دچار بی خوابی شده اید بهتر است استرس و اضطرابی در این زمینه نداشته باشید و این مورد را یادتان نرود که نخوابیدن بد نیست و در صورت ادامه دار شدن می تواند مشکلاتی برایتان ایجاد کند از این رو اگر یک شب بی خواب شده اید استرس به خودتان راه ندهید و سعی کنید با کتاب خواندن چشمان خودتان را خسته کرده و خوابی راحت برای خودتان رقم بزنید. البته در این زمینه نباید به سراغ گوشی بروید زیرا نور آبی گوشی می تواند منجر به بیدار شدن مغز شده و به خواب رفتن را بسیار سخت خواهد کرد.

استفاده از ملحفه نازک

تابستان که گرم می باشد به جای استفاده از پتو و لحاف بهتر است از یک ملحفه نازک استفاده کنید و با این کار ساده می توانید کیفیت خواب خود را افزایش داده و بهتر است از ملحفه هایی استفاده کنید که منجر به جمع شدن عرق شما خواهند شد. البته که در این میان باید این موضوع را بدانید که هوا گرم است ولی بدن در خواب دچار کاهش دما می شود و در نهایت ممکن است در خواب احساس سرما بکنید از این رو داشتان ملحفه های نازک و سبک در کنار تان می تواند به داشتن خواب بهتر در تابستان به شما کمک کند.

استفاده از ملحفه نازک در تابستان برای خواب خوب

حال که با روش های خواب بهتر در تابستان گرم آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد جلوگیری از گرمازدگی و کاهش حرارت بدن نیز کسب کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کرده و وارد بخش های مربوطه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر