نگرانی آیت الله مشکینی از از انحرافات فکری، بعد از دوم خرداد/ وقتی اتحادیه اروپا، از تهدید تحریم علیه ایران انتقاد می کند!/ بازخوانی خاطرات هاشمی

آیت‌الله [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان]، برای دیدار آمدند. اظهار خستگی و فرسودگی از ضعف پیری کردند و اظهار نگرانی از انحرافات اخلاقی و فکری، بعد از دوم خرداد و دامن‌زدن دوم‌ خردادی‌ها به این جریان دارند.

نگرانی آیت الله مشکینی از از انحرافات فکری، بعد از دوم خرداد/ وقتی اتحادیه اروپا، از تهدید تحریم علیه ایران انتقاد می کند!/ بازخوانی خاطرات هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خاطرات روز نهم مردادماه 1380 آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده است:

مدیران بخش معاونت بین‌الملل صداوسیما، همراه با مسئولان نمایندگی آن در نُه کشور خارجی آمدند. آقای [محمد] هنردوست، [معاون ارتباطات و امور بین‌الملل رسانه ملی]، گزارش داد و من هم صحبت مفصلی دربارۀ عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق در این زمان و جنگ روانی جدی دشمنان علیه انقلاب و وظیفه و امکانات صداوسیما، ایراد کردم.

آقای طه هاشمی، [مدیرمسئول روزنامه انتخاب] آمد. از مخالفت دفتر رهبری، با مسئولیت او بر سازمان [فرهنگ و] ارتباطات [اسلامی] گله‌مند است. معتقد است‌ که آقایان [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور] و [احمد] مسجدجامعی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، موافق‌اند، ولی رهبری و دفترشان مخالف‌اند و نیز از اینکه از او نوشته گرفته‌اند که روزنامه انتخاب که به نام ایشان است، متعلق به او نیست و نیز برگشت‌زدن چکی‌ که بابت وام به دفتر داده است، شکایت دارد. گفتم، گویا به خاطر حرکت‌ها و اظهارات دوپهلو که برای راضی نگه‌داشتن دو طرف [جناح چپ و جناح راست] دارد، چنین وضعی پیش آمده است.

عصر، [آقای عبدالقادر بن‌صالح]، رئیس مجلس الجزایر آمد. صحبت‌های مفصلی دربارۀ اوضاع الجزایر و توسعه همکاری‌ها و حمایت از انتفاضه مسجدالاقصی داشتم. هنوز مشکلات جریان اسلامی و نیز حرکت اخیر بربرها را دارند. معتقد است، فرانسه و سوسیالیست‌های بین‌المللی، به مخالفت‌های مردمی در الجزایر دامن می‌زنند.

مصاحبه مفصلی با چند استاد علوم سیاسی دانشگاه‌ها، دربارۀ سیاست خارجی ایران، من‌جمله مسائل استراتژیک داشتم. آقای دکتر [محمود] سریع‌القلم، مصاحبه را اداره کرد.

آیت‌الله [علی] مشکینی، [رئیس مجلس خبرگان]، برای دیدار آمدند. اظهار خستگی و فرسودگی از ضعف پیری کردند و اظهار نگرانی از انحرافات اخلاقی و فکری، بعد از دوم خرداد و دامن‌زدن دوم‌ خردادی‌ها به این جریان دارند. از تألیفات خودشان هدیه آورده بودند و از من خواستند که ریاست [مجلس] خبرگان را در جلسه آینده بپذیرم؛ قبول نکردم.

اسرائیل، امروز با حمله به یکی از مراکز حماس، 10 نفر را شهید و 15 نفر را زخمی‌ کرده و حماس، اعضای دولت و مجلس اسرائیل را مهدورالدم معرفی نموده است. شورای امنیت سازمان ملل، تحریم‌ها علیه طالبان را تشدید کرده و برنامه‌ای برای جلوگیری از ورود اسلحه از طریق پاکستان برای طالبان و مقابله با قاچاق مواد مخدر و نیز مبارزه با گروه [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده]، تنظیم کرده است. ورود اسلحه برای [احمدشاه مسعود در] جبهه متحد شمال را تحریم نکرده است.

آمریکا، عراق را تهدید کرده‌ که اگر متعرض هواپیماهای حاضر در فضای عراق شود، مواجه با تنبیه نظامی خواهد شد. عراق هم گفته است، به سوی هواپیماهای متجاوز، آتش خواهد گشود. امروز هم اعلام کرده، به یک هواپیمای جاسوسی، موشک زده است.

اتحادیه اروپا، از تهدید تحریم علیه ایران و لیبی انتقاد کرده و به آمریکا هشدار داده است. روسیه، یک موشک با بُرد هفت هزار مایل آزمایش‌ کرده که جوابی به برنامه جنگ ستارگان آمریکا است.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر