در آستانه سالگرد تاسیس ارتش؛ شی خواستار ایجاد دفاع مرزی قوی شد

رئیس‌جمهور چین امروز چهارشنبه خواستار ایجاد سامانه‌های دفاعی قوی هوایی، مرزی و دریایی جهت حفاظت از حاکمیت ارضی و منافع دریایی این کشور شد.

در آستانه سالگرد تاسیس ارتش؛ شی خواستار ایجاد دفاع مرزی قوی شد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا این اظهارات «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در آستانه نود و هفتمین سالگرد تاسیس ارتش آزادی‌بخش خلق چین عنوان شد.

خبرگزاری شینهوا به نقل از رئیس‌جمهور چین افزود: «پدافند مرزی، دریایی و هوایی نماد مهم حاکمیت چین است و تضمینی کلیدی برای توسعه این کشور به‌شمار می‌رود.»

او افزود: «ما باید برای ارتقای ساخت و سازهای مرزی، دریایی و پدافند هوایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق مرزی و ساحلی با یکدیگر هماهنگ باشیم.»

شی جین‌پینگ خاطرنشان کرد که چین باید به لحاظ فناوری قدرتمند باشد و همزمان با اینکه مرزهایش را تقویت می‌کند، باید «ابزارها و شرایط جدیدی» را بسازد.

تنش‌ها میان آمریکا و چین در سال‌های اخیر بر سر مسئله تایوان شدت یافته است. پکن اصرار می‌ورزد که مسئله تایوان یک مسئله «داخلی» است و از دولت‌های خارجی خواسته که در این موضوع دخالت نکنند. مقامات چینی بارها از واشنگتن به دلیل حمایت از جزیره تایوان، انعقاد قراردادهای نظامی و ارسال تسلیحات به این جزیره انتقاد کرده‌اند.

همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان بالا گرفته است زیرا پکن، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و هرگونه دخالت کشورهای غربی را در این مسئله «نقض حاکمیت» خود تلقی می‌کند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر