آموزش طرز تهیه اسلایم شفاف با ۶ روش کاربردی

شما می توانید غیر از خریداری یک اسلایم، با یادگیری طرز تهیه اسلایم شفاف در منزل خودتان به آسانی و با استفاده از مواد مختلف، ساخت اسلایم را تجربه کنید. می توانید با اسلایم بازی نمایید، اسلایم را بفشارید و یا آن را کش بدهید و بگذارید از میان انگشت های شما بگذرد.

آموزش طرز تهیه اسلایم شفاف با 6 روش کاربردی

اسلایم یک نوع خمیر بازی ژلاتینی می باشد که مناسب رده های سنی مختلف محسوب می شود و بازی با این خمیر می تواند به مدت زیادی شما را سرگرم نماید. یکی از مزایای این خمیر علاوه بر سرگرم کننده بودن، تمیز و فاقد آلودگی آن است که بر اساس پلیمرهای بهداشتی تولید گردیده و به دلیل حالت روان و منعطف خود، توسط فشرده شدن استرس شما را از بین می برد. تنوع بالایی از اسلایم ها وجود دارد که محبوب ترین آنها آیسی اسلایم و واتر اسلایم می باشد. در این مطلب می خواهیم شما همراهان عزیز آرگایی را با طرز تهیه اسلایم شفاف آشنا کنیم.

آموزش طرز تهیه اسلایم شفاف

و اما اسلایم شفاف از جمله گونه های اسلایم ها می باشد که اصلی ترین مشخصه آن زیبا و شفاف بودن است، اسلایم یکی از اسلایم های پایه به شمار می رود که با افزودن مواد مختلف به آن اسلایم های دیگر ساخته می گردد.

چگونه اسلایم بدون رنگ بسازیم؟

اسلایم با بوراکس

برای تهیه این خمیر ژلاتینی یا همان اسلایم شفاف شما به مواد اولیه ای همچون محلول آب و بوراکس،چسب شفاف بخصوص اسلایم احتیاج است. می توانید با ترکیب 1 پیمانه آبجوش و 1 قاشق چای خوری بوراکس محلول آب و بوراکس را تهیه نمایید، به این صورت که اول درون کاسه ای آبجوش را ریخته و بعد بوراکس را به آبجوش بیفزایید.

و حالا نوبت به ساخت اسلایم شفاف با بوراکس می رسد:

1 پیمانه چسب شفاف را درون ظرفی ریخته و محلول آماده شده آبجوش و بوراکس را آرام آرام به آن بیفزایید و تند تند به هم بزنید.

پس از اینکه چسب شفاف مقداری سفت گردید، کمی دیگر از محلول بوراکس و آبجوش در آن بریزید و با کمک دست ورز بدهید. خمیر به دست آمده مملو از حباب های هوا می باشد.

حالا در پایان خمیر ژلاتینی به دست آمده را به مدت دو تا سه روز درون ظرفی دارای درب قرار داده و در کناری بگذارید و زمان دهید تا به طور کامل شفاف گردد.

در صورت تمایل به رنگی بودن اسلایم می توانید مقداری رنگ خوراکی به آن بیفزایید.

ساخت اسلایم شفاف به چند روش

اسلایم با استفاده از فوم اصلاح و شامپو

ابتدا مواد لازم فوم اصلاح، شامپو، نمک وهمزن و ظرفی مناسب و بزرگ را آماده کنید.

حالا نوبت به ساخت این اسلایم می رسد؛ باید شامپو را درون مخلوط کن بریزید. بهتر است شامپو را کم کم بریزید و در صورت نیاز میزان آن را زیاد نمایید.بنابراین 2 – 3 قاشق شامپو ریخته و برابر با همان میزان فوم اصلاح بریزید و با کمک همزن آن را به هم بزنید به طوری که به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و یکدست گردد، همچنین ترکیب مستحکم شده و ثبات بیابد.

سپس باید نمک را بیفزایید، چنانچه می خواهید به صورت آزمایشی اسلایم تهیه کنید، می توانید از دو قاشق غذاخوری نمک بهره ببرید.

تا وقتی که مخلوط یکنواختی به دست بیاید، باید آن را بهم بزنید. سپس به مدت یک ربع ساعت خمیر به دست آمده را درون فریزر بگذارید. پس از این مدت می توانید آن را از درون فریزر بیرون آورده و شروع به بازی کردن نمایید.

با استفاده از نشاسته ذرت و ماست

ماست و نشاسته مواد اصلی و لازم برای تهیه این اسلایم به شمار می روند. ابتدا یک قاشق سوپ خوری ماست را به درون ظرفی افزوده و اگر می خواهید اسلایمی رنگی داشته باشید، می توانید کمی رنگ خوراکی به آن بیفزایید و خوب بهم بزنید.(نسبت نشاسته به ماست 3 بر 1 است).

سه قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را به ماست هم زده شده درون ظرف بیفزایید و بهم بزنید تا غلظت دار شود. تمامی مواد را با یکدیگر بهم زده و وقتی خوب جمع گردیدند و از لبه های ظرف جدا گردیدند، با دست خمیر را ورز بدهید تا اسلایم ساخته شود.

در صورت وجود نداشتن نشاسته ذرت می توانید از آرد ذرت بهره ببرید.

آموزش ساخت اسلایم شفاف و چگونگی نگهداری آن

با استفاده از خمیر دندان و لوسیون

برای ساخت این نوع اسلایم شفاف باید مواد اولیه «خمیر دندان» 2 قاشق سوپ خوری، «لوسیون» 4 ق س، «روغن بدن» 1 ق س و به دلخواه رنگ خوراکی را آماده کنید.

سپس خمیر دندان را داخل ظرفی مناسب بریزید و خوب بهم بزنید. پس از هم زدن برای ده ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا گرم شده و قوامی چسبنده پیدا کند. و هر از ثانیه آن را چک نموده و آن را ترکیب نمایید.

حالا 2 – 4 قاشق سوپ خوری روغن بدن و لوسیون بدن را به آن بیفزایید تا اسلایم حالتی کشدار و دارای لطافت بیابد. پس از انجام این مراحل اسلایم شما برای بازی و سرگرمی آماده می باشد.

آموزش ساخت اسلایم شفاف به روش های متفاوت

با استفاده از چسب چوب و بوراکس

برای ساخت این نوع اسلایم باید مواد اولیه بوراکس، آب، کرم و یا فوم اصلاح، صابون فوم، چسب چوب (آموزش ساخت چسب چوب)، لوسیون بدن و نشاسته ذرت را آماده کنید.

حالا نوبت به تهیه این اسلایم می رسد؛ برای این منظور یک پیمانه آب گرم را درون ظرفی کوچک ریخته و نیز یک قاشق چای خوری بوراکس را به آب افزوده و به خوبی ترکیب نمایید تا همه بوراکس حل گردد.

داخل یک ظرف دیگر که بهتر است نسبت به ظرف قبلی، بزرگ تر باشد، 1/2 پیمانه چسب چوب بریزید و بعد 1 پیمانه فوم اصلاح و نیز 1/2 پیمانه فوم دستشویی به منظور افزایش پف بیفزایید.

اگر می خواهید غلظت اسلایم شما بیشتر باشد، 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت بیفزایید. همچنین چندین پمپ لوسیون دست بیفزایید تا حالت کشدار به اسلایم بدهد.

قسمت هایی از آب و بوراکس را آهسته درون ظرف ریخته و همچنان ترکیب نمایید تا مواد تمام گردد.

با کمک دست شروع به ورز دادن اسلایم کنید تا عمل آمده و بافت خوبی به خود بگیرد.در صورتی که احساس کردید چسبندگی دارد، مقداری دیگر آب و بوراکس به آن بیفزایید تا چسندگی آن از بین برود.

ساخت اسلایم شفاف به چند روش

با استفاده از ماسک صورت و جوش شیرین

ابتدا مواد مورد نیاز «ماسک صورت لایه بردار»، «اکلیل»، «ظرفی با اندازه متوسط»، «جوش شیرین»، «محلول تماسی اسلایم» را آماده کنید.در صورت تمایل می توانید از رنگ خوراکی نیز بهره ببرید.

در مرحله اول ماسک صورت لایه بردار را درون ظرفی با اندازه متوسط ریخته و چندین قطره رنگ خوراکی به آن بیفزایید.

بسته به اندازه ای که می خواهید براقیت و درخشندگی داشته باشد، اکلیل بیفزایید و به خوبی آن را ترکیب نمایید.

حالا جوش شیرین به میزان سه چهارم را به این ترکیب افزوده و ترکیب نمایید، در این فاصله که ترکیب می کنید؛ کم کم محلول تماسی اسلایم را افزوده و در نهایت تجربه ساخت اسلایم را کسب کرده و مراحل را به پایان برسانید.  طرز تهیه اسلایم شفاف برای از بین بردن استرس

شرایط نگهداری و رعایت چند نکته

  • در بالاتر طرز تهیه اسلایم شفاف را آموزش دادیم، پس از به پایان رساندن مراحل آن و ساخت یک اسلایم، آن را داخل ظرفی درب دار بگذارید و درون یخچال نگهداری نمایید.
  • این اسلایم نیز تاریخ انقضایی داشته و بالاخره گس از مدتی فاسد و غیر قابل استفاده می شود که با عوض شدن بوی آن می توانید پی به این موضوع برده و آن را بیندازید.
  • در مواقعی که با اسلایم بازی نمی کنید، آن را درون ظرفی درب دار قرار داده و از نفوذ هوا به آن مانع شوید.
  • حتما پیش از بازی با اسلایم و پس از بازی با آن دست های خود را به خوبی شستشو دهید.
  • نباید اسلایم را در هوای گرم نگهداری کنید، بلکه آن را باید درون یخچال نگهداری نمایید.
  • بر روی سطحی تمیز و نیز دستانی نمدار با اسلایم بازی نمایید؛ اما به طور کلی توجه کنید که اسلایم شفاف به طور کلی برای بچه های کمتر از 3 سال مضر است.
  • با اینکه از دو ماده خوراکی برای تهیه اسلایم استفاده شده باشد، باز هم نباید به هیچ وجه آن را درون دهان خود بگذارید و یا قورت بدهید.
  • اسلایم یک خمیر ژلاتینی با تنوع بالا است که با هدف کاهش استرس، سرگرمی و مهیج بودن تهیه و به کار برده می شود. فیجت نیز یکی دیگر از وسایل قابل تهیه در منزل است که با یادگیری روش های ساخت فیجت می توانید به راحتی صاحب یک و یا چند فیجت شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر