ادعای رسانه آمریکایی: اسرائیل علیه یک فرمانده حزب الله حمله هدفمند انجام داده است

یک رسانه آمریکایی ادعا کرد که رژیم اسرائیل سه شنبه شب به وقت محلی یک «حمله هوایی هدفمند» در بیروت لبنان علیه یکی از فرماندهان حزب الله انجام داده است.

ادعای رسانه آمریکایی: اسرائیل علیه یک فرمانده حزب الله حمله هدفمند انجام داده است

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی گزارش داد: نیروهای نظامی اسرائیل اعلام کردند که در انتقام حمله موشکی شنبه گذشته که منجر به کشته شدن 12 کودک و نوجوان در شمال اسرائیل شد، یک "حمله هوایی هدفمند" در بیروت علیه یکی از فرماندهان حزب الله انجام داده است.

آکسیوس نوشت: این اولین حمله هوایی ارتش اسرائیل علیه یک هدف حزب الله در پایتخت لبنان از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر است. دولت بایدن به طور خصوصی به اسرائیل نسبت به هدف قرار دادن بیروت هشدار داده و تاکید کرده که ممکن است به تشدید غیرقابل کنترل تنش ها منجر شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به فرمانده حزب‌الله که مسئول قتل کودکان در مجدل شمس و کشتار بسیاری از اسرائیلی‌ها بود حمله کردیم.

یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دقایقی پس از حمله در توئیتی نوشت: حزب الله از خط قرمز ما عبور کرد.

آکسیوس ادامه داد: هیچ اطلاعات تأیید شده‌ای درباره تلفات این حمله ارائه نشده است. دولت لبنان و حزب الله هنوز به طور علنی به این حمله واکنش نشان نداده اند.

 منابع خبری از حمله هوایی رژیم اسرائیل به ضاحیه بیروت خبر می‌دهند و ارتش این رژیم مدعی هدف قرار دادن «فؤاد ابومحسن» رئیس ستاد حزب‌الله و مرد شماره 2 این جنبش در جریان حمله هوایی شده است.

ارتش اسرائیل مدعی شده که در جریان این حمله، یکی از فرماندهان حزب الله را هدف قرار داده است اما شبکه خبری الجزیره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی از ترس واکنش احتمالی مقاومت، به نیروها و آمبولانس‌های خود در شمال سرزمین‌های اشغالی دستور آماده باش داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که در حمله به ضاحیه جنوبی، یک فرمانده ارشد حزب‌الله هدف قرار گرفت. 

ارتش اسرائیل نیز مدعی شد که این حمله به صورت دقیق انجام شد و طی آن فرمانده مسئول حمله به منطقه مجدل شمس هدف قرار گرفت. کانال 13 تلویزیون اسرائیل مدعی شد که در حمله به بیروت «فؤاد ابومحسن» رئیس ستاد حزب‌الله و مرد شماره 2 این جنبش را هدف قرار داده است.

برخی منابع خبری نیز از شهادت تعدادی از مسئولان ارشد حزب‌الله از جمله حاج محسن معاون سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش خبر دادند. برخی منابع لبنانی نیز گزارش دادند که ترور فرمانده ارشد حزب‌الله ناموفق بوده و وی پیش از هدف قرار گرفتن ساختمان آنجا را ترک کرده است.  این منابع از شهادت یک زن و زخمی شدن چند شهروند در این حمله خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شامگاه شنبه منطقه مجدل شمس در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شاهد وقوع انفجاری بود که در پی آن 12 نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند. در پی این انفجار، رسانه‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را عامل آن معرفی کردند، اما حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز فاش کردند که علت انفجار در منطقه مجدل شمس، اصابت یک موشک پدافندی خود ارتش اسرائیل بوده است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر